اخبار داغ

قناد باشی:

دولت هیچ برنامه مشخصی برای رفع مشکلات کشور ندارد/ حل مشکلات اقتصادی معضلات اجتماعی را رفع می کند

دولت هیچ برنامه مشخصی برای رفع مشکلات کشور ندارد/ حل مشکلات اقتصادی معضلات اجتماعی را رفع می کند
کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه دولت هیچ برنامه و راهبرد مشخصی برای رفع مشکلات کشور ندارد، گفت: دولت روحانی برای حل مشکلات کشورمان راهبردهای بسیار مقطعی و مضحکی اتخاذ می کند که نمونه آن طرح توزیع سبد کالا که افتضاح بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قناد باشی در گفت و گو با خبرنگار انقلاب نیوز، با اشاره به مشکلات اقتصادی و گرانی های شدید اظهار داشت: اگر بخواهیم به صورت واقع بینانه به مشکلات اقتصادی کشور نگاه کنیم چند عامل بیرونی و داخلی دارد که عامل بیرونی جنگ اقتصادی است که علیه کشورمان آغاز شده و هشدارهای آن بارها توسط رهبر معظم انقلااب داده شده است.

وی افزود: باید متناسب با این جنگ مقابله کنیم چون کشور بزرگ با امکانات زیادی داریم که قابلیت های فراوان و نیروی جوان و سرمایه ای که هیچ گاه هدایت و به کارگیری نشده است.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: عامل دوم وضعیت اقتصادی جهانی است امروز در کشورهای جهان سوم با بالا رفتن نرخ ها روبرو هستند و حتی عربستان هم که نفت زیادی دارد با مشکلات اقتصادی روبرو است چون بخشی از نیازهای ما از جهان تامین می شود مشکلات اقتصادی به کشورمان انتقال پیدا می کند.

قناد باشی با اشاره به هزینه های زیادی که مردم را درگیر خود کرده است،ابراز داشت: سبک زندگی ما هزینه های بسیار زیادی دارد و وارد هزینه های زیادی شدیم که در گذشته نبود، وسایل ارتباطی و اینترنت و آموزشی سبب شده تا ملت مان وارد زندگی پرمصرف و بی فایده ای شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکید کردند باید الگوهای مصرف مناسبی برای خود انتخاب کنیم، تصریح کرد: مردم کشورمان الگوی مصرفی ندارند، در کشورهای ثروتمند سعی می کنند که بیشترین تفریح را داشته باشند که متاسفانه رواج این فرهنگ غلط در کشورمان سبب مشکلات زیادی شده است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در مصرف اقلام خوراکی بسیار بالا هستیم و مصرف قند و شکر در ایران بیش از کشور چین است، مصرف سوخت مان بسیار بالاتر از جهان است اما عامل اصلی که سبب مشکلات داخلی است و باید به آن توجه شود ناکارآمدی دولت است.

قناد باشی با تاکید بر اینکه دولت هیچ برنامه و راهبرد مشخصی برای رفع مشکلات کشور ندارد، گفت: دولت روحانی برای حل مشکلات کشورمان راهبردهای بسیار مقطعی و مضحکی اتخاذ می کند که نمونه آن طرح توزیع سبد کالا که افتضاح بود و همچنین توزیع خودرو که منجر به پرایدهای 25 میلیونی شد و کارت اعتباری برای کارمندان که بانک مرکزی نپذیرفت.

وی افزود: امروز شرایط اقتصادی کشورمان بسیار سخت است ولی دولت هیچ راهبردی اتخاذ نکرده است و در برابر مشکلات خونسردی مشکوکی دارد که سبب تعجب کارشناسان شده است، دولت ها معمولا راهبرد و تاکتیک هایی برای اداره اقتصاد و پیشبرد اقتصاد ارائه می دهند اما دولت روحانی تاکنون برنامه ای نداشته است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دولت در قضیه راه اندازی کارخانه های تولیدی بی تفاوت عمل می کند که برخی کارشناسان معتقد هستند دولت سعی می کند مشکلات اقتصادی را افزایش دهد و سیاسی کاری کند.

قناد باشی ادامه داد: تحلیل گران معتقد هستند دولت یا متوجه مشکلات نیست و یا از قصد می خواهد مشکلات افزایش پیدا کند، اگر مشکلات اقتصادی حل شود بسیاری از معظات اجتماعی حل می شود و جنگ دشمن بی اثر و کم اثر می شود اما متاسفانه تیم اقتصادی دولت با توجه به قابلیت هایی دارد در این زمینه کاری نکرده است.

وی با اشاره به هزینه های زیاد و بی فایده ای که دولت روحانی انجام می دهد، بیان داشت: سخنرانی هایی که روحانی انجام می دهد هزینه های بسیار زیادی دارد، گروه زیادی هرهفته برای سخنرانی ها از شهرستان ها حضور پیدا می کنند و هزینه شام و هتل و سالن همایش و جایزه های زیادی هم داده می شود همه دارای هزینه های سنگینی است که هیچ فایده ای هم ندارد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت ابتدا بایدجنگ اقتصادی را باور کرده وبشناسد و سپس برای آن برنامه ریزی کند،گفت: بخشی از جامعه به سوی زندگی اشراف تمایل پیدا کرده که باید برای آن راه حلی پیدا کرد، دولتی می خواهیم که مشکلات اقتصادی کشور را درک کند.

قناد باشی با اشاره به افزایش شدید نقدینگی و بی توجهی دولت نسبت به آن افزود: اصلی ترین موضوع نقدینگی است که در سال های گذشته به شیوه های مختلف کاهش پیدا می کرد که به عنوان جوایز بانک ها برمی گشت و به خزانه بازمی گشت.

وی تصریح کرد: اگر بانک ها پولهای مردم را برای سرمایه گذاری راه اندازی کنند موفق می شویم، بانک ها فلج هستند و در حال خرید زمین و خونه و کالا هستند ولی باید یک بانک بتواند در طرح های تولیدی وعمرانی سرمایه گذاری کند و این اقدام نقدینگی را هدایت می کند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه