اخبار داغ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

موسیقی ایرانی نما و نمادی از مقاومت است

موسیقی ایرانی نما و نمادی از مقاومت است
موسیقی ایرانی یعنی اصالت، فرهنگ و ملیت که با نوا، طنین و آوای خوشش صدایی بی‌نظیر وآرامش‌بخش در تمام دنیا دارد، جشنواره موسیقی فجر بهترین فرصت برای نشان دادن این هنر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی زنان خبر ؛ سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعاتی قبل در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر ۹۶ طی سخنانی اظهار داشت: موسیقی ایرانی با نمایه‌های ملیت و ایرانیت تک‌تک ایرانیان می‌باشد که باعث افتخار همگان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر, زنان خبر,

وی گفت: در فراز و فرود تاریخ ایران موسیقی و نواهای موسیقایی به حیات خود ادامه داده است؛ موسیقی‌دان ایرانی نداریم که از نام وطن و برای ایران اثری نداشته باشد.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مفاخر ایرانی افزود: بزرگان ایرانی ازجمله فردوسی، خیام، حافظ، مولانا و سعدی که مفاخر ایران هستند با نوا و آهنگ موسیقی اصیل ایران جاودانه شده‌اند و ما هزاران بیت ازآثار این بزرگان را با موسیقی ایرانی شنیده‌ایم و در جان فرو برده‌ایم.

,

وی موسیقی ایرانی را نماد مقاوت دانست و عنوان کرد: موسیقی ایرانی نما و نمادی از مقاومت می‌باشد؛ ساز موسیقی ایرانی با کوک جان مردم این سرزمین همراه بوده است؛ با ناخوشی آنان نواخته و در روزهای سختی همراه مردم عزیز کشورمان بوده است.

,

صالحی امیری در مورد موسیقی و روزهای انقلاب اسلامی ایران یادآور شد: در ایام انقلاب اسلامی ایران که جوش و خروش عجیبی در خیابا‌ن‌ها بود، موسیقی در میان این خیابان‎ها همراه شد و شعر، شعار، موسیقی و مردم با هم در آمیختند و با همین موضوع ده‌ها قطعه‌ از دل مردم درآمد و در جان مردم نشست.

,

وی یاد و خاطره دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: ایام دفاع مقدس که دوران هشت ساله‌ رنج، درد و زخم کشورمان بود، موسیقی ایرانی به خوبی توانست که این دوره‌ پر حادثه را مقطع بندی کند و اثرهای بسیار خوبی به یادگار بگذارد.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر را با موسیقی "خجسته باد این پیروزی" و ده‌ها اتفاق و روزهای خاطره‌انگیز دیگر را با موسیقی این ایام به یاد داریم و به خاطر می‌آوریم.

,

وی موسیقی ایرانی را بی‌نظیر بیان کرد و افزود: موسیقی ایرانی موسیقی قومیت ما است و همانگونه که جغرافیای ایران بی‌نظیر و زیبا است، موسیقی ایران هم زیبا، دل‌نشین و پرترنم می‌باشد، موسیقی ایرانی که در منطقه شرق جهانی زیسته است نمایه‌ای از عرفان و معنویت شرقی دارد.

,

صالحی امیری بیان داشت: جشنواره موسیقی فجر فرصتی برای حضور نسل‌های مختلف، انسجام، همراهی و همدلی اصحاب موسیقی ایرانی در این عرصه است، زمانی برای نمایش تجربه‌های پیشکسوتان و خلاقیت‌های جوانان می‌باشد که امیدوارم شاهد رشد روزافزون آنان باشیم.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد نقد حوزه موسیقی تصریح کرد: نقد همیشه راه‌گشا بوده است و از اساتید، هنرمندان و مردم خواستاریم که از ضعف‌های حوزه موسیقی نقد کنند تا با رفع کاستی‌ها در این مسیر استوارتر باشیم.

,

انتهای پیام/*

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه