اخبار داغ

کارشناس مسائل داخلی کشور؛

افزایش قیمت دلار به معیشت و سفره نان مردم ضربه می زند/لاغر شدن بودجه عمرانی از ایرادات لایحه بودجه 97

افزایش قیمت دلار به معیشت و سفره نان مردم ضربه می زند/لاغر شدن بودجه عمرانی از ایرادات لایحه بودجه 97
کارشناس مسائل داخلی کشور با تأکید بر اینکه دولت در حوزه های مختلف اقتصادی شفاف نبوده است، گفت: افزایش قیمت دلار و ارز به معیشت و سفره نان مردم ضربه می زند و همچنان که شاهد بودیم اغتشاشات دی ماه، سوء استفاده دشمن از مشکلات اقتصادی بود، می بایست دولت برای حل مشکلات این حوزه اقتصادی ورود جدی پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ کارشناسان اقتصادی اذعان دارند که "از مهم ترین دلایل افزایش نرخ ارز در کشور انجام مبادلات اقتصادی کشور با ارز هایی از قبیل یورو و دلار است که باید این امر از اقتصاد کشور حذف شود؛ بعد از حذف دلار و یورو از مبادلات اقتصادی کشور نوبت به انجام مبادلات دو یا چند جانبه می رسد و باید دولت در این موضوع را در اولویت مناسبات اقتصادی خود قرار دهد."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

مشکلات اقتصادی در شرایط کنونی با توجه به عدم درست عملیاتی شدن برنامه های اقتصادی دولتی ها، آن هم اگر برنامه ای مناسب تدوین شده باشد، اوضاع و احوال معیشت مردم را آن گونه که خود مردم قضاوت می کنند به جایی نبرده است و اگر در جامعه قدم بگذاریم مشاهده می کنیم که عمده مردم می گویند هشتمان گرو نهمان است!

,

سایه سنگین افزایش قیمت دلار بر معیشت مردم

, سایه سنگین افزایش قیمت دلار بر معیشت مردم,

عدم برنامه های ریزی مناسب در حوزه اقتصادی و به دنبالش رکود در بازار و بی توجهی به مسائل مختلف اقتصادی از جمله بالاتر رفتن قیمت دلاری که هنوز از معادلات کشور حذف نشده، هر روز بر نابسامانی های اقتصادی می افزاید و انگار هم کسی نیست دست به کار شود تا راهکاری برای حل مشکلات بیاندیشد و لااقل به فکر پیاده سازی "اقتصاد مقاومتی بیافتد که نسخه شفا بخش اقتصاد کشور است."

, "اقتصاد مقاومتی بیافتد که نسخه شفا بخش اقتصاد کشور است.",

درباره افزایش قیمت دلار و سایه سنگین آن بر دیگر معاملات کشور و اوضاع معیشتی مردم به گفت و گو با «محمود قاسمی» از کارشناسان مسائل داخلی کشورمان پرداختیم.

,

دشمن از سال 90 به طور جدی وارد جنگ اقتصادی با ملت ما شده است

, دشمن از سال 90 به طور جدی وارد جنگ اقتصادی با ملت ما شده است,

قاسمی در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: با توجه به اینکه چالش اصلی ما با استکبار جهانی جنگ اقتصادی است و رهبر معظم انقلاب فرمودند به صورت مشخص از سال 90 دشمن وارد جنگ اقتصادی با ما شده است، رفتن به سمت حل مشکلات اقتصادی باید برای متولیان امر یک ضرورت باشد.

,

زخم امروز کشور ما، مشکل اقتصاد، معیشتی و سفره نان مردم است

, زخم امروز کشور ما، مشکل اقتصاد، معیشتی و سفره نان مردم است,

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود در دی ماه سال جاری از دشمنان انقلاب همچون مگسانی یاد کردند که بر روی زخم می نشینند، به طور قطع منظور ایشان از مگسان مثلث شوم عبری، عربی و غربی هستند و اگر هم از مردم سوال شود بی تردید از 10 نفر، 9 نفر می گویند که زخم حاضر جامعه ما مشکلات اقتصادی است و دشمنان بر روی این زخم یعنی مشکل معیشتی و سفره نان مانند مگسی نشسته و آزار دهنده هستند.

,

اگر زخمی در جامعه ایجاد شد، قبل از آن که دشمن سوءاستفاده کند، دولت به سمت ترمیمش رود

, اگر زخمی در جامعه ایجاد شد، قبل از آن که دشمن سوءاستفاده کند، دولت به سمت ترمیمش رود,

این کارشناس مسائل داخلی کشورمان افزود: در این حوزه دولت باید چاره ای برای ترمیم این زخم بیاندیشید، یا نگذارد زخمی ایجاد و زیاد شود یا اگر ایجاد شد ترمیم کند، که زمینه ساز سوء استفاده دشمنان فراهم نشود و سوددجویان از آن برای تلخ کردن کام مردم به عنوان سلاحی استفاده نکنند.

,

لاغر شدن بودجه عمرانی و افزایش بودجه جاری دولت از ایرادات لایحه بودجه 97 

, لاغر شدن بودجه عمرانی و افزایش بودجه جاری دولت از ایرادات لایحه بودجه 97 ,

قاسمی تصریح کرد: به عنوان مثال در لایحه بودجه 97 ایرادهایی وارد بود و مجلس هم به برخی از آن اشاره کرده است، از جمله لاغر شدن بودجه عمرانی و افزایش بودجه جاری دولت.

,

متولیان امر به اقتصاد مقاومتی توجه جدی نکردند

, متولیان امر به اقتصاد مقاومتی توجه جدی نکردند,

وی عنوان کرد: به فرموده مقام عظمای ولایت، اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخش اقتصاد کشور است در حالی که این موضوع از سوی متولیان امر جدی گرفته نشده است و یا اینکه رهبر انقلاب بر مبارزه با کالاهای بی رویه و قاچاق کالا تأکید دارند که در این زمینه نیز آنانی که باید ورود خوبی نداشته اند.

,

با کنار گذاشتن طرح شبنم از سوی دولت، مشکل قاچاق کالا بیشتر شد/70 درصدقاچاق کالا از مبادی رسمی است

, با کنار گذاشتن طرح شبنم از سوی دولت، مشکل قاچاق کالا بیشتر شد/70 درصدقاچاق کالا از مبادی رسمی است,

این کارشناس مسائل داخلی کشورمان گفت: اما متأسفانه شاهد بودیم در پنج سال گذشته با کنار گذاشتن طرح شبنم، که می توانست کالاهای قاچاق را از غیر قاچاق جدا کند، به نوعی کار مبارزه به قاچاق کالا را مشکل کردند، تردیدی وجودی ندارد که یکی از دلایلی بیکاری و تعطیلی کارخانه ها ورود بی رویه کالای قاچاق است.

,

قاسمی اظهار کرد: سردار مؤمنی سال گذشته گفت که 70 درصد قاچاق کالا از مبادی رسمی وارد می شود یا رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا قبل از اینکه از کار برکنار شود حتی آمار 90 درصدی داد و عنوان کرد که 90 درصد کالای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می شود.

,

در حوزه های مختلف اقتصادی دولت شفاف نبوده است

, در حوزه های مختلف اقتصادی دولت شفاف نبوده است,

وی افزود: با وجود موضوع افزایش قیمت دلار و تأثیر منفی آن بر اقتصاد کشور و دیگر مسائل و مشکلات اقتصادی و با وجود شعار شفافیت در این حوزه ها، شاهد هستیم که همچنان بسیاری از قراردها مخفی بسته شده و یا با وجود ادعای صداقت شاهد هستیم موضوع فرافکنی و بیان وعده هایی غیر قابل انجام در مصاحبه ها همچنان ادامه دارد.

,

اینکه برخی هرجا کم آوردند گفتند: "مشکل دولت قبلی است،" برای مردم چندش آور شده است

, اینکه برخی هرجا کم آوردند گفتند: "مشکل دولت قبلی است،" برای مردم چندش آور شده است,

این کارشناس مسائل داخلی کشورمان عنوان کرد: متأسفانه با وجود این که پنج سال از دولت نهم و دهم گذشته باز در یک ماه گذشته شاهد بودیم که بعضی از مسئولان همچنان دولت قبل را برای مشکلات امروز متهم می کنندد، تا جایی که دیگر این موضوع برای مردم چندش آور و زجر آور شده است و به طور قطع ضرر آن به خود آن مسئولی می رسد که بعد از پنج سال که امکانات، بودجه و همه شرایط در اختیارش بوده است و باز هم برای لاپوشانی اشتباهات خودش همچنان دولت گذشته را مقصر معرفی می کند.

,

قاسمی تصریح کرد: استفاده از این واژه که هر جا هر مسئولی کم آورد، بلافاصله بگوید دولت گذشته این کار را خراب کرده است، بیشتر ضررش برای مردم است، چرا که در این زمینه اگر ما هر جا که کارمان گره خورد، بگوییم دولت گذشته خراب کرد، یک روز هم باید بنشینیم و شاهد باشیم که دولت آینده بیاید و دولت فعلی را با همین روش زیرسوال ببرد، کسی نیست هم که بگوید مردم چه گناهی دارند؟!

,

ارائه تسهیلات بی موقع یک میلیاردی به برخی کارهای تعطیل یا نیمه تعطیل، به گفته اقتصاددان نوش دارو پس از مرگ سهراب بود

, ارائه تسهیلات بی موقع یک میلیاردی به برخی کارهای تعطیل یا نیمه تعطیل، به گفته اقتصاددان نوش دارو پس از مرگ سهراب بود,

وی در ادامه با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند؛"با پول پاشی نمی شود، موضوع اقتصاد را مدیریت کرد"، گفت: با ابن وجود شاهد بودیم در اواخر سال گذشته به کارگاه هایی که تعطیلی شده و یا در معرض تعطیلی بودند و کارگرانشان را تعدیل، به هر کدام به طور متوسط یک میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند، در حالی که بسیاری ازاقتصاددانی که امروز همراه دولت هستند، گفتند این نوع کار نوش دارو پس از مرگ سهراب است، چرا که ارائه تسهیلات این گونه ای، تنها بدهکاران بانکی را برای دولت آینده افزایش می دهد.

, با پول پاشی نمی شود، موضوع اقتصاد را مدیریت کرد",

این کارشناس مسائل داخلی کشورمان افزود: پولی که می بایست به موقع تزریق می شد و نشده و هم اینک که کارخانه تعطیل و کارگرانش بیکار شده اند، نمی تواند کارگشا باشد و می بایست با آن همه پول چاره ای دیگر اندیشیده شود.

,

افزایش قیمت دلار و ارز به معیشت و سفره نان مردم ضربه می زند

, افزایش قیمت دلار و ارز به معیشت و سفره نان مردم ضربه می زند,

قاسمی همچنین عنوان کرد: به طور طبیعی هر سال با نزدیک شدن به ایام عید با افزایش قیمت ها تا حدودی مواجه هستیم و در اینجا و در این شرایط باید مدیریت در حوزه های مختلف اقتصادی به ویژه در حوزه دلار و ارز بیشتر از همیشه باشد و نگذاریم بیش از حد قیمت ارز و دلار بالا رود، چراکه این موضوع با آسیب رساندن به اقتصاد مملکت در نتیجه به معییشت و سفره نان مردم ضربه می زند.

,

امروز، بزرگترین چالش نظام، مشکل اقتصادی است

, امروز، بزرگترین چالش نظام، مشکل اقتصادی است,

وی در ادامه گفت: امروز به تعبیر مقام معظم رهبری، بزرگترین چالشی که نظام جمهوری اسلامی با آن مواجه است، چالش اقتصادی است، ایشان اخیراً فرمودند که اگر چند مشکل در مملکت وجود داشته باشد یکی از اولویت دارترین آنان، مشکلات اقتصادی است.

,

این کارشناس مسائل داخلی کشورمان اظهار کرد: مواردی که گفته شد همه به نوعی ارتباط مستقیمی با موضوع اقتصادی مردم دارد که امید است دولت نسبت به حل این مشکل توجه ویژه ای داشته باشد و ما اجازه ندهیم زخمی در بستر جامعه ایجاد شود که دشمنان قسم خورده ما که همواره منتظر فرصت هستند، از آن برای ضربه زدن به نظام بهره بگیرند.

,

اغتشاشات دی ماه، سوء استفاده دشمن از مشکلات اقتصادی بود

, اغتشاشات دی ماه، سوء استفاده دشمن از مشکلات اقتصادی بود,

قاسمی با اشاره به اغتشاشات دی ماه سال جاری گفت: پروژه سوریه سازی ایران عین واژه های بود که در کلام برخی از دولتمردان امریکایی و همچنین صهیونیست ها شنیده شد، زمانی که ما این خطر را در نزدیکی خودمان احساس می کنیم که دشمن از هر فرصتی می خواهد استفاده کند و از مطالبات مردم هم سوءاستفاده کرد، پس باید در حوزه های اقتصادی که مهمترین مشکل امروز مردم است بهتر و بیشتر وارد عرصه شویم و اجازه ندهیم در جامعه زخمی ایجاد شود که مگس هایی همچون آشوب های دی ماه روی زخم بنشیند و روزگار مردم را تلخ کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه