اخبار داغ

مدیر عامل و رئیس هییت مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان:

بیش از ۶۰ درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از خدمات آبفای روستایی برخوردار هستند

بیش از ۶۰ درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از خدمات آبفای روستایی برخوردار هستند
مدیر عامل و رئیس هییت مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۲/۳ جمعیت روستاهای سیستان و بلوچستان از خدمات آب و فاضلاب روستایی بهره مند هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالاحد ریگی در گفت و گو با اوشیدا ابراز کرد: سیستان و بلوچستان دارای پنج هزار و ۵۹۴ روستا است که از این تعداد دو هزار و ۲۵۲ روستا تحت پوشش اداره آب و فاضلاب روستایی است.

وی افزود: با اینکه روستاها جمعیت قابل توجهی را در سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داده اند اما پراکندگی و در عین حال افراد اندک برخی از روستاها سبب شده تا برخی روستاها از خدمات آب و فاضلاب روستایی بهره مند نباشند.

ریگی تصریح کرد: اداره آبفار سیستان و بلوچستان تمام تلاش خود را در جهت تامین آب بهداشتی و سالم در استان به کار بسته و این موضوع سبب شده مردم این استان از آب با کیفیت برخوردار باشند.

مدیر عامل و رئیس هییت مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با اینکه بسیاری از روستاها از جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار برخوردار هستند اما اداره آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان به این روستاها نیز خدمات ارائه می کند.

وی اظهار کرد: در ۱۰۰ روز گذشته بیش از۲۵۰ میلیارد ریال در سطح روستاهای استان هزینه شده که این هزینه ها در زمینه های خط انتقال، شبکه توزیع، مخازن ذخیره، حفر وتجهیز چاه، ایستگاه پمپاژ، نیرو رسانی، احداث موتورخانه و حصارکشی انجام شده است.

ریگی تاکید کرد: کنترل کیفیت آب در مناطق روستایی با ۵۱۹ دستگاه کلریناتور جهت گندزدایی آب شبکه توزیع روستاها، پنج دستگاه کلرزن مایع، پنج سامانه الکترولیز نمک انجام می شود.

وی در پایان اذعان کرد: در طی ۱۰۰ روز گذشته چهار هزار و ۲۴۸ نمونه برداری و آزمونهای میکروبی و همچنین ۲۱۰ مورد و نمونه برداری و انجام آزمونهای فیزیک وشیمایی توسط آبفار سیستان و بلوچستان انجام شده است.

انتهای پیام
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه