اخبار داغ

تجمع جنگل‌بانان در چالوس/ پول را گرفتند، حقوقمان را نمی‌دهند

تجمع جنگل‌بانان در چالوس/ پول را گرفتند، حقوقمان را نمی‌دهند
تعدادی از جنگل‌بانان، مقابل سازمان جنگل‌ها در چالوس به علت تعلل چندماهه در پرداخت حقوق و بلاتکلیفی در طرح تنفس جنگل تجمع کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چالوس‌ما، روز گذشته(شنبه) تعدادی از جنگل‌بانان، مقابل سازمان جنگل‌ها در چالوس به علت تعلل چندماهه در پرداخت حقوق و بلاتکلیفی در طرح تنفس جنگل تجمع کردند که پای درد دلشان نشستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چالوس‌ما,

کارگری در ابتدای مصاحبه گفت که در تأمین یک‌لقمه‌نان بخورونمیر و قوت لایموت و مایحتاج روزمره خود و فرزندانمان بازماندیم. چه برسد به مخارج جنبی.

چند تن از این کارگران اظهار گفتند که فرزندانشان به مدرسه ابتدایی می‌روند که به علت بعد مسافت مجبور شدند برایش سرویس بگیرند اما چند ماه است که به دلیل عدم دریافت حقوق، چیزی نداشتند تا به صاحب سرویس بدهند.

کارگر دیگری هم با اشاره به بسیاری از مشکلات ناشی از عدم دریافت حقوق خود، تصریح کرد: همسرم را برای وضع حمل به یکی از بیمارستان شهر بردم که قرار بود مبلغی را بابت وضع حمل و اجرت پزشک معالج بپردازم اما به علت نداشتن وجهی بجای یک روز، پنج روز همسر تازه وضع حمل کرده‌ام را به‌صورت بازداشت، گرو گرفته و ترخیص نمی‌کردند.

کارگر دیگری هم بیان کرد: برخی از طرح‌ها به‌صورت نقل‌وانتقال و بدون این‌که ما اطلاعی داشته باشیم از یک شرکت و کارفرما، به شرکت دیگری واگذار می‌شود که در این‌ بین ما متضرر می‌شویم چون از شرکت قبلی مطالباتی داشتیم که با این‌گونه نقل‌وانتقالت، برای تأدیه طلبکاری‌های خود با مشکل مواجه می‌شویم.

این کارگران فعلاً به‌صورت مسالمت‌آمیز مطالبات خود را از مجریان طرح‌ها و کارفرمایان خود و رفع مشکلات کلی خود راهم از مدیران مربوطه در سطح سازمان جنگل‌ها و مراتع مستقر در چالوس و اداره کل منابع طبیعی غرب استان خواستار شدند.

در میان این کارگران عده‌ای هم با انتقاد از اجرای طرح تنفس ۱۰ ساله جنگل‌های شمال کشور نظرشان این بود چون در بین مدیران ارشد سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور نسبت به نحوه اجرای این طرح اختلاف‌نظر هست، لذا مشکلات و تبعات این اختلاف‌نظرت و ترکش‌های ناشی از آن به کارگران می‌خورند.

شایان‌ذکر است، در حین این تجمعات، شورای تأمین شهرستان چالوس سریعاً، با حضور کلیه اعضای ثابت و ضروری ازجمله مدیران مربوطه در سطوح اداره کل منابع طبیعی نوشهر و سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور از ستاد چالوس، در محل فرمانداری برگزار شده که پس از بحث و تبادل‌نظر نسبت به رفع مشکلات و نحوه پرداخت حقوق مزایای کارگران اتخاذ تصمیم شد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه