اخبار داغ

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی مطرح کرد

خروج احتمالی آمریکا از برجام و کاهش قدرت خرید ریال، 2 عامل افزایش نرخ دلار

خروج احتمالی آمریکا از برجام و کاهش قدرت خرید ریال، 2 عامل افزایش نرخ دلار
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: : بانک مرکزی باید تک نرخی کردن دلار را جدی تر از گذشته پیگیری کند چرا که با شکاف بین نرخ ارز آزاد و مرجع همواره به واسطه سود آن نوسانات قیمت وجود خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس ارشد مسائل اقتصادی درباره افزایش نرخ ارز به ویژه دلار طی روزهای اخیر به خبرنگار تیتریک گفت: این افزایش قیمت یک روند جهشی داشته و به بالای 4 هزار و 400 تومان رسید لذا افزایش نرخ ارز از برابری قدرت این دو پول مقابل یکدیگر نشات می گیرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کارشناس ارشد مسائل اقتصادی درباره افزایش نرخ ارز به ویژه دلار طی روزهای اخیر به خبرنگار تیتریک گفت: این افزایش قیمت یک روند جهشی داشته و به بالای 4 هزار و 400 تومان رسید لذا افزایش نرخ ارز از برابری قدرت این دو پول مقابل یکدیگر نشات می گیرد. , تیتریک ,
 
,
اکبر کریمی با اشاره به اینکه هر چقدر که ارزش یک پول مقابل یک پول دیگر کاهش یابد در یک نگاه دیگر شاهد افزایش نرخ ارز خواهیم بود، افزود: با توجه به روند اقتصادی جهان پس از پیدایش پول برای خرید و فروش کشورها برای اینکه قدرت خرید خود را نشان دهند در تلاش بودند تا پول ملی خود را به پشتوانه قدرت و تولید نسبت به دیگر پول ها قوی تر کنند. 
,
 
,
وی اظهار داشت: پول خوب و پول بد از روند فوق نشات گرفته و در واقع پول خوب دارای ارزش و قدرت خرید بیشتری است لذا در کشور ما طی سالهای اخیر نرخ دلار افزایش یافت و این افزایش به دلیل وضعیت اقتصادی و مسائل سیاسی بود. 
,
 
,
اکبر کریمی تصریح کرد: طی روزهای اخیر بحث خروج آمریکا از توافق برجام مطرح شد لذا با توجه به پیش بینی عدم پذیرش تداوم برجام از سوی ریاست جمهور این کشور و افزایش تحریم ها با توجه به اینکه قدرت خرید ریال کاهش پیدا خواهد کرد و کشور ایران مجبور بود برای خرید کالاهای اساسی خود پول بیشتری در ازای دلار پرداخت کند و تولید داخلی جوابگوی مصرف داخلی را نمی داد دلار افزایش پیدا کرد. 
,
 
,
وی گفت: بانک مرکزی باید تک نرخی کردن دلار را جدی تر از گذشته پیگیری کند چرا که با این وضعیت و شکاف بین نرخ ارز آزاد و مرجع همواره به واسطه سود این مهم نوسانات قیمت وجود خواهد داشت اما اگر ما بتوانیم دلار را در یک قیمت ثابت نگاه داریم نوسانات و تبعات کمتری را مشاهده خواهیم کرد. 
,
 
,
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در خاتمه خاطر نشان داشت: با توجه به اینکه خروج آمریکا از برجام را شاهد نبودیم و دولت باید برنامه ریزی های آتی خود را انجام دهد یک ثبات یا روند کاهشی را درباره دلار خواهیم داشت و روند افزایشی پس از یک حباب قیمتی توقف خواهد کرد. 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه