اخبار داغ

ساماندهی دستفروشان، طرحی که روی اجرا را به خود نمی بیند!

ساماندهی دستفروشان، طرحی که روی اجرا را به خود نمی بیند!
در آستانه نوروز، شورای پنجم مطابق روال مرسوم مدیریت شهری، با برگزاری نشستی سعی کرد ساماندهی دستفروشان را باردیگر مورد توجه قرار دهد که البته به نظر نمی رسد اعضاء این دور را از شورا نیز برنامه مشخصی برای این مهم داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع سامان دهی دست فروشان، طرحی است که سالی چند بار از سوی اعضاء شورای اسلامی شهرمورد بازنگری و تاکید قرار می گیرد و البته این تاکیدات تاکنون نتیجه چشم گیری نداشته به گونه ای که در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر، اعضاء پنجمین شورا نیز به این موضوع اذعان داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

دست فروشی به عنوان اشتغالی کاذب، این روزها برای بسیاری از بی کاران به منبعی درآمدی و معیشتی تبدیل شده است و بر همین اساس برخورد قهری با دستفروشان نمی تواند راهکاری مناسب و اثر گذار به منظور سامان دهی سیمای بصری شهر باشد.

,

 

,

با اجرای طرح پیاده راه سازی، تاکیدات متولیان امورشهری بر سامان دهی دستفروشان افزایش یافت که البته این تاکیدات تنها در حد شعارهایی دهان پر کن  باقی ماند.

,

 

,

همزمان با پایان کار پیاده راه سازی خیابان بوعلی و البته در آستانه نوروز، مدیریت شهری به خاطر آورد که دست فروشان به چهره پیاده راه گردشگریشان لطمه وارد خواهند کردو بر همین اساس سعی کرد با برخوردی قهری، دستفروشان را از پیاده راه پراکنده سازد که البته این نوع عملکرد تنها اعتراضات و تجمع دستفروشان مقابل شهرداری و فرمانداری را سبب شد.

,

 

,

اعتراضات دستفروشان تا آنجایی پیش رفت که علی تعالی، فرماندار همدان طی سخنانی بر بی توجهی مدیریت شهری به پیوست های اجتماعی و فرهنگی در پیاده راه سازی اذعان داشت.

,

 

,

شهرداری چی ها در چنین شرایطی سعی کردند با زمان بندی ساعات کار، دستفروشان را به آرامش دعوت کنند و البته دراین بین قرار شد، بخشی از خیابان شریعتی جور دستفروشان آواره را بکشد.

,

 

,

در آستانه نوروز، شورای پنجم مطابق روال مرسوم مدیریت شهری، با برگزاری نشستی سعی کرد ساماندهی دستفروشان را باردیگر  مورد توجه قرار دهد که البته به نظر نمی رسد اعضاء این دور را از شورا نیز برنامه مشخصی برای این مهم داشته باشند.

,

 

,

باید پذیرفت که دستفروشی تنها مخصوص شهرهمدان نیست و در دیگرکشورها و شهرهای ایران نیز دیده می شود اما ایجاد بازارچه هایی دردسترس و پایدار میتواند در ساماندهی این نوع از مشاغل اثر گذار باشد.

,

 

,

به نظر می رسد وقت آن رسیده که دست‌فروشان براساس بافت محلی، جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی هر منطقه، ساماندهی شوند و البته درخصوص دستفروشان بافت مرکزی شهر باید در نظر داشت که جانمایی مکانی مناسب درنزدیکی هسته مرکزی از مطالبات دستفروشان شاغل است.

,

 

,

همچنین از آنجا که به زودی پیاده راه اکباتان نیز به بهره برداری می رسد و در شرایطی که این پیاده راه هنوز به اتمام نرسیده به محلی برای کار و کاسبی ضایعات‌ی ها و کهنه‌فروشان تبدیل شده است لذا تدوین طرحی مشخص و کابردی به منظور ساماندهی دستفروشان این محدوده نیز الزامی است.

,

 

,

باید پذیرفت که وظیفه شهرداری در ساماندهی دست‌فروشان، مدیریتی و نظارتی است و نتیجه اثربخش این اقدام  باید هر چه سریع تر هویدا شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه