اخبار داغ

گفتگو با صاحب یک عکس تأثیرگذار؛

نباریدن باران بر روحیه من تأثیر گذاشته است/ آرزویی جز باریدن باران ندارم

نباریدن باران بر روحیه من تأثیر گذاشته است/ آرزویی جز باریدن باران ندارم
حسینی صاحب عکس معروفی است که طی روزهای گذشته تأثیر زیادی بر مخاطبان به دلیل نباریدن باران گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، این روزها زمین تاب و توان ندارد و هر روز تشنه‌تر می‌شود. این تشنگی دیگر نه تنها امان ما انسان‌ها بلکه همه موجودات را بریده است. انگار هر سال دلهره بی‌آبی و خشکسالی بیشتر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از,  خاورستان،,  , خاورستان،, خاورستان،,  این روزها زمین تاب و توان ندارد و هر روز تشنه‌تر می‌شود. این تشنگی دیگر نه تنها امان ما انسان‌ها بلکه همه موجودات را بریده است. انگار هر سال دلهره بی‌آبی و خشکسالی بیشتر می‌شود.,

 

,

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، 21 دی‌ماه در شورای اداری و نشست ادواری استانداران خراسان جنوبی گفت: بزرگ‌ترین چالش خراسان جنوبی، کمبود آب و بارندگی است که نباید از کنار آن بی‌تفاوت گذشت. وی افزود: بنا بر گزارشات‌ واصله، از فروردین‌ماه سال‌جاری تا به امروز، بارندگی در خراسان جنوبی نداشته‌ایم و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد معلوم نیست چه بر سر خراسان جنوبی خواهد آمد.

, شورای اداری و نشست ادواری استانداران خراسان جنوبی, شورای اداری و نشست ادواری استانداران خراسان جنوبی,

 

,

بیشتر از همه این روزها کشاورزان و دامداران دل نگران‌اند. مردمان 420 روستای خراسان جنوبی که با تانکر به روستاهای آن‌ها آب‌رسانی می‌شود، چشم به آسمان دوخته‌اند تا باران، کمی از نهرها را پر کند.

,

 

,

سایه سنگینی خشکسالی در سالی که تاکنون هیچ بارانی نباریده است، مردم را نگران‌تر از هر سال کرده است. مردم این استان برای نازل شدن رحمت خداوند دست نیاز به سوی خداوند بلند کردند. همان‌طور که در همه شهرهای خراسان جنوبی تاکنون نماز باران خوانده شده، در مرکز استان نیز نماز باران اقامه شد اما عکس معروفی که از این نماز روی خروجی مطبوعات، خبرگزاری‌های مختلف و از جمله فضای مجازی رفت، مرد سیدی است که با در آغوش‌گرفتن گوسفند، از خداوند می‌خواهد به این حیوانات رحمی کند و بارانش را نازل کند.

,

 

,

 

,

حسینی سید اسدالله

, حسینی سید اسدالله,

 

,

صاحب این عکس، سید اسدالله حسینی، کارگر بیرجندی است که در خیابان الهیه بیرجند زندگی می‌کند.

,

 

,

هر شب به مسجد باب‌الحوائج حضرت ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام این محله می‌رود. من نیز برای این‌که بتوانم با او هم‌کلام شوم، قبل از نماز مغرب به این مسجد رفتم. 20 دقیقه‌ای به اذان مغرب مانده بود که آقای حسینی وارد مسجد شد.

,

 

,

آقای حسینی از ماجرای عکسش و این‌که در رسانه‌های مختلف منتشر شده باخبر بود و گفت: با منتشرشدن عکس، مردم از جاهای مختلف و کسانی که عکسم را دیده بودند با من تماس گرفتند و این عکس دور و نزدیکان را تحت تاثیر قرار داده بود.

,

 

,

 

,

حسینی سید اسدالله

, حسینی سید اسدالله,

 

,

حسینی از ماجرای نماز باران در روز دوشنبه گفت: طبق هر سال اعلام کردند قرار است نماز باران در مصلی المهدی بیرجند ساعت 10:30 اقامه شود. من نیز راهی این مصلی شدم. گوسفندانی به مصلی آورده بودند که با دیدن آن، این بر دلم افتاد که گوسفند را وسیله‌ای برای گرفتن حاجت از درگاه خداوند کنم چراکه مدت‌هاست به خاطر نباریدن باران دچار افسردگی شده‌ام.

,

 

,

وی گفت: از قدیم گفته‌اند "در نماز باران باید گوسفندان و کودکان را با خود همراه کرد تا با بلند شدن صدای گوسفندان و گریه کودکان خداوند رحمی به مردم کند".

,

 

,

وی بیان کرد: امام جماعت نماز استغاثه، حجت‌الاسلام و المسلمین اسدی است و امسال نیز در نماز، گوسفندان را با خود همراه کردیم تا با بلند شدن صدای آه و ناله آن‌ها و گریه‌ی مردم از نوزادان تا افراد پیر، از نباریدن باران، خداوند لطف و رحمتی بر ما عطا فرماید.

,

 

,

این آقای سید می‌گوید: تاکنون چندین نفر به من گفته‌اند چه شد که بعد از خواندن نماز هنوز بارانی نباریده است و من به آن‌ها می‌گویم" باید صبرکرد و خداوند با صبر جواب می‌دهد".

,

 

,

 

,

حسینی سید اسدالله

, حسینی سید اسدالله,

 

,

حسینی که آرزویی جز باریدن باران ندارد، تحقق این آرزو بسیار برایش مهم است به‌گونه‌ای‌که نباریدن باران بر روحیه وی تأثیر گذاشته است.

,

 

,

وی می‌گوید: تاکنون این همه نباریدنِ باران به خود ندیده بودیم و تا این فصل سال هر ساله حداقل یک یا دو بار باران می‌باریده و زمین‌ها خیس می‌شده اما امسال انگار قهر آسمان بیشتر شده است.

,

 

,

وی تصریح کرد: باران که نمی‌بارد فکر می‌کنم من گناهی مرتکب شده‌ام. مردم دیگر با هم ارتباطی ندارند و رابطه‌ها دور شده است. زندگی‌ها سخت و کینه‌ها زیاد شده و خداوند نیز با این دل‌های ما رحمتش را از ما گرفته است.

,

 

,

وی در خصوص اوضاع احوال زندگی خود این‌گونه می‌گوید: من چند سالی در رستوران کار می‌کردم و بعد از آن بنا بودم. دنبال کار می‌روم که به من می‌گویند کاری نیست و پولی برای دادن به کارگر نداریم و چند ماهی است که در خانه هستم.

,

 

,

وی گفت: نماز باران که خوانده شد در این نماز به خداوند گفتم "ما اگر گناه‌کاریم، حیوانات و دیگر موجودات چه گناهی کرده‌اند که باید پاسوز گناهان ما شوند؟ اگر به ما رحمی نداری، به این حیوانات و حتی فرزندان کوچکی که در این نماز با ما هستند رحمی کن تا شاید به خاطر این‌ها رحمتت برما ببارد".

,

 

,

وی با صافی و پاکی که در دل دارد می‌گوید: وقتی چشمم به روستاهای خشک می‌افتد گریه‌ام می‌گیرد. امیدوارم خداوند باران رحمت خود را بر مردم استان خراسان جنوبی نازل کند.

,

 

,

وی گفت: شرط تحقق دعاهای ما نزد خداوند پاک‌کردن دل‌ها است و اگر دل‌های ما به هم نزدیک شود، دل‌های همه به خداوند نزدیک شده و رحمتش شامل حال‌مان می‌شود.

,

 

,

حسینی می‌گوید: خداوند به حق حضرت ابوالفضل علیه‌السلام و امام رضا علیه‌السلام باران رحمت خود را بر ما نازل کند.

,

 

,

وی توبه کردن را شرط نازل شدن رحمت دانست و گفت: برای این‌که جامعه‌ای بدون از گناه داشته باشیم باید این خودسازی را از درون خود آغاز کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه