اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش خبر داد؛

برنامه‌های جهاد کشاورزی گالیکش برای افزایش بهره‌وری آب

برنامه‌های جهاد کشاورزی گالیکش برای افزایش بهره‌وری آب
مدیر جهاد کشاورزی گالیکش برنامه‌های این شهرستان برای افزایش بهره‌وری آب در سال زراعی جاری را اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ حبیب اله زارع با اعلام این خبر گفت: با توجه به کاهش بارندگی و حفر چاه‌های عمیق و نیمه عمیق و نیز چاه‌های غیرمجاز و به‌تبع آن مصرف بی‌رویه و برداشت نامتعارف از سفره‌های زیرزمینی، وضعیت قنات‌ها، چاه‌ها و ذخایر زیرزمینی موجب شده است تا وضعیت آب به مرحله بحرانی برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به غیرقابل‌کنترل بودن عمده عوامل طبیعی دراین‌بین آنچه خواهد توانست این وضعیت شکننده را بهبود بخشد، روی‌آوری به فنّاوری‌های نوین، توجه به بازار و آموزش و به‌کارگیری نیروهای متخصص، به راهبرد مطلوب و اثرگذاری تحت عنوان کشاورزی دانش‌بنیان منجر و باعث کنترل و مدیریت بسیاری از ناملایمات و تنش‌های اقلیمی خواهد شد.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان افزود: از مهم‌ترین اقدامات مؤثر در افزایش راندمان آب استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری است که افزایش 30 درصدی بلاعوض پرداختی به کشاورزان در سال 1396 تا سقف 85 درصد فرصت بسیار مناسبی را در اختیار کشاورزان قرار داده است.

,

وی بیان داشت: از دیگر طرح‌هایی که در افزایش بهره‌وری آب مؤثر است توسعه باغات در اراضی شیب‌دار است که باهدف حفظ خاک حاصل خیر، کنترل رواناب‌ها و حفظ رطوبت انجام می‌شود که در این راستا پرداخت یارانه نهال، چاله کنی، آبیاری و کشت رایگان ازجمله حمایت‌های جهاد کشاورزی از متقاضیان است.

,

زارع در خصوص سایر برنامه‌های افزایش بهره‌وری آب گفت: برنامه توسعه کشاورزی حفاظتی مبتنی برافزایش درصد ماده آلی با حفظ باقیمانده گیاهی از دیگر برنامه‌ها است که با اعطای تسهیلات کم‌بهره جهت خرید ادوات نوین کشاورزی حمایت‌های لازم از کشاورزان صورت می‌پذیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه