اخبار داغ

چرا شهرستان قروه در بین 3 شهر با بیشترین آمار طلاق در کردستان قرار دارد؟

چرا شهرستان قروه در بین 3 شهر با بیشترین آمار طلاق در کردستان قرار دارد؟
محسن شجاعی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان هفته گذشته گفت: شهرستان‌های کامیاران، مریوان و قروه بیشترین آمار طلاق و شهرستان دهگلان و سروآباد نیز کمترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر ،هفته گذشته معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان در گفتگو با خبرگزاری تسنیم شهرستان‌های کامیاران، مریوان و قروه را برخوردار از بیشترین آمار طلاق در استان کردستان معرفی نموده بود که این موضوع ضرورت بررسی آن را بیش از پیش می نماید و در واقع باید دلایل اصلی وقوع چنین رخدادی را مورد بررسی قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

چرا باید شهرستان قروه در بین 3 شهر نخست این رده بندی قرار داشته باشد و چه چیزی باعث می شود تا در این شهرستان طلاق به عنوان راهکاری اصلی در حل و فصل مشکلات خانوادگی مورد توجه قرار گیرد؟

,

در همین خصوص با برخی زوجین که به دلایل متفاوتی ازدواج انان به طلاق منجر شده است گفتگویی تهیه نموده ایم که دعوت می شود تا خواننده ان باشید (لازم به ذکر است در این گفتگو تصویری از زوجین تهیه نشده است)

,

یکی از افرادی که به تازگی از همسر خود جدا شده است اصلی ترین دلیل جدایی از همسر خود را به خوبی درک نکرده است .

,

وی در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: پس از اینکه وارد زندگی مشترک شدیم حس و حال عجیبی داشتم و نمی توانستم شرایط را برای خود تعریف کنم.

,

وی ادامه داد: در واقع ازدواج شبیه به انچه که در رابطه با ان فکر می کردم نبود و من حس غریبی با دوران جدید زندگی خود داشتم.

,

وی با بیان اینکه از طلاق توافقی خود به شدت ناراحت است گفت: فکر می کنم اگر بیشتر صبوری می کردم و اجازه می دادم تا از نظر ذهنی و روانی شرایط جدید را بهتر درک کنم هیچوقت مجبور به انتخاب طلاق به عنوان راهکاری جدید نمی شدم.

,

یکی دیگر از افرادی که از همسر خود جدا شده بود در گفتگو با خبرنگار ما اعتیاد را دلیل اصلی طلاق خود دانست و گفت: همسر من معتاد بود و شرایط مناسبی از نظر جسمی و روانی نداشت.

,

وی ادامه داد: فکر می کردم می توانم عاملی برای ترک اعتیاد همسرم باشم و در این راه تلاش بسیاری داشتم اما متاسفانه موفق نشدم.

,

در همین رابطه گفتگویی داریم با کارشناس امور اجتماعی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه که به تازگی مقاله خود را در رابطه با دلایل اصلی طلاق در شهرستان قروه به اتمام رسانده است.

,

لیلا عبدالملکی با بیان اینکه مسئله طلاق به ویژه به جهت پیامدهای روانی،فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و خانوادگی که برای زنان در پی دارد و آینده آنان را متاثر می سازد بسیار حائز اهمیت است اظهار داشت: طلاق به عنوان مهمترین عامل تهدید علیه بنیان خانواده به شمار می رود که شناخت عوامل موثر و متاثر از آن از اولویت های بهداشت روان محسوب می شود.

,

وی ادامه داد: اگر چه طلاق به عنوان چاره یک ازدواج اشتباه مورد توجه قرار می گیرد اما به مانند طوفانی آشیانه کودکان را در هم می کوبد، قامت زن را می شکند و مرد را به زانو در می آورد.

,

این کارشناس امور اجتماعی با اشاره به رشد آمار طلاق در طول یک دهه گذشته در شهرستان قروه افزود: آمار طلاق در شهرستان قروه در طول یک دهه گذشته دارای روندی صعودی بوده است که برای پیشگیری از وقوع طلاق و کاهش ان در جامعه باید عوامل موثر در گرایش به طلاق را شناسایی و برای حذف و کمرنگ نمودن انها تلاش نمود.

,

, ,

عبدالملکی بیان داشت: اصلی ترین دلایل گرایش به طلاق و وقوع چنین رخدادی را می توان در عوامل فرهنگی اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی، روان شناختی، جنسی فیزیولوژیکی و محیطی مورد بررسی قرار داد.

,

وی با بیان اینکه هر یک از این عوامل به گونه ای در وقوع طلاق موثر هستند افزود: اولین راهکار در این زمینه توجه و آگاهی دادن به نسل جوان نسبت به پیامدهای ناگوار تفاوت های شدید و گوناگون فرهنگی اجتماعی همسران است.

,

به گفته وی آموزش اخلاق و آیین زندگی خانوادگی به دانشجویان، آموزش مهارت های زندگی در خانواده به دانش آموزان تدریس حقوق و مسئولیت های همسران در قبال یکدیگر در دانشگاه ها نیز از دیگر راهکارهای مقابله با معضل طلاق می تواند باشد.

,

عبدالملکی به لزوم آگاهی بخشی به زوجین درخصوص تفاوت های زندگی مجردی و زندگی متاهلی اشاره نمود و ادامه داد: آگاهی زوجین از متفاوت بودن زندگی مشترک با زندگی مجردی و وجود نقش های متفاوت و نه متعارض در زندگی ، تصحیح تصاویر القاشده از زندگی مشترک و روابط زوجین در صورت آموزش های صحیح و کافی در جهت کسب مهارت های زندگی می تواند از بروز عوامل تنش زا و زمینه ساز فروپاشی و در نهایت جدایی و طلاق زوجین پیشگیری نماید.

,

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید دولت ها تمهیداتی فراهم سازند تا عوامل ریشه ای طلاق را اعم از فرهنگی، اقتصادی ، اجتماعی کمرنگ و در نهایت ریشه کن سازند گفت: باید با تبلیغات و برنامه سازی های صحیح فرهنگی از طریق رسانه ها زمینه هایی ایجاد شود تا خانواده ها به اخلاق و ارزش های اصیل اسلامی و ملی روی آورند و بدان پایبند باشند؛ امید آنکه با این تدابیر و استفاده از دیدگاه کارشناسان و یافته های پژوهشگران بیش از پیش شاهد افزایش آمار نگران کننده طلاق در جامعه اسلامی مان نباشیم.

,

سخن پایانی ...

,

بدون شک طلاق تنها راه برای پایان یک مشاجره خانوادگی یا هر اتفاق دیگری نیست، شاید اگر کمی به عقب برگردیم و به دلایل اولین مشاجره ها نگاه کنیم به بی اهمیت بودن آن بیش از گذشته پی ببریم.

,

شاید فراموش نکردن این حقیقت که هر عهدی با سختی و شیرینی همراه است بر تصمیم گیری های پایانی موثر باشد.

,

به امید آن روزی که هیچ ازدواجی به پایانی تلخ تبدیل نشود...

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه