اخبار داغ

گزارشی از پروژه های نیمه تمام مهدیشهر؛

احداث جاده آهوان - مهدیشهر - گنداب در پیچ و تاب تخصیص اعتبار

احداث جاده آهوان - مهدیشهر - گنداب در پیچ و تاب تخصیص اعتبار
یکی از مهمترین پروژه های شهرستان مهدیشهر که از آن می توان به عنوان آرزوی دیرینه مردم این شهرستان نام برد، احداث جاده آهوان- مهدیشهر- گنداب می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نیزوا، یکی از مهمترین پروژه های شهرستان مهدیشهر که مطالبه اصلی و مهم مردم این شهرستان است، احداث جاده استراتژیک آهوان- مهدیشهر - گنداب می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

این جاده از آن نظر اهمیت دارد که شهرستان مهدیشهر را از بن بست خارج کرده و در راه ارتباطی قرار می گیرد و علاوه بر اینکه مهدیشهر را به شهرستان های دامغان، سرخه و فیروزکوه متصل می کند، به عنوان جاده گردشگری مطرح است و تردد امنی را برای منطقه فراهم خواهد آورد.

,

ناگفته نماند که نفع احداث این جاده فقط برای شهرستان مهدیشهر نخواهد بود بلکه منافعی در سطح ملی دارد که 60 الی 80 کیلومتر از راه دامغان به فیروزکوه کوتاهتر خواهد شد و موجب صرفه جویی در وقت و سوخت می شود و علاوه بر این دو گردنه برف گیر و صعب العبور در گردنه فیروزکوه و آهوان نیز که در مسیر تردد جاده اصلی قرار دارند، حذف می شود.   

,

احداث این جاده که از مطالبات جدی مردم ، موثرین و مسئولین شهرستان مهدیشهر به ویژه امام جمعه این شهر می باشد، زیر ساخت های آن فراهم است و در حقیقت این مسیر یک جاده عشایری و ایل راه بوده است که عشایر سنگسری از گذشته در این مسیر تردد می کردند.

,

امام جمعه مهدیشهر نیز بارها بر بهسازی این مسیر و احداث آن به عنوان جاده اصلی تاکید کردند و از مسئولین خواستار توجه به این امر شدند.

,

احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در یکی از رسانه های استان در دی ماه 96 خبر داده بودند جاده عشایری گنداب- مهدیشهر با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال در دست بازسازی و مرمت است.

,

هر چند که کار مطالعاتی برای احداث این جاده از مدت ها قبل در حال اقدام بوده و در سال 96 نیز، اداره کل راه استان سمنان برای تکمیل مطالعات پروژه به صورت جدی تر ورود پیدا کرده است اما همچنان مشخص نیست دولت با احداث جاده آهوان- مهدیشهر – گنداب و تامین اعتبار آن موافقت می کند یا نه؟

,

مدیر کل راه و ترابری استان سمنان در همین خصوص در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: مطالعات احداث جاده آهوان- مهدیشهر - گنداب به مشاور واگذار شده که فاز اول آن انجام شده و فازهای بعدی نیز امسال تامین اعتبار شد و در حال حاضر نیز مشاور پروژه دارد مطالعات خود را تکمیل می کند.

,

عبدالمجید نژاد صفوی تصریح کرد: با توجه به پیگیری هایی که امام جمعه، مسئولین و مردم شهرستان مهدیشهر داشتند، امسال تکمیل مطالعات احداث این جاده را از اولویت های استان قرار دادیم  و تامین اعتبار شد.  

,

وی اضافه کرد: وقتی مطالعات کار به اتمام برسد برآورد هزینه می شود که دولت باید تامین اعتبار نماید و از محل اعتبارات استانی نیز باید تامین شود که با توجه به شرایط فعلی بسیار پروژه هزینه برداری است و بعید است بتوان به سادگی در استان تامین اعتبار شود.

,

مدیر کل راه و ترابری استان سمنان افزود: ما وظیفه خود را داریم انجام می دهیم و مشاور هم در حال انجام مطالعات است و به محض اینکه مطالعات تمام شد، بررسی ها را انجام می دهیم و ایرادات و نواقص کار را برطرف می کنیم و به کمیته برنامه ریزی استان ارائه می دهیم تا تامین اعتبار کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه