اخبار داغ

پرورش «شتر» یکی از عرصه‌های سودآور و مؤثر در تولید و اشتغال/عدم صدور مجوز؛ چالش بی‌پایان کارآفرینی

پرورش «شتر» یکی از عرصه‌های سودآور و مؤثر در تولید و اشتغال/عدم صدور مجوز؛ چالش بی‌پایان کارآفرینی
«علیرضا محمدی» یکی از جوانان دلیجانی است که با همت و همکاری برادرانش توانسته با باور اقتصاد مقاومتی و ورود در این عرصه ضمن گشایش رزق و روزی خود و خانواده برای ۲۰ نفر دیگر فرصت شغلی ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از پیام دلیجان؛ چندی پیش بود که واردات شتر در رسانه‌ها خبرساز شد، براساس آمار گمرک در ۸ ماهه نخست امسال بر یک‌هزار و ۲۳۰ تن شتر و سایر گونه‌های شتر از مرز‌های مختلف وارد کشور شد و این حجم واردات باعث خروج ۲ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۶۸ دلار ارز از کشور شده است و این در حالیست که ایران هفتمین کشور تولید کننده شتر در آسیا محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام دلیجان؛,

در شرایط کنونی که با کاهش بارندگی و کمبود منابع آبی در کشور مواجه هستیم، مدیریت مصرف آب و اقتصاد تنها تغییر الگوی کشت در کشاورزی یا صرفه‌جویی در مصرف آب و اجرای طرح های مکانیزه آب نیست، یکی از بسترهایی که می‌توانند تهدید خشکسالی را به فرصت تبدیل کند پرورش شتر است.

,

چنانچه شاهد از بین رفتن بروکراسی‌های اداری و حمایت از طرح‌های اقتصادی در این زمینه باشیم به طور قطع می‌توانیم شاهد کاهش مشکلات اقتصادی باشیم و برای این منظور می‌طلبد تا مسئولان به جای واردات به توان داخلی اتکاء داشته باشند.

,

کم نیستند افرادی که تا صحبت از اشتغال و کارآفرینی می‌شود کمبود سرمایه‌ را بهانه می‌کنند، بسیاری از کسانی هم که علاقه به فعالیت در حوزه اقتصادی و کارآفرینی داشته باشند در پیچ و خم‌های شدید بروکراسی‌های اداری ترجیح می‌دهند که عطای این کار را به لقایش ببخشند.

,

«علیرضا محمدی» یکی از جوانان دلیجانی است که با همت و همکاری برادرانش توانسته با باور اقتصاد مقاومتی و ورود در این عرصه ضمن گشایش رزق و روزی خود و خانواده برای ۲۰ نفر دیگر فرصت شغلی ایجاد کند.

,

کارآفرینی پول‌ساز با پرورش شتر

, کارآفرینی پول‌ساز با پرورش شتر, کارآفرینی پول‌ساز با پرورش شتر,

محمدی اولین پرورش دهنده شتر در استان مرکزی و از فعالان حوزه اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرنگار پیام دلیجان گفت: ۱۵ سالی می‌شود که با همکاری برادرانم در عرصه پرورش شتر و شترمرغ در دلیجان فعالیت دارم.

, پیام دلیجان,

, ,

وی انگیزه و علاقه خود را یکی از رازهای موفقیتش دانست و گفت: با عشق و علاقه کارم را در این عرصه و با یک نفر شتر آغاز کردم، اکنون با یاری خدا این تعداد به ۱۰ نفر شتر رسیده و تلاش دارم سال آینده آن را به سه برابر افزایش دهم.

,

محمدی ادامه داد: در طول چند سال گذشته تمام سرمایه خود را صرف توسعه فعالیت خود کردم تا مکانی مناسب برای پرورش و نگهداری ۱۰۰ نفر شتر مهیا کنم اگرچه در این زمینه هنوز موفقیتی کسب نکرده‌ام ولی نا امید هم نیستم و در این مسیر تلاش خواهم کرد.

,

, ,

این جوان کارآفرین دلیجانی تصریح کرد: متاسفانه مشکلات در این عرصه کم نیست و مسئولان هم همکاری لازم را برای رفع مشکلات ندارند، بارها برای دریافت تسهیلات به دستگاه‌های مختلف مراجعه کرده‌ام ولی تاکنون از حمایت هیچ یک از مسئولان برخوردار نشده‌ام.

,

عدم صدور مجوز؛ چالش بی‌پایان کارآفرینی

, عدم صدور مجوز؛ چالش بی‌پایان کارآفرینی, عدم صدور مجوز؛ چالش بی‌پایان کارآفرینی,

محمدی نداشتن مجوز پرورش شتر را هم یکی دیگر از مشکلات خود مطرح و بیان کرد: چندین بار برای دریافت مجوز پرورش شتر به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کرده‌ام ولی هر بار مسئولان اعلام کردند که در استان مرکزی مجوز پرورش شتر صادر نمی‌شود.

,

وی افزود: در استان مرکزی شتر مولد وجود ندارد و ناچار هستم شترهای پرواری را از استان یزد تهیه می‌کنم، و پس از گذشت دو سال نگهداری و پرورش برای کشتار به کشتارگاه می‌فرستم، بعد هم در مغازه قصابی که در سطح شهرستان راه اندازی کرده‌ام، گوشت شتر را بدون واسطه به فروش می‌رسانم.

,

, ,

پرورش شتر؛ بیشترین سودآوری و کم‌‌ترین هزینه‌

, پرورش شتر؛ بیشترین سودآوری و کم‌‌ترین هزینه‌, پرورش شتر؛ بیشترین سودآوری و کم‌‌ترین هزینه‌,

وی با اشاره به اینکه پرورش شتر یکی از سودآورترین و در عین‌حال کم‌ هزینه‌ترین بخش‌های دام‌پروری است، گفت: شتر به علوفه و آب کمی نیاز دارد و در مقابل بیماری‌ها و همچنین اختلاف دما بسیار مقاوم است، تمام اعضای این حیوان هم قابل استفاده است از این‌رو سودآوری بسیاری دارد.

,

اولین پرورش دهنده شتر استان مرکزی با تاکید بر اینکه آب و هوای شهرستان دلیجان برای پرورش شتر بسیار مناسب است، اظهار کرد: علاوه بر درآمدزایی بالا این حیوان در شرایط خشکسالی و کم‌آبی بسیار مقاوم است و گرما و کم‌غذایی را به خوبی تحمل می‌کند.

,

سودآوری ۴۵ درصدی از پرورش شترمرغ

, سودآوری ۴۵ درصدی از پرورش شترمرغ, سودآوری ۴۵ درصدی از پرورش شترمرغ,

این کارآفرین دلیجانی درباره فعالیتش در عرصه پرورش شترمرغ گفت: کار پرورش حیوانات را دوست دارم از این‌رو در عرصه پرورش شترمرغ هم ورود کردم و برای این عرصه نیز از تعداد هم شروع کردم.

,

 

,

, ,

محمدی با اشاره به درآمدزا بودن پرواربندی شترمرغ تصریح کرد: در پرورش شترمرغ حدود ۴۵ درصد از درآمد حاصله، سود آن محسوب می‌شود که این رقم مناسب افرادی است که تمایل به سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در این زمینه دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه