اخبار داغ

در نشستی از سلسله نشست‌های ماهانه فرهنگ مهدوی مطرح شد؛

جنگ آینده بشریت جنگ آب است/ بازی های رایانه ای ظرفیتی برای صدور انقلاب و مباحث مهدویت

جنگ آینده بشریت جنگ آب است/ بازی های رایانه ای ظرفیتی برای صدور انقلاب و مباحث مهدویت
مجموعه وقایع اتّفاق افتاده از جمله وقوع زلزله‌های بسیار، خشکسالی و قحطی، فاجعه‌ها و فسادها، بحران‌های اخلاقی و اجتماعی و..در زبان اهل بیت(ع) از جمله وقایع پیش از ظهور کبری امام زمان(عج) هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار اعزامی باشت نیوز ،در صد و هیجدهمین نشست از سلسله نشست‌های ماهانه فرهنگ مهدوی با موضوع «رویکرد نوین به بازی های آخرالزّمانی»، استاد مهدی حق‌وردی  و رویکرد‌های آخرالزّمانی، پساآخرالزّمانی و آرمگدون را در بازی‌های رایانه‌ای مورد بررسی قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , باشت نیوز ,

 

در ابتدای این نشست که به صورت زنده از وب‌سایت موعود (www.mouood.org) پخش می‌شد، استاد اسماعیل شفیعی سروستانی دربارة وقایع آخرالزّمانی طبیعی و انسانی هشداردهنده در دهه اخیر تذکر دادند.

 

 

سردبیر ماهنامة موعود با اشاره به این نکته که تعدد و تکثر وقایع اخیر (طبیعی و انسانی) به حدی است که در طول تاریخ حضور انسان در زمین بی‌سابقه بوده است گفت: به عنوان مثال از تعداد1900 زلزله در آبان ماه 1396 بوده که در 45 سال اخیر خشکسالی در جهان بی‌سابقه بوده است و اگر به همین منوال پیش برود، زمین، به برهوتی بی آب و علف تبدیل خواهد شد.

 

وی در ادامه هشدار داد که جنگ آینده بشریت – که خیلی هم دور نیست- «جنگ آب» است و افزود: «مجموعه وقایع اتّفاق افتاده از جمله وقوع زلزله‌های بسیار، خشکسالی و قحطی، فجعه‌ها و فسادها، بحران‌های اخلاقی و اجتماعی و... که همگی در زبان اهل بیت(ع) از جمله وقایع پیش از ظهور کبری امام زمان(عج) هستند، می‌بایست ما را درباره وضعیت و موقعیتی که در آن قرار داریم، بیدار کرده باشد.»

 

سردبیر ماهنامة موعود با اشاره به بن‌بست رسیدن تمامی ایدئولوژی‌های ارائه شده طی دو قرن گذشته ، اعلام کرد: هیچ یک از ایدئولوژی‌ها نتوانست بحران‌های چند وجهی را که امروز به اوج خودش رسیده است، به پاسخی درست برساند.

 

محقّق حوزة مطالعات فرهنگی و غرب شناسی با تأکید بر اینکه امروزه زمان اوج گیری بحران‌های اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، فردی و... است گفت: ناامیدی مردم و جوامع در مقابله با این فساد و تباهی را مقدّمه‌ای برای طلب «منجی» در میان تمامی اقوام و قبایل است.

 

وی افزود: «در روایات ما از اوج‌گیری فساد و تباهی با عبارت «ملئت الارض ظلماً و جوراً؛ زمین از ظلم و ستم پر می‌شود» یاد شده است و من به جرئت به شما می‌گویم که این مملوّ شدن جهان از ظلم هنوز فرانرسیده است و وضعیت انسان‌ها و جوامع، بدتر از این خواهد شد تا جایی که به قول رسول خدا(ص): «شخص مؤمن در امت اسلامی در آن زمان خواهد گفت: من در این فتنه هلاک می‌شوم!»
 

مسئولان، اعتماد را دریابند!
سردبیر ماهنامة موعود با برشمردن حقّ مردم با حاکمان به بیان حکیم کهن چینی که عبارت اند از: نان، امنیت و اعتماد، امنیت را مهم‌تر از نان و اعتماد را برتر از هر دو دانستند؛ چرا که به بیان استراتژیست کهن چینی، در صورتی که مردم نان نداشته باشند، امّا امنیت داشته باشند، با حکومت خواهند ماند و در صورتی که حاکمی مجبور شد میان نان و امنیت و اعتماد یکی را انتخاب کند، بایستی اعتماد مردم به خودش را انتخاب کند.

 

وی افزود: چرا که اگر مردم به حاکم و حکومت‌داران اعتماد داشته باشند، با بی‌نانی و بی‌امنیّتی کنار آنان خواهند ماند.

 

استاد سروستانی هشدار داد: «وقتی دیوارة اعتماد ترک بردارد، ارتداد شکل می‌گیرد و ارتداد و رویگردانی مردم در خود، ادبار به آسمان و خداوند و ابتلا به فسق و فجور دارد.»

 

پسا اخر الزمان

تنها راه نجات

نویسنده کهنه‌کار حوزة مطالعات فرهنگی با بیان اینکه همه استراتژی‌های مورد نیاز بشر برای نجات از فتنه‌های دوران غیبت در زندگی انبیاء و رسل (ع) و از زبان ائمّة معصوم(ع) پیش‌بینی شده است، تأکید کرد: که مسئولان ما می‌بایستی برای به کار بستن این استراتژی‌های بیان شده، به طور جدّی دست به عمل بزنند.

 

وی برای مثال افزود:«در حالی که در اخبار می‌بینیم که «دولت امارات» برای جنگ آبِ پیش رو، در حال ذخیرة آب است باید بپرسیم که وزیر نیروی شیعه‌خانة امام زمان چه تمهیدی برای زمانی که مؤمنان کرور کرور هلاک می‌شوند، اندیشیده است؟!»

 

در انتهای این سخنان استاد سروستانی چند راهکار برای چنگ زدن به دامان اهل بیت(ع) برای گریز از فتنه های آخرالزّمانی بیان کرد:وی خود، ناظران و حاضران را به «توبه» دعوت کرد وهمچنین استفاده از اذکار نورانی رسیده از حضرات معصومان(ع)؛ علی الخصوص ذکر «سبّوحٌ قدوس ربّنا و ربّ الملائکة و الرّوح» که این ذکر مخصوص زمانی است که صیحة آسمانی جبرائیل امین(ع) در آسمان شنیده می‌شود.

 

نویسنده کهنه‌کار حوزة مطالعات فرهنگی تصریح کرد: همچنین خواندن دعای غریق (یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلّب القلوب ثبّت قلبی علی دینک) را که از سوی امام صادق(ع) به شیعیان آموزش داده شده بود، مخصوص دوران پر فتنه اخرالزّمان است.

 

مدیر مسئول مؤسّسة موعود با توصیه قرائت دعای فرج (الهی عظم البلاء....) بعد از نمازهای یومیّه، پرداخت «صدقه» علی الخصوص برای سلامتی مولا و صاحبمان را از راه‌های برون رفت از گره‌ها و فتنه‌های آخرالزّمانی دانست.

 

پسا اخر الزمان

 

چند هزار ساعت بازی کرده‌ای؟

مهدی حق‌وردی کارشنان بازی های رایانه ای پس از گذشت ده سال از سخنرانی «آخرالزّمان و بازی‌های رایانه‌ای» در صد و هجدهمین نشست فرهنگی مهدوی به موضوع پساآخرالزمان و آرمگدون در بازی‌های رایانه‌ای پرداختند.

 

وی در برنامه متنوعی شامل پخش کلیپ و قطعات ویدیویی بازی‌های رایانه‌ای سخنرانی کرد.

 

کارشنان بازی های رایانه ای  با اشاره به آمار Gamerها یا بازی‌بازها در ایران بیان کرد: که در سال 1392 از میان جمعیت 79 میلیونی، 23 میلیون گیمر در ایران وجود دارند که به طور متوسط روزی 79 دقیقه بازی می‌کنند که این میزان در مجموع معادل 30 میلیون ساعت در شبانه روز می‌شود! از این آمار بیش از 70 درصد آنها کودکان و نوجوانان هستند.

 

بازی‌ها می توانند مبلّغ باشند
مهدی حق‌وردی اظهار کرد: نقد بازی‌های رایانه‌ای به معنی نفی بازی های رایانه‌ای نیست، بلکه می‌بایست با به دست آوردن شناخت از محتوای این رسانه، از نحوة تأثیرگذاری آن به نحو درستی اشاره کرد.

 

وی افزود:«در حالی که می‌شود مفهوم انقلاب اسلامی و مهدویت را از طریق بازی‌های رایانه‌ای صادر کرد ما فقط نگاه سرگرمی به بازی‌های رایانه‌ای داریم و صحبت درباره منافع  ومضرّات آن را ضروری نمی‌شناسیم.

 

 

آخرالزّمان دینی
این کارشناس بازی های رایانه ای تأکید کرد:10 سال است که آخرالزّمان دینی علی الخصوص بحث اسلام‌هراسی در بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد به بیان نمونه‌های اندکی اکتفا کرد و مطالعه بیشتر را به محقّقان واگذارکردند.

1. میدان نبرد 3 (Battle Field3)
در این بازی، مأموریت این است که تروریست‌های ساکن عراق که با عنوان P.L.R. را شکست دهیم.

این گروه هر چند در عراق ساکن شده، امّا به طور کلّی تروریست‌ها در بازی، فارسی حرف می‌زنند و البتّه قرار است جنگ اتمی علیه آمریکا راه بیندازند! این بازی با هدف اسلام و ایران‌هراسی ساخته شده است.

لازم به ذکر است که در مرحلة «گیوتین» این بازی، گیمر به تهران حمله می‌کند. در این فیلم، رهبر گروه تروریست‌ها، «سلیمان» است که این نام تداعی کنندة نام فرماندة سپاه قدس، سردار قاسم سلیمانی است.

 

 

. بازی لیست سیاه
در بازی لیست سیاه که تولید کمپانی Usoft است، سم فیشر، که سرباز یک سازمان سرّی آمریکایی است، برای محافظت از امریکا در برابر حملات تروریست‌ها به سپاه قدس تهران حمله می‌کند.

 

سم فیشر نماد آمریکاست؛ امّا به واقع یک شخصیّت حقیقی است با نام ساموئل لئو فیشر که سرباز نیروی هوایی آمریکا در حمله به عراق و عضور سازمان امنیتی آمریکا (NSA) است.

او در رشته رزمی «کراو ماگا» (مبارزه همراه با تماس) می جنگد. این روش که ابداع اسرائیل است بر پایة 24 تکنیک اصلی و حدود 400 تکنیک فرعی ایجاد شده است و جدیدا در بازی‌ها و فیلم‌های غربی از این روش در زد و خوردها استفاده می شود.

مهدی حق وردی در مستندی به نام «مستند لیست سیاه» به تفصیل دربارة این بازی توضیح داده‌اند.
 

 

نبرد نهایی آرمگدون در بازی
آرمگدون به زعم عقاید مسیحیان صهیونیستی و یهودیان، جنگ سوم جهانی است، نبردی پیش گویی شده در کتاب مقدّس محسوب می‌شود که در نتیجه آن طرف خیر که یهودیان هستند بر طرف شرّ که مسلمانان و دیگر اقوام هستند، پیروز می‌شوند و عیسی مسیح(ع) منجی یهودیان ظهور می‌کند. این جنگ از نظر یهودیان به صورت اتمی خواهد بود.

آرمگدون در بازی‌های رایانه‌ای نیز نمودار گشته است. حق‌وردی به بیان نمونه‌هایی در این‌باره پرداختند:
1. بازی فال اوت 3 و 4 (Fallout) داستان دنیا پس از انفجار اتمی در سال 2077م. روایت می‌شود.

2. بازی‌های مترو- آخرین نور به وضوح به کلیدواژة آمگدون اشاره می شود و کارکاتر اصلی این بازی بازماندة جنگ آرمگدون است که در دنیای یأس آلود و مه‌آلود پسا‌آخرالزّمانی نقش خود را ایفا می‌کند.

3. بازی میدان نبرد 3 هم روایتگر جنگ هسته‌ای در جهان است که توسط سلیمان آغاز می شود. با انفجار بمب‌هایی در «پاریس» و «نیویورک».

در این بازی‌ها به دینی بودن جنگ آرمگدون به زعم یهودیان و مسیحیان صهیونیست نیز اشاره می‌شود.

 

چنانچه در فال اوت 3 به مکاشفة یوحنّا و مبحث جعلی آرمگدون انجیل اشاره می‌شود.

در سری بازی های مترو نیز انسان منفکّ از خدا و وحی را محور نجات می بینیم که برای تغییر سرنوشتنش در دوران پساآخرالزّمان با موجودات عجیب و غریب و مختلفی درگیر می‌شود.

در این بازی‌های رویکرد الحادی و امانیستی کتاب مقدّس دربارة پیدایش زمین و آسمان نیز ارائه شده است. چنانچه ذکر شد تأکید بر آن است که انسان دیگر نیازی به خداوند ندارد و سرنوشت انسان به دست خود اوست.

4. آخرین بازمانده (The Last of Us) در این بازی برخلاف بازی‌های دیگر بمب اتم منفجر نمی‌شود؛ بلکه پساآخرالزّمان با انتشار ویروسی که انسان را به زامبی مبدّل می‌کند به تصویر کشیده می‌شود.

مهدی حق‌وردی با توجّه دادن حضّار به تاریخ ساخت و انتشار این بازی‌ها که به صورت متوالی بوده است، و همچنین نگریستن به مجموعه این بازی‌ها در کنار هم تفکّر اتّفاقی بودن این موضوعات در بازی‌های رایانه‌ای را منتفی دانستند.

این کارشناس بازی های رایانه ای همچنین در این نشست از راه‌اندازی سایت «مجاهد مجازی: با هدف ارائة سواد رسانه‌ای و به طور خاص سواد بازی‌های رایانه یاد کردند.

 

وی در جمع بندی مطالبشان به نکته مهمّی اشاره کردند: با توجیه ظرفیت بالای  بازی‌های رایانه‌ای، آنها می‌توانند سفیران بین‌المللی باشند برای معرفی منجی حقیقی جهان و نمایش چهرة واقعی عصر ظهور.
 

این نشست نیز همانند نشست‌های پیشین با زیارت آل‌یاسین به پایان رسید. در کنار این نشست، نمایشگاهی از آثار و محصولات موسسه موعود در کنار سالن نشست برقرار بود.

لازم به ذکر است که نشست‌های ماهانه فرهنگ مهدوی در آخرین پنج‌شنبه هر ماه شمسی برقرار می‌گردد و حضور در آن رایگان و بدون نیاز به ثبت نام می‌باشد.

 

انتهای پیام/

,

 

در ابتدای این نشست که به صورت زنده از وب‌سایت موعود (www.mouood.org) پخش می‌شد، استاد اسماعیل شفیعی سروستانی دربارة وقایع آخرالزّمانی طبیعی و انسانی هشداردهنده در دهه اخیر تذکر دادند.

 

 

سردبیر ماهنامة موعود با اشاره به این نکته که تعدد و تکثر وقایع اخیر (طبیعی و انسانی) به حدی است که در طول تاریخ حضور انسان در زمین بی‌سابقه بوده است گفت: به عنوان مثال از تعداد1900 زلزله در آبان ماه 1396 بوده که در 45 سال اخیر خشکسالی در جهان بی‌سابقه بوده است و اگر به همین منوال پیش برود، زمین، به برهوتی بی آب و علف تبدیل خواهد شد.

 

وی در ادامه هشدار داد که جنگ آینده بشریت – که خیلی هم دور نیست- «جنگ آب» است و افزود: «مجموعه وقایع اتّفاق افتاده از جمله وقوع زلزله‌های بسیار، خشکسالی و قحطی، فجعه‌ها و فسادها، بحران‌های اخلاقی و اجتماعی و... که همگی در زبان اهل بیت(ع) از جمله وقایع پیش از ظهور کبری امام زمان(عج) هستند، می‌بایست ما را درباره وضعیت و موقعیتی که در آن قرار داریم، بیدار کرده باشد.»

 

سردبیر ماهنامة موعود با اشاره به بن‌بست رسیدن تمامی ایدئولوژی‌های ارائه شده طی دو قرن گذشته ، اعلام کرد: هیچ یک از ایدئولوژی‌ها نتوانست بحران‌های چند وجهی را که امروز به اوج خودش رسیده است، به پاسخی درست برساند.

 

محقّق حوزة مطالعات فرهنگی و غرب شناسی با تأکید بر اینکه امروزه زمان اوج گیری بحران‌های اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، فردی و... است گفت: ناامیدی مردم و جوامع در مقابله با این فساد و تباهی را مقدّمه‌ای برای طلب «منجی» در میان تمامی اقوام و قبایل است.

 

وی افزود: «در روایات ما از اوج‌گیری فساد و تباهی با عبارت «ملئت الارض ظلماً و جوراً؛ زمین از ظلم و ستم پر می‌شود» یاد شده است و من به جرئت به شما می‌گویم که این مملوّ شدن جهان از ظلم هنوز فرانرسیده است و وضعیت انسان‌ها و جوامع، بدتر از این خواهد شد تا جایی که به قول رسول خدا(ص): «شخص مؤمن در امت اسلامی در آن زمان خواهد گفت: من در این فتنه هلاک می‌شوم!»
 

مسئولان، اعتماد را دریابند!
سردبیر ماهنامة موعود با برشمردن حقّ مردم با حاکمان به بیان حکیم کهن چینی که عبارت اند از: نان، امنیت و اعتماد، امنیت را مهم‌تر از نان و اعتماد را برتر از هر دو دانستند؛ چرا که به بیان استراتژیست کهن چینی، در صورتی که مردم نان نداشته باشند، امّا امنیت داشته باشند، با حکومت خواهند ماند و در صورتی که حاکمی مجبور شد میان نان و امنیت و اعتماد یکی را انتخاب کند، بایستی اعتماد مردم به خودش را انتخاب کند.

 

وی افزود: چرا که اگر مردم به حاکم و حکومت‌داران اعتماد داشته باشند، با بی‌نانی و بی‌امنیّتی کنار آنان خواهند ماند.

 

استاد سروستانی هشدار داد: «وقتی دیوارة اعتماد ترک بردارد، ارتداد شکل می‌گیرد و ارتداد و رویگردانی مردم در خود، ادبار به آسمان و خداوند و ابتلا به فسق و فجور دارد.»

 

پسا اخر الزمان

تنها راه نجات

نویسنده کهنه‌کار حوزة مطالعات فرهنگی با بیان اینکه همه استراتژی‌های مورد نیاز بشر برای نجات از فتنه‌های دوران غیبت در زندگی انبیاء و رسل (ع) و از زبان ائمّة معصوم(ع) پیش‌بینی شده است، تأکید کرد: که مسئولان ما می‌بایستی برای به کار بستن این استراتژی‌های بیان شده، به طور جدّی دست به عمل بزنند.

 

وی برای مثال افزود:«در حالی که در اخبار می‌بینیم که «دولت امارات» برای جنگ آبِ پیش رو، در حال ذخیرة آب است باید بپرسیم که وزیر نیروی شیعه‌خانة امام زمان چه تمهیدی برای زمانی که مؤمنان کرور کرور هلاک می‌شوند، اندیشیده است؟!»

 

در انتهای این سخنان استاد سروستانی چند راهکار برای چنگ زدن به دامان اهل بیت(ع) برای گریز از فتنه های آخرالزّمانی بیان کرد:وی خود، ناظران و حاضران را به «توبه» دعوت کرد وهمچنین استفاده از اذکار نورانی رسیده از حضرات معصومان(ع)؛ علی الخصوص ذکر «سبّوحٌ قدوس ربّنا و ربّ الملائکة و الرّوح» که این ذکر مخصوص زمانی است که صیحة آسمانی جبرائیل امین(ع) در آسمان شنیده می‌شود.

 

نویسنده کهنه‌کار حوزة مطالعات فرهنگی تصریح کرد: همچنین خواندن دعای غریق (یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلّب القلوب ثبّت قلبی علی دینک) را که از سوی امام صادق(ع) به شیعیان آموزش داده شده بود، مخصوص دوران پر فتنه اخرالزّمان است.

 

مدیر مسئول مؤسّسة موعود با توصیه قرائت دعای فرج (الهی عظم البلاء....) بعد از نمازهای یومیّه، پرداخت «صدقه» علی الخصوص برای سلامتی مولا و صاحبمان را از راه‌های برون رفت از گره‌ها و فتنه‌های آخرالزّمانی دانست.

 

پسا اخر الزمان

 

چند هزار ساعت بازی کرده‌ای؟

مهدی حق‌وردی کارشنان بازی های رایانه ای پس از گذشت ده سال از سخنرانی «آخرالزّمان و بازی‌های رایانه‌ای» در صد و هجدهمین نشست فرهنگی مهدوی به موضوع پساآخرالزمان و آرمگدون در بازی‌های رایانه‌ای پرداختند.

 

وی در برنامه متنوعی شامل پخش کلیپ و قطعات ویدیویی بازی‌های رایانه‌ای سخنرانی کرد.

 

کارشنان بازی های رایانه ای  با اشاره به آمار Gamerها یا بازی‌بازها در ایران بیان کرد: که در سال 1392 از میان جمعیت 79 میلیونی، 23 میلیون گیمر در ایران وجود دارند که به طور متوسط روزی 79 دقیقه بازی می‌کنند که این میزان در مجموع معادل 30 میلیون ساعت در شبانه روز می‌شود! از این آمار بیش از 70 درصد آنها کودکان و نوجوانان هستند.

 

بازی‌ها می توانند مبلّغ باشند
مهدی حق‌وردی اظهار کرد: نقد بازی‌های رایانه‌ای به معنی نفی بازی های رایانه‌ای نیست، بلکه می‌بایست با به دست آوردن شناخت از محتوای این رسانه، از نحوة تأثیرگذاری آن به نحو درستی اشاره کرد.

 

وی افزود:«در حالی که می‌شود مفهوم انقلاب اسلامی و مهدویت را از طریق بازی‌های رایانه‌ای صادر کرد ما فقط نگاه سرگرمی به بازی‌های رایانه‌ای داریم و صحبت درباره منافع  ومضرّات آن را ضروری نمی‌شناسیم.

 

 

آخرالزّمان دینی
این کارشناس بازی های رایانه ای تأکید کرد:10 سال است که آخرالزّمان دینی علی الخصوص بحث اسلام‌هراسی در بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد به بیان نمونه‌های اندکی اکتفا کرد و مطالعه بیشتر را به محقّقان واگذارکردند.

1. میدان نبرد 3 (Battle Field3)
در این بازی، مأموریت این است که تروریست‌های ساکن عراق که با عنوان P.L.R. را شکست دهیم.

این گروه هر چند در عراق ساکن شده، امّا به طور کلّی تروریست‌ها در بازی، فارسی حرف می‌زنند و البتّه قرار است جنگ اتمی علیه آمریکا راه بیندازند! این بازی با هدف اسلام و ایران‌هراسی ساخته شده است.

لازم به ذکر است که در مرحلة «گیوتین» این بازی، گیمر به تهران حمله می‌کند. در این فیلم، رهبر گروه تروریست‌ها، «سلیمان» است که این نام تداعی کنندة نام فرماندة سپاه قدس، سردار قاسم سلیمانی است.

 

 

. بازی لیست سیاه
در بازی لیست سیاه که تولید کمپانی Usoft است، سم فیشر، که سرباز یک سازمان سرّی آمریکایی است، برای محافظت از امریکا در برابر حملات تروریست‌ها به سپاه قدس تهران حمله می‌کند.

 

سم فیشر نماد آمریکاست؛ امّا به واقع یک شخصیّت حقیقی است با نام ساموئل لئو فیشر که سرباز نیروی هوایی آمریکا در حمله به عراق و عضور سازمان امنیتی آمریکا (NSA) است.

او در رشته رزمی «کراو ماگا» (مبارزه همراه با تماس) می جنگد. این روش که ابداع اسرائیل است بر پایة 24 تکنیک اصلی و حدود 400 تکنیک فرعی ایجاد شده است و جدیدا در بازی‌ها و فیلم‌های غربی از این روش در زد و خوردها استفاده می شود.

مهدی حق وردی در مستندی به نام «مستند لیست سیاه» به تفصیل دربارة این بازی توضیح داده‌اند.
 

 

نبرد نهایی آرمگدون در بازی
آرمگدون به زعم عقاید مسیحیان صهیونیستی و یهودیان، جنگ سوم جهانی است، نبردی پیش گویی شده در کتاب مقدّس محسوب می‌شود که در نتیجه آن طرف خیر که یهودیان هستند بر طرف شرّ که مسلمانان و دیگر اقوام هستند، پیروز می‌شوند و عیسی مسیح(ع) منجی یهودیان ظهور می‌کند. این جنگ از نظر یهودیان به صورت اتمی خواهد بود.

آرمگدون در بازی‌های رایانه‌ای نیز نمودار گشته است. حق‌وردی به بیان نمونه‌هایی در این‌باره پرداختند:
1. بازی فال اوت 3 و 4 (Fallout) داستان دنیا پس از انفجار اتمی در سال 2077م. روایت می‌شود.

2. بازی‌های مترو- آخرین نور به وضوح به کلیدواژة آمگدون اشاره می شود و کارکاتر اصلی این بازی بازماندة جنگ آرمگدون است که در دنیای یأس آلود و مه‌آلود پسا‌آخرالزّمانی نقش خود را ایفا می‌کند.

3. بازی میدان نبرد 3 هم روایتگر جنگ هسته‌ای در جهان است که توسط سلیمان آغاز می شود. با انفجار بمب‌هایی در «پاریس» و «نیویورک».

در این بازی‌ها به دینی بودن جنگ آرمگدون به زعم یهودیان و مسیحیان صهیونیست نیز اشاره می‌شود.

 

چنانچه در فال اوت 3 به مکاشفة یوحنّا و مبحث جعلی آرمگدون انجیل اشاره می‌شود.

در سری بازی های مترو نیز انسان منفکّ از خدا و وحی را محور نجات می بینیم که برای تغییر سرنوشتنش در دوران پساآخرالزّمان با موجودات عجیب و غریب و مختلفی درگیر می‌شود.

در این بازی‌های رویکرد الحادی و امانیستی کتاب مقدّس دربارة پیدایش زمین و آسمان نیز ارائه شده است. چنانچه ذکر شد تأکید بر آن است که انسان دیگر نیازی به خداوند ندارد و سرنوشت انسان به دست خود اوست.

4. آخرین بازمانده (The Last of Us) در این بازی برخلاف بازی‌های دیگر بمب اتم منفجر نمی‌شود؛ بلکه پساآخرالزّمان با انتشار ویروسی که انسان را به زامبی مبدّل می‌کند به تصویر کشیده می‌شود.

مهدی حق‌وردی با توجّه دادن حضّار به تاریخ ساخت و انتشار این بازی‌ها که به صورت متوالی بوده است، و همچنین نگریستن به مجموعه این بازی‌ها در کنار هم تفکّر اتّفاقی بودن این موضوعات در بازی‌های رایانه‌ای را منتفی دانستند.

این کارشناس بازی های رایانه ای همچنین در این نشست از راه‌اندازی سایت «مجاهد مجازی: با هدف ارائة سواد رسانه‌ای و به طور خاص سواد بازی‌های رایانه یاد کردند.

 

وی در جمع بندی مطالبشان به نکته مهمّی اشاره کردند: با توجیه ظرفیت بالای  بازی‌های رایانه‌ای، آنها می‌توانند سفیران بین‌المللی باشند برای معرفی منجی حقیقی جهان و نمایش چهرة واقعی عصر ظهور.
 

این نشست نیز همانند نشست‌های پیشین با زیارت آل‌یاسین به پایان رسید. در کنار این نشست، نمایشگاهی از آثار و محصولات موسسه موعود در کنار سالن نشست برقرار بود.

لازم به ذکر است که نشست‌های ماهانه فرهنگ مهدوی در آخرین پنج‌شنبه هر ماه شمسی برقرار می‌گردد و حضور در آن رایگان و بدون نیاز به ثبت نام می‌باشد.

 

انتهای پیام/

,

 

در ابتدای این نشست که به صورت زنده از وب‌سایت موعود (www.mouood.org) پخش می‌شد، استاد اسماعیل شفیعی سروستانی دربارة وقایع آخرالزّمانی طبیعی و انسانی هشداردهنده در دهه اخیر تذکر دادند.

 

 

سردبیر ماهنامة موعود با اشاره به این نکته که تعدد و تکثر وقایع اخیر (طبیعی و انسانی) به حدی است که در طول تاریخ حضور انسان در زمین بی‌سابقه بوده است گفت: به عنوان مثال از تعداد1900 زلزله در آبان ماه 1396 بوده که در 45 سال اخیر خشکسالی در جهان بی‌سابقه بوده است و اگر به همین منوال پیش برود، زمین، به برهوتی بی آب و علف تبدیل خواهد شد.

 

وی در ادامه هشدار داد که جنگ آینده بشریت – که خیلی هم دور نیست- «جنگ آب» است و افزود: «مجموعه وقایع اتّفاق افتاده از جمله وقوع زلزله‌های بسیار، خشکسالی و قحطی، فجعه‌ها و فسادها، بحران‌های اخلاقی و اجتماعی و... که همگی در زبان اهل بیت(ع) از جمله وقایع پیش از ظهور کبری امام زمان(عج) هستند، می‌بایست ما را درباره وضعیت و موقعیتی که در آن قرار داریم، بیدار کرده باشد.»

 

سردبیر ماهنامة موعود با اشاره به بن‌بست رسیدن تمامی ایدئولوژی‌های ارائه شده طی دو قرن گذشته ، اعلام کرد: هیچ یک از ایدئولوژی‌ها نتوانست بحران‌های چند وجهی را که امروز به اوج خودش رسیده است، به پاسخی درست برساند.

 

محقّق حوزة مطالعات فرهنگی و غرب شناسی با تأکید بر اینکه امروزه زمان اوج گیری بحران‌های اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، فردی و... است گفت: ناامیدی مردم و جوامع در مقابله با این فساد و تباهی را مقدّمه‌ای برای طلب «منجی» در میان تمامی اقوام و قبایل است.

 

وی افزود: «در روایات ما از اوج‌گیری فساد و تباهی با عبارت «ملئت الارض ظلماً و جوراً؛ زمین از ظلم و ستم پر می‌شود» یاد شده است و من به جرئت به شما می‌گویم که این مملوّ شدن جهان از ظلم هنوز فرانرسیده است و وضعیت انسان‌ها و جوامع، بدتر از این خواهد شد تا جایی که به قول رسول خدا(ص): «شخص مؤمن در امت اسلامی در آن زمان خواهد گفت: من در این فتنه هلاک می‌شوم!»
 

مسئولان، اعتماد را دریابند!
سردبیر ماهنامة موعود با برشمردن حقّ مردم با حاکمان به بیان حکیم کهن چینی که عبارت اند از: نان، امنیت و اعتماد، امنیت را مهم‌تر از نان و اعتماد را برتر از هر دو دانستند؛ چرا که به بیان استراتژیست کهن چینی، در صورتی که مردم نان نداشته باشند، امّا امنیت داشته باشند، با حکومت خواهند ماند و در صورتی که حاکمی مجبور شد میان نان و امنیت و اعتماد یکی را انتخاب کند، بایستی اعتماد مردم به خودش را انتخاب کند.

 

وی افزود: چرا که اگر مردم به حاکم و حکومت‌داران اعتماد داشته باشند، با بی‌نانی و بی‌امنیّتی کنار آنان خواهند ماند.

 

استاد سروستانی هشدار داد: «وقتی دیوارة اعتماد ترک بردارد، ارتداد شکل می‌گیرد و ارتداد و رویگردانی مردم در خود، ادبار به آسمان و خداوند و ابتلا به فسق و فجور دارد.»

 

پسا اخر الزمان

تنها راه نجات

نویسنده کهنه‌کار حوزة مطالعات فرهنگی با بیان اینکه همه استراتژی‌های مورد نیاز بشر برای نجات از فتنه‌های دوران غیبت در زندگی انبیاء و رسل (ع) و از زبان ائمّة معصوم(ع) پیش‌بینی شده است، تأکید کرد: که مسئولان ما می‌بایستی برای به کار بستن این استراتژی‌های بیان شده، به طور جدّی دست به عمل بزنند.

 

وی برای مثال افزود:«در حالی که در اخبار می‌بینیم که «دولت امارات» برای جنگ آبِ پیش رو، در حال ذخیرة آب است باید بپرسیم که وزیر نیروی شیعه‌خانة امام زمان چه تمهیدی برای زمانی که مؤمنان کرور کرور هلاک می‌شوند، اندیشیده است؟!»

 

در انتهای این سخنان استاد سروستانی چند راهکار برای چنگ زدن به دامان اهل بیت(ع) برای گریز از فتنه های آخرالزّمانی بیان کرد:وی خود، ناظران و حاضران را به «توبه» دعوت کرد وهمچنین استفاده از اذکار نورانی رسیده از حضرات معصومان(ع)؛ علی الخصوص ذکر «سبّوحٌ قدوس ربّنا و ربّ الملائکة و الرّوح» که این ذکر مخصوص زمانی است که صیحة آسمانی جبرائیل امین(ع) در آسمان شنیده می‌شود.

 

نویسنده کهنه‌کار حوزة مطالعات فرهنگی تصریح کرد: همچنین خواندن دعای غریق (یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلّب القلوب ثبّت قلبی علی دینک) را که از سوی امام صادق(ع) به شیعیان آموزش داده شده بود، مخصوص دوران پر فتنه اخرالزّمان است.

 

مدیر مسئول مؤسّسة موعود با توصیه قرائت دعای فرج (الهی عظم البلاء....) بعد از نمازهای یومیّه، پرداخت «صدقه» علی الخصوص برای سلامتی مولا و صاحبمان را از راه‌های برون رفت از گره‌ها و فتنه‌های آخرالزّمانی دانست.

 

پسا اخر الزمان

 

چند هزار ساعت بازی کرده‌ای؟

مهدی حق‌وردی کارشنان بازی های رایانه ای پس از گذشت ده سال از سخنرانی «آخرالزّمان و بازی‌های رایانه‌ای» در صد و هجدهمین نشست فرهنگی مهدوی به موضوع پساآخرالزمان و آرمگدون در بازی‌های رایانه‌ای پرداختند.

 

وی در برنامه متنوعی شامل پخش کلیپ و قطعات ویدیویی بازی‌های رایانه‌ای سخنرانی کرد.

 

کارشنان بازی های رایانه ای  با اشاره به آمار Gamerها یا بازی‌بازها در ایران بیان کرد: که در سال 1392 از میان جمعیت 79 میلیونی، 23 میلیون گیمر در ایران وجود دارند که به طور متوسط روزی 79 دقیقه بازی می‌کنند که این میزان در مجموع معادل 30 میلیون ساعت در شبانه روز می‌شود! از این آمار بیش از 70 درصد آنها کودکان و نوجوانان هستند.

 

بازی‌ها می توانند مبلّغ باشند
مهدی حق‌وردی اظهار کرد: نقد بازی‌های رایانه‌ای به معنی نفی بازی های رایانه‌ای نیست، بلکه می‌بایست با به دست آوردن شناخت از محتوای این رسانه، از نحوة تأثیرگذاری آن به نحو درستی اشاره کرد.

 

وی افزود:«در حالی که می‌شود مفهوم انقلاب اسلامی و مهدویت را از طریق بازی‌های رایانه‌ای صادر کرد ما فقط نگاه سرگرمی به بازی‌های رایانه‌ای داریم و صحبت درباره منافع  ومضرّات آن را ضروری نمی‌شناسیم.

 

 

آخرالزّمان دینی
این کارشناس بازی های رایانه ای تأکید کرد:10 سال است که آخرالزّمان دینی علی الخصوص بحث اسلام‌هراسی در بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد به بیان نمونه‌های اندکی اکتفا کرد و مطالعه بیشتر را به محقّقان واگذارکردند.

1. میدان نبرد 3 (Battle Field3)
در این بازی، مأموریت این است که تروریست‌های ساکن عراق که با عنوان P.L.R. را شکست دهیم.

این گروه هر چند در عراق ساکن شده، امّا به طور کلّی تروریست‌ها در بازی، فارسی حرف می‌زنند و البتّه قرار است جنگ اتمی علیه آمریکا راه بیندازند! این بازی با هدف اسلام و ایران‌هراسی ساخته شده است.

لازم به ذکر است که در مرحلة «گیوتین» این بازی، گیمر به تهران حمله می‌کند. در این فیلم، رهبر گروه تروریست‌ها، «سلیمان» است که این نام تداعی کنندة نام فرماندة سپاه قدس، سردار قاسم سلیمانی است.

 

 

. بازی لیست سیاه
در بازی لیست سیاه که تولید کمپانی Usoft است، سم فیشر، که سرباز یک سازمان سرّی آمریکایی است، برای محافظت از امریکا در برابر حملات تروریست‌ها به سپاه قدس تهران حمله می‌کند.

 

سم فیشر نماد آمریکاست؛ امّا به واقع یک شخصیّت حقیقی است با نام ساموئل لئو فیشر که سرباز نیروی هوایی آمریکا در حمله به عراق و عضور سازمان امنیتی آمریکا (NSA) است.

او در رشته رزمی «کراو ماگا» (مبارزه همراه با تماس) می جنگد. این روش که ابداع اسرائیل است بر پایة 24 تکنیک اصلی و حدود 400 تکنیک فرعی ایجاد شده است و جدیدا در بازی‌ها و فیلم‌های غربی از این روش در زد و خوردها استفاده می شود.

مهدی حق وردی در مستندی به نام «مستند لیست سیاه» به تفصیل دربارة این بازی توضیح داده‌اند.
 

 

نبرد نهایی آرمگدون در بازی
آرمگدون به زعم عقاید مسیحیان صهیونیستی و یهودیان، جنگ سوم جهانی است، نبردی پیش گویی شده در کتاب مقدّس محسوب می‌شود که در نتیجه آن طرف خیر که یهودیان هستند بر طرف شرّ که مسلمانان و دیگر اقوام هستند، پیروز می‌شوند و عیسی مسیح(ع) منجی یهودیان ظهور می‌کند. این جنگ از نظر یهودیان به صورت اتمی خواهد بود.

آرمگدون در بازی‌های رایانه‌ای نیز نمودار گشته است. حق‌وردی به بیان نمونه‌هایی در این‌باره پرداختند:
1. بازی فال اوت 3 و 4 (Fallout) داستان دنیا پس از انفجار اتمی در سال 2077م. روایت می‌شود.

2. بازی‌های مترو- آخرین نور به وضوح به کلیدواژة آمگدون اشاره می شود و کارکاتر اصلی این بازی بازماندة جنگ آرمگدون است که در دنیای یأس آلود و مه‌آلود پسا‌آخرالزّمانی نقش خود را ایفا می‌کند.

3. بازی میدان نبرد 3 هم روایتگر جنگ هسته‌ای در جهان است که توسط سلیمان آغاز می شود. با انفجار بمب‌هایی در «پاریس» و «نیویورک».

در این بازی‌ها به دینی بودن جنگ آرمگدون به زعم یهودیان و مسیحیان صهیونیست نیز اشاره می‌شود.

 

چنانچه در فال اوت 3 به مکاشفة یوحنّا و مبحث جعلی آرمگدون انجیل اشاره می‌شود.

در سری بازی های مترو نیز انسان منفکّ از خدا و وحی را محور نجات می بینیم که برای تغییر سرنوشتنش در دوران پساآخرالزّمان با موجودات عجیب و غریب و مختلفی درگیر می‌شود.

در این بازی‌های رویکرد الحادی و امانیستی کتاب مقدّس دربارة پیدایش زمین و آسمان نیز ارائه شده است. چنانچه ذکر شد تأکید بر آن است که انسان دیگر نیازی به خداوند ندارد و سرنوشت انسان به دست خود اوست.

4. آخرین بازمانده (The Last of Us) در این بازی برخلاف بازی‌های دیگر بمب اتم منفجر نمی‌شود؛ بلکه پساآخرالزّمان با انتشار ویروسی که انسان را به زامبی مبدّل می‌کند به تصویر کشیده می‌شود.

مهدی حق‌وردی با توجّه دادن حضّار به تاریخ ساخت و انتشار این بازی‌ها که به صورت متوالی بوده است، و همچنین نگریستن به مجموعه این بازی‌ها در کنار هم تفکّر اتّفاقی بودن این موضوعات در بازی‌های رایانه‌ای را منتفی دانستند.

این کارشناس بازی های رایانه ای همچنین در این نشست از راه‌اندازی سایت «مجاهد مجازی: با هدف ارائة سواد رسانه‌ای و به طور خاص سواد بازی‌های رایانه یاد کردند.

 

وی در جمع بندی مطالبشان به نکته مهمّی اشاره کردند: با توجیه ظرفیت بالای  بازی‌های رایانه‌ای، آنها می‌توانند سفیران بین‌المللی باشند برای معرفی منجی حقیقی جهان و نمایش چهرة واقعی عصر ظهور.
 

این نشست نیز همانند نشست‌های پیشین با زیارت آل‌یاسین به پایان رسید. در کنار این نشست، نمایشگاهی از آثار و محصولات موسسه موعود در کنار سالن نشست برقرار بود.

لازم به ذکر است که نشست‌های ماهانه فرهنگ مهدوی در آخرین پنج‌شنبه هر ماه شمسی برقرار می‌گردد و حضور در آن رایگان و بدون نیاز به ثبت نام می‌باشد.

 

انتهای پیام/

,

 

در ابتدای این نشست که به صورت زنده از وب‌سایت موعود (www.mouood.org) پخش می‌شد، استاد اسماعیل شفیعی سروستانی دربارة وقایع آخرالزّمانی طبیعی و انسانی هشداردهنده در دهه اخیر تذکر دادند.

 

 

سردبیر ماهنامة موعود با اشاره به این نکته که تعدد و تکثر وقایع اخیر (طبیعی و انسانی) به حدی است که در طول تاریخ حضور انسان در زمین بی‌سابقه بوده است گفت: به عنوان مثال از تعداد1900 زلزله در آبان ماه 1396 بوده که در 45 سال اخیر خشکسالی در جهان بی‌سابقه بوده است و اگر به همین منوال پیش برود، زمین، به برهوتی بی آب و علف تبدیل خواهد شد.

 

وی در ادامه هشدار داد که جنگ آینده بشریت – که خیلی هم دور نیست- «جنگ آب» است و افزود: «مجموعه وقایع اتّفاق افتاده از جمله وقوع زلزله‌های بسیار، خشکسالی و قحطی، فجعه‌ها و فسادها، بحران‌های اخلاقی و اجتماعی و... که همگی در زبان اهل بیت(ع) از جمله وقایع پیش از ظهور کبری امام زمان(عج) هستند، می‌بایست ما را درباره وضعیت و موقعیتی که در آن قرار داریم، بیدار کرده باشد.»

 

سردبیر ماهنامة موعود با اشاره به بن‌بست رسیدن تمامی ایدئولوژی‌های ارائه شده طی دو قرن گذشته ، اعلام کرد: هیچ یک از ایدئولوژی‌ها نتوانست بحران‌های چند وجهی را که امروز به اوج خودش رسیده است، به پاسخی درست برساند.

 

محقّق حوزة مطالعات فرهنگی و غرب شناسی با تأکید بر اینکه امروزه زمان اوج گیری بحران‌های اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، فردی و... است گفت: ناامیدی مردم و جوامع در مقابله با این فساد و تباهی را مقدّمه‌ای برای طلب «منجی» در میان تمامی اقوام و قبایل است.

 

وی افزود: «در روایات ما از اوج‌گیری فساد و تباهی با عبارت «ملئت الارض ظلماً و جوراً؛ زمین از ظلم و ستم پر می‌شود» یاد شده است و من به جرئت به شما می‌گویم که این مملوّ شدن جهان از ظلم هنوز فرانرسیده است و وضعیت انسان‌ها و جوامع، بدتر از این خواهد شد تا جایی که به قول رسول خدا(ص): «شخص مؤمن در امت اسلامی در آن زمان خواهد گفت: من در این فتنه هلاک می‌شوم!»
 

مسئولان، اعتماد را دریابند!
سردبیر ماهنامة موعود با برشمردن حقّ مردم با حاکمان به بیان حکیم کهن چینی که عبارت اند از: نان، امنیت و اعتماد، امنیت را مهم‌تر از نان و اعتماد را برتر از هر دو دانستند؛ چرا که به بیان استراتژیست کهن چینی، در صورتی که مردم نان نداشته باشند، امّا امنیت داشته باشند، با حکومت خواهند ماند و در صورتی که حاکمی مجبور شد میان نان و امنیت و اعتماد یکی را انتخاب کند، بایستی اعتماد مردم به خودش را انتخاب کند.

 

وی افزود: چرا که اگر مردم به حاکم و حکومت‌داران اعتماد داشته باشند، با بی‌نانی و بی‌امنیّتی کنار آنان خواهند ماند.

 

استاد سروستانی هشدار داد: «وقتی دیوارة اعتماد ترک بردارد، ارتداد شکل می‌گیرد و ارتداد و رویگردانی مردم در خود، ادبار به آسمان و خداوند و ابتلا به فسق و فجور دارد.»

 

پسا اخر الزمان

تنها راه نجات

نویسنده کهنه‌کار حوزة مطالعات فرهنگی با بیان اینکه همه استراتژی‌های مورد نیاز بشر برای نجات از فتنه‌های دوران غیبت در زندگی انبیاء و رسل (ع) و از زبان ائمّة معصوم(ع) پیش‌بینی شده است، تأکید کرد: که مسئولان ما می‌بایستی برای به کار بستن این استراتژی‌های بیان شده، به طور جدّی دست به عمل بزنند.

 

وی برای مثال افزود:«در حالی که در اخبار می‌بینیم که «دولت امارات» برای جنگ آبِ پیش رو، در حال ذخیرة آب است باید بپرسیم که وزیر نیروی شیعه‌خانة امام زمان چه تمهیدی برای زمانی که مؤمنان کرور کرور هلاک می‌شوند، اندیشیده است؟!»

 

در انتهای این سخنان استاد سروستانی چند راهکار برای چنگ زدن به دامان اهل بیت(ع) برای گریز از فتنه های آخرالزّمانی بیان کرد:وی خود، ناظران و حاضران را به «توبه» دعوت کرد وهمچنین استفاده از اذکار نورانی رسیده از حضرات معصومان(ع)؛ علی الخصوص ذکر «سبّوحٌ قدوس ربّنا و ربّ الملائکة و الرّوح» که این ذکر مخصوص زمانی است که صیحة آسمانی جبرائیل امین(ع) در آسمان شنیده می‌شود.

 

نویسنده کهنه‌کار حوزة مطالعات فرهنگی تصریح کرد: همچنین خواندن دعای غریق (یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلّب القلوب ثبّت قلبی علی دینک) را که از سوی امام صادق(ع) به شیعیان آموزش داده شده بود، مخصوص دوران پر فتنه اخرالزّمان است.

 

مدیر مسئول مؤسّسة موعود با توصیه قرائت دعای فرج (الهی عظم البلاء....) بعد از نمازهای یومیّه، پرداخت «صدقه» علی الخصوص برای سلامتی مولا و صاحبمان را از راه‌های برون رفت از گره‌ها و فتنه‌های آخرالزّمانی دانست.

 

پسا اخر الزمان

 

چند هزار ساعت بازی کرده‌ای؟

مهدی حق‌وردی کارشنان بازی های رایانه ای پس از گذشت ده سال از سخنرانی «آخرالزّمان و بازی‌های رایانه‌ای» در صد و هجدهمین نشست فرهنگی مهدوی به موضوع پساآخرالزمان و آرمگدون در بازی‌های رایانه‌ای پرداختند.

 

وی در برنامه متنوعی شامل پخش کلیپ و قطعات ویدیویی بازی‌های رایانه‌ای سخنرانی کرد.

 

کارشنان بازی های رایانه ای  با اشاره به آمار Gamerها یا بازی‌بازها در ایران بیان کرد: که در سال 1392 از میان جمعیت 79 میلیونی، 23 میلیون گیمر در ایران وجود دارند که به طور متوسط روزی 79 دقیقه بازی می‌کنند که این میزان در مجموع معادل 30 میلیون ساعت در شبانه روز می‌شود! از این آمار بیش از 70 درصد آنها کودکان و نوجوانان هستند.

 

بازی‌ها می توانند مبلّغ باشند
مهدی حق‌وردی اظهار کرد: نقد بازی‌های رایانه‌ای به معنی نفی بازی های رایانه‌ای نیست، بلکه می‌بایست با به دست آوردن شناخت از محتوای این رسانه، از نحوة تأثیرگذاری آن به نحو درستی اشاره کرد.

 

وی افزود:«در حالی که می‌شود مفهوم انقلاب اسلامی و مهدویت را از طریق بازی‌های رایانه‌ای صادر کرد ما فقط نگاه سرگرمی به بازی‌های رایانه‌ای داریم و صحبت درباره منافع  ومضرّات آن را ضروری نمی‌شناسیم.

 

 

آخرالزّمان دینی
این کارشناس بازی های رایانه ای تأکید کرد:10 سال است که آخرالزّمان دینی علی الخصوص بحث اسلام‌هراسی در بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد به بیان نمونه‌های اندکی اکتفا کرد و مطالعه بیشتر را به محقّقان واگذارکردند.

1. میدان نبرد 3 (Battle Field3)
در این بازی، مأموریت این است که تروریست‌های ساکن عراق که با عنوان P.L.R. را شکست دهیم.

این گروه هر چند در عراق ساکن شده، امّا به طور کلّی تروریست‌ها در بازی، فارسی حرف می‌زنند و البتّه قرار است جنگ اتمی علیه آمریکا راه بیندازند! این بازی با هدف اسلام و ایران‌هراسی ساخته شده است.

لازم به ذکر است که در مرحلة «گیوتین» این بازی، گیمر به تهران حمله می‌کند. در این فیلم، رهبر گروه تروریست‌ها، «سلیمان» است که این نام تداعی کنندة نام فرماندة سپاه قدس، سردار قاسم سلیمانی است.

 

 

. بازی لیست سیاه
در بازی لیست سیاه که تولید کمپانی Usoft است، سم فیشر، که سرباز یک سازمان سرّی آمریکایی است، برای محافظت از امریکا در برابر حملات تروریست‌ها به سپاه قدس تهران حمله می‌کند.

 

سم فیشر نماد آمریکاست؛ امّا به واقع یک شخصیّت حقیقی است با نام ساموئل لئو فیشر که سرباز نیروی هوایی آمریکا در حمله به عراق و عضور سازمان امنیتی آمریکا (NSA) است.

او در رشته رزمی «کراو ماگا» (مبارزه همراه با تماس) می جنگد. این روش که ابداع اسرائیل است بر پایة 24 تکنیک اصلی و حدود 400 تکنیک فرعی ایجاد شده است و جدیدا در بازی‌ها و فیلم‌های غربی از این روش در زد و خوردها استفاده می شود.

مهدی حق وردی در مستندی به نام «مستند لیست سیاه» به تفصیل دربارة این بازی توضیح داده‌اند.
 

 

نبرد نهایی آرمگدون در بازی
آرمگدون به زعم عقاید مسیحیان صهیونیستی و یهودیان، جنگ سوم جهانی است، نبردی پیش گویی شده در کتاب مقدّس محسوب می‌شود که در نتیجه آن طرف خیر که یهودیان هستند بر طرف شرّ که مسلمانان و دیگر اقوام هستند، پیروز می‌شوند و عیسی مسیح(ع) منجی یهودیان ظهور می‌کند. این جنگ از نظر یهودیان به صورت اتمی خواهد بود.

آرمگدون در بازی‌های رایانه‌ای نیز نمودار گشته است. حق‌وردی به بیان نمونه‌هایی در این‌باره پرداختند:
1. بازی فال اوت 3 و 4 (Fallout) داستان دنیا پس از انفجار اتمی در سال 2077م. روایت می‌شود.

2. بازی‌های مترو- آخرین نور به وضوح به کلیدواژة آمگدون اشاره می شود و کارکاتر اصلی این بازی بازماندة جنگ آرمگدون است که در دنیای یأس آلود و مه‌آلود پسا‌آخرالزّمانی نقش خود را ایفا می‌کند.

3. بازی میدان نبرد 3 هم روایتگر جنگ هسته‌ای در جهان است که توسط سلیمان آغاز می شود. با انفجار بمب‌هایی در «پاریس» و «نیویورک».

در این بازی‌ها به دینی بودن جنگ آرمگدون به زعم یهودیان و مسیحیان صهیونیست نیز اشاره می‌شود.

 

چنانچه در فال اوت 3 به مکاشفة یوحنّا و مبحث جعلی آرمگدون انجیل اشاره می‌شود.

در سری بازی های مترو نیز انسان منفکّ از خدا و وحی را محور نجات می بینیم که برای تغییر سرنوشتنش در دوران پساآخرالزّمان با موجودات عجیب و غریب و مختلفی درگیر می‌شود.

در این بازی‌های رویکرد الحادی و امانیستی کتاب مقدّس دربارة پیدایش زمین و آسمان نیز ارائه شده است. چنانچه ذکر شد تأکید بر آن است که انسان دیگر نیازی به خداوند ندارد و سرنوشت انسان به دست خود اوست.

4. آخرین بازمانده (The Last of Us) در این بازی برخلاف بازی‌های دیگر بمب اتم منفجر نمی‌شود؛ بلکه پساآخرالزّمان با انتشار ویروسی که انسان را به زامبی مبدّل می‌کند به تصویر کشیده می‌شود.

مهدی حق‌وردی با توجّه دادن حضّار به تاریخ ساخت و انتشار این بازی‌ها که به صورت متوالی بوده است، و همچنین نگریستن به مجموعه این بازی‌ها در کنار هم تفکّر اتّفاقی بودن این موضوعات در بازی‌های رایانه‌ای را منتفی دانستند.

این کارشناس بازی های رایانه ای همچنین در این نشست از راه‌اندازی سایت «مجاهد مجازی: با هدف ارائة سواد رسانه‌ای و به طور خاص سواد بازی‌های رایانه یاد کردند.

 

وی در جمع بندی مطالبشان به نکته مهمّی اشاره کردند: با توجیه ظرفیت بالای  بازی‌های رایانه‌ای، آنها می‌توانند سفیران بین‌المللی باشند برای معرفی منجی حقیقی جهان و نمایش چهرة واقعی عصر ظهور.
 

این نشست نیز همانند نشست‌های پیشین با زیارت آل‌یاسین به پایان رسید. در کنار این نشست، نمایشگاهی از آثار و محصولات موسسه موعود در کنار سالن نشست برقرار بود.

لازم به ذکر است که نشست‌های ماهانه فرهنگ مهدوی در آخرین پنج‌شنبه هر ماه شمسی برقرار می‌گردد و حضور در آن رایگان و بدون نیاز به ثبت نام می‌باشد.

 

انتهای پیام/

,

 

در ابتدای این نشست که به صورت زنده از وب‌سایت موعود (www.mouood.org) پخش می‌شد، استاد اسماعیل شفیعی سروستانی دربارة وقایع آخرالزّمانی طبیعی و انسانی هشداردهنده در دهه اخیر تذکر دادند.

,

 

,

در ابتدای این نشست که به صورت زنده از وب‌سایت موعود (www.mouood.org) پخش می‌شد، استاد اسماعیل شفیعی سروستانی دربارة وقایع آخرالزّمانی طبیعی و انسانی هشداردهنده در دهه اخیر تذکر دادند.

, www.mouood.org,

 

,

 

,

سردبیر ماهنامة موعود با اشاره به این نکته که تعدد و تکثر وقایع اخیر (طبیعی و انسانی) به حدی است که در طول تاریخ حضور انسان در زمین بی‌سابقه بوده است گفت: به عنوان مثال از تعداد1900 زلزله در آبان ماه 1396 بوده که در 45 سال اخیر خشکسالی در جهان بی‌سابقه بوده است و اگر به همین منوال پیش برود، زمین، به برهوتی بی آب و علف تبدیل خواهد شد.

,

 

,

وی در ادامه هشدار داد که جنگ آینده بشریت – که خیلی هم دور نیست- «جنگ آب» است و افزود: «مجموعه وقایع اتّفاق افتاده از جمله وقوع زلزله‌های بسیار، خشکسالی و قحطی، فجعه‌ها و فسادها، بحران‌های اخلاقی و اجتماعی و... که همگی در زبان اهل بیت(ع) از جمله وقایع پیش از ظهور کبری امام زمان(عج) هستند، می‌بایست ما را درباره وضعیت و موقعیتی که در آن قرار داریم، بیدار کرده باشد.»

,

 

,

سردبیر ماهنامة موعود با اشاره به بن‌بست رسیدن تمامی ایدئولوژی‌های ارائه شده طی دو قرن گذشته ، اعلام کرد: هیچ یک از ایدئولوژی‌ها نتوانست بحران‌های چند وجهی را که امروز به اوج خودش رسیده است، به پاسخی درست برساند.

,

 

,

محقّق حوزة مطالعات فرهنگی و غرب شناسی با تأکید بر اینکه امروزه زمان اوج گیری بحران‌های اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، فردی و... است گفت: ناامیدی مردم و جوامع در مقابله با این فساد و تباهی را مقدّمه‌ای برای طلب «منجی» در میان تمامی اقوام و قبایل است.

,
, , ,

 

,

وی افزود: «در روایات ما از اوج‌گیری فساد و تباهی با عبارت «ملئت الارض ظلماً و جوراً؛ زمین از ظلم و ستم پر می‌شود» یاد شده است و من به جرئت به شما می‌گویم که این مملوّ شدن جهان از ظلم هنوز فرانرسیده است و وضعیت انسان‌ها و جوامع، بدتر از این خواهد شد تا جایی که به قول رسول خدا(ص): «شخص مؤمن در امت اسلامی در آن زمان خواهد گفت: من در این فتنه هلاک می‌شوم!»
 

,
,
, , ,

مسئولان، اعتماد را دریابند!
سردبیر ماهنامة موعود با برشمردن حقّ مردم با حاکمان به بیان حکیم کهن چینی که عبارت اند از: نان، امنیت و اعتماد، امنیت را مهم‌تر از نان و اعتماد را برتر از هر دو دانستند؛ چرا که به بیان استراتژیست کهن چینی، در صورتی که مردم نان نداشته باشند، امّا امنیت داشته باشند، با حکومت خواهند ماند و در صورتی که حاکمی مجبور شد میان نان و امنیت و اعتماد یکی را انتخاب کند، بایستی اعتماد مردم به خودش را انتخاب کند.

,
,

 

,

وی افزود: چرا که اگر مردم به حاکم و حکومت‌داران اعتماد داشته باشند، با بی‌نانی و بی‌امنیّتی کنار آنان خواهند ماند.

,

 

,

استاد سروستانی هشدار داد: «وقتی دیوارة اعتماد ترک بردارد، ارتداد شکل می‌گیرد و ارتداد و رویگردانی مردم در خود، ادبار به آسمان و خداوند و ابتلا به فسق و فجور دارد.»

,

 

,

پسا اخر الزمان

, پسا اخر الزمان,

تنها راه نجات

,

نویسنده کهنه‌کار حوزة مطالعات فرهنگی با بیان اینکه همه استراتژی‌های مورد نیاز بشر برای نجات از فتنه‌های دوران غیبت در زندگی انبیاء و رسل (ع) و از زبان ائمّة معصوم(ع) پیش‌بینی شده است، تأکید کرد: که مسئولان ما می‌بایستی برای به کار بستن این استراتژی‌های بیان شده، به طور جدّی دست به عمل بزنند.

,

 

,

وی برای مثال افزود:«در حالی که در اخبار می‌بینیم که «دولت امارات» برای جنگ آبِ پیش رو، در حال ذخیرة آب است باید بپرسیم که وزیر نیروی شیعه‌خانة امام زمان چه تمهیدی برای زمانی که مؤمنان کرور کرور هلاک می‌شوند، اندیشیده است؟!»

,

 

,

در انتهای این سخنان استاد سروستانی چند راهکار برای چنگ زدن به دامان اهل بیت(ع) برای گریز از فتنه های آخرالزّمانی بیان کرد:وی خود، ناظران و حاضران را به «توبه» دعوت کرد وهمچنین استفاده از اذکار نورانی رسیده از حضرات معصومان(ع)؛ علی الخصوص ذکر «سبّوحٌ قدوس ربّنا و ربّ الملائکة و الرّوح» که این ذکر مخصوص زمانی است که صیحة آسمانی جبرائیل امین(ع) در آسمان شنیده می‌شود.

,

 

,

نویسنده کهنه‌کار حوزة مطالعات فرهنگی تصریح کرد: همچنین خواندن دعای غریق (یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلّب القلوب ثبّت قلبی علی دینک) را که از سوی امام صادق(ع) به شیعیان آموزش داده شده بود، مخصوص دوران پر فتنه اخرالزّمان است.

,

 

,

مدیر مسئول مؤسّسة موعود با توصیه قرائت دعای فرج (الهی عظم البلاء....) بعد از نمازهای یومیّه، پرداخت «صدقه» علی الخصوص برای سلامتی مولا و صاحبمان را از راه‌های برون رفت از گره‌ها و فتنه‌های آخرالزّمانی دانست.

,

 

,

پسا اخر الزمان

, پسا اخر الزمان,

 

,

چند هزار ساعت بازی کرده‌ای؟

,

مهدی حق‌وردی کارشنان بازی های رایانه ای پس از گذشت ده سال از سخنرانی «آخرالزّمان و بازی‌های رایانه‌ای» در صد و هجدهمین نشست فرهنگی مهدوی به موضوع پساآخرالزمان و آرمگدون در بازی‌های رایانه‌ای پرداختند.

,

 

,

وی در برنامه متنوعی شامل پخش کلیپ و قطعات ویدیویی بازی‌های رایانه‌ای سخنرانی کرد.

,

 

,

کارشنان بازی های رایانه ای  با اشاره به آمار Gamerها یا بازی‌بازها در ایران بیان کرد: که در سال 1392 از میان جمعیت 79 میلیونی، 23 میلیون گیمر در ایران وجود دارند که به طور متوسط روزی 79 دقیقه بازی می‌کنند که این میزان در مجموع معادل 30 میلیون ساعت در شبانه روز می‌شود! از این آمار بیش از 70 درصد آنها کودکان و نوجوانان هستند.

,

 

,
, , ,

بازی‌ها می توانند مبلّغ باشند
مهدی حق‌وردی اظهار کرد: نقد بازی‌های رایانه‌ای به معنی نفی بازی های رایانه‌ای نیست، بلکه می‌بایست با به دست آوردن شناخت از محتوای این رسانه، از نحوة تأثیرگذاری آن به نحو درستی اشاره کرد.

,
,

 

,

وی افزود:«در حالی که می‌شود مفهوم انقلاب اسلامی و مهدویت را از طریق بازی‌های رایانه‌ای صادر کرد ما فقط نگاه سرگرمی به بازی‌های رایانه‌ای داریم و صحبت درباره منافع  ومضرّات آن را ضروری نمی‌شناسیم.

,

 

,

 

,

آخرالزّمان دینی
این کارشناس بازی های رایانه ای تأکید کرد:10 سال است که آخرالزّمان دینی علی الخصوص بحث اسلام‌هراسی در بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد به بیان نمونه‌های اندکی اکتفا کرد و مطالعه بیشتر را به محقّقان واگذارکردند.

,
,

1. میدان نبرد 3 (Battle Field3)
در این بازی، مأموریت این است که تروریست‌های ساکن عراق که با عنوان P.L.R. را شکست دهیم.

,
,

این گروه هر چند در عراق ساکن شده، امّا به طور کلّی تروریست‌ها در بازی، فارسی حرف می‌زنند و البتّه قرار است جنگ اتمی علیه آمریکا راه بیندازند! این بازی با هدف اسلام و ایران‌هراسی ساخته شده است.

,

لازم به ذکر است که در مرحلة «گیوتین» این بازی، گیمر به تهران حمله می‌کند. در این فیلم، رهبر گروه تروریست‌ها، «سلیمان» است که این نام تداعی کنندة نام فرماندة سپاه قدس، سردار قاسم سلیمانی است.

,

 

,
, , ,

 

,

. بازی لیست سیاه
در بازی لیست سیاه که تولید کمپانی Usoft است، سم فیشر، که سرباز یک سازمان سرّی آمریکایی است، برای محافظت از امریکا در برابر حملات تروریست‌ها به سپاه قدس تهران حمله می‌کند.

,
,

 

,

سم فیشر نماد آمریکاست؛ امّا به واقع یک شخصیّت حقیقی است با نام ساموئل لئو فیشر که سرباز نیروی هوایی آمریکا در حمله به عراق و عضور سازمان امنیتی آمریکا (NSA) است.

,

او در رشته رزمی «کراو ماگا» (مبارزه همراه با تماس) می جنگد. این روش که ابداع اسرائیل است بر پایة 24 تکنیک اصلی و حدود 400 تکنیک فرعی ایجاد شده است و جدیدا در بازی‌ها و فیلم‌های غربی از این روش در زد و خوردها استفاده می شود.

,

مهدی حق وردی در مستندی به نام «مستند لیست سیاه» به تفصیل دربارة این بازی توضیح داده‌اند.
 

,
,
, , ,

 

,

نبرد نهایی آرمگدون در بازی
آرمگدون به زعم عقاید مسیحیان صهیونیستی و یهودیان، جنگ سوم جهانی است، نبردی پیش گویی شده در کتاب مقدّس محسوب می‌شود که در نتیجه آن طرف خیر که یهودیان هستند بر طرف شرّ که مسلمانان و دیگر اقوام هستند، پیروز می‌شوند و عیسی مسیح(ع) منجی یهودیان ظهور می‌کند. این جنگ از نظر یهودیان به صورت اتمی خواهد بود.

,
,

آرمگدون در بازی‌های رایانه‌ای نیز نمودار گشته است. حق‌وردی به بیان نمونه‌هایی در این‌باره پرداختند:
1. بازی فال اوت 3 و 4 (Fallout) داستان دنیا پس از انفجار اتمی در سال 2077م. روایت می‌شود.

,
,

2. بازی‌های مترو- آخرین نور به وضوح به کلیدواژة آمگدون اشاره می شود و کارکاتر اصلی این بازی بازماندة جنگ آرمگدون است که در دنیای یأس آلود و مه‌آلود پسا‌آخرالزّمانی نقش خود را ایفا می‌کند.

,

3. بازی میدان نبرد 3 هم روایتگر جنگ هسته‌ای در جهان است که توسط سلیمان آغاز می شود. با انفجار بمب‌هایی در «پاریس» و «نیویورک».

,

در این بازی‌ها به دینی بودن جنگ آرمگدون به زعم یهودیان و مسیحیان صهیونیست نیز اشاره می‌شود.

,

 

,

چنانچه در فال اوت 3 به مکاشفة یوحنّا و مبحث جعلی آرمگدون انجیل اشاره می‌شود.

,

در سری بازی های مترو نیز انسان منفکّ از خدا و وحی را محور نجات می بینیم که برای تغییر سرنوشتنش در دوران پساآخرالزّمان با موجودات عجیب و غریب و مختلفی درگیر می‌شود.

,

در این بازی‌های رویکرد الحادی و امانیستی کتاب مقدّس دربارة پیدایش زمین و آسمان نیز ارائه شده است. چنانچه ذکر شد تأکید بر آن است که انسان دیگر نیازی به خداوند ندارد و سرنوشت انسان به دست خود اوست.

,

4. آخرین بازمانده (The Last of Us) در این بازی برخلاف بازی‌های دیگر بمب اتم منفجر نمی‌شود؛ بلکه پساآخرالزّمان با انتشار ویروسی که انسان را به زامبی مبدّل می‌کند به تصویر کشیده می‌شود.

,

مهدی حق‌وردی با توجّه دادن حضّار به تاریخ ساخت و انتشار این بازی‌ها که به صورت متوالی بوده است، و همچنین نگریستن به مجموعه این بازی‌ها در کنار هم تفکّر اتّفاقی بودن این موضوعات در بازی‌های رایانه‌ای را منتفی دانستند.

,

این کارشناس بازی های رایانه ای همچنین در این نشست از راه‌اندازی سایت «مجاهد مجازی: با هدف ارائة سواد رسانه‌ای و به طور خاص سواد بازی‌های رایانه یاد کردند.

,

 

,
, , ,

وی در جمع بندی مطالبشان به نکته مهمّی اشاره کردند: با توجیه ظرفیت بالای  بازی‌های رایانه‌ای، آنها می‌توانند سفیران بین‌المللی باشند برای معرفی منجی حقیقی جهان و نمایش چهرة واقعی عصر ظهور.
 

,
,

این نشست نیز همانند نشست‌های پیشین با زیارت آل‌یاسین به پایان رسید. در کنار این نشست، نمایشگاهی از آثار و محصولات موسسه موعود در کنار سالن نشست برقرار بود.

,

لازم به ذکر است که نشست‌های ماهانه فرهنگ مهدوی در آخرین پنج‌شنبه هر ماه شمسی برقرار می‌گردد و حضور در آن رایگان و بدون نیاز به ثبت نام می‌باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه