اخبار داغ

در ورامین رخ داد؛

از رقص خانم بازیگر تا قبح شکنی آقای هنرمند در افتتاح همایش نمایش ورامین + تصاویر

از رقص خانم بازیگر تا قبح شکنی آقای هنرمند در افتتاح همایش نمایش ورامین + تصاویر
اولین نمایش سیزدهمین جشنواره همایش نمایش ورامین در حالی اجرا شد که قبح بسیاری از مسائل عفت عمومی و اجتماعی شکسته شد و پیش از آن نیز داورانی آن را بازبینی کرده بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی ورامین ما ؛ پنجم دی ماه امسال اصحاب رسانه شهرستان ورامین برای نشست خبری با اعضای هیئت اجرایی سیزدهمین دوره همایش نمایش برگزار شد و در آن نشست خبری دبیر این کارگروه اعلام کرد که ارسال آثار به این دوره از جشنواره ۸۵ درصدی داشته و ۳۷ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ورامین ما , ورامین ما,

وی در آن جلسه اعلام کرد که تیم بسیار قوی داوری تمام آثار را بررسی خواهند کرد و در نهایت نیز آثار فاخر به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد و نمایش این دوره از جشنواره از ۳۰ بهمن آغاز خواهد شد.

,

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از قبل، امروز افتتاحیه سیزدهمین جشنواره همایش نمایش شهرستان ورامین فعالیت خود را آغاز کرده و پس از به‌صدا در آمدن زنگ آغاز این فعالیت توسط استاد قمی، یکی از نمایش‌های راه یافته به مرحله نهایی، در سالن اصلی فرهنگسرای رازی ورامین که مملو از جمعیت بود به اجرا درآمد.

,

با توجه به این‌که امروز مسئولان یا نمایندگان مسئولین شهرستان و همچنین هنرمندان شهرستان در آن حضور داشتند، توقع بر این بود که یکی از فاخرترین آثار به‌عنوان نمایش افتتاحیه این دوره از جشنواره به اجرا درآید ولی بعد از اتمام نمایش مربوطه تمام نیروهای انقلابی حاضر در سالن نمایش با حالتی بسیار ناراحت و غمگین سالن را ترک کردند.

,

نمایش امروز با بازی خانم و آقایی انجام شد که خانم در نقش دانشجویی که در خانه محبوس شده است وارد شده و آقایی که در نقوش مختلف بازی می‌کرد.

,

خانم که نه تنها حجاب اسلامی، بلکه حجاب عرف جامعه را نیز رعایت نکرده بود، پس از رقص و پایکوبی با موزیک غربی و اجرای حرکات زننده، می‌خواست بر سر قرار و دانشگاه برود که کلید درون قفل شکسته و ماجرا از این جا شروع شد.

,

کلیدساز پس از ورود با رقص و پایکوبی از الفاظی استفاده کرد که عفت عمومی را از بین برده و از خانمی که در خانه تنها بود درخواست ازدواج موقت کرد و پس از آن قسمت اول نمایش به اتمام رسید.

,

در مرحله دوم و سوم به‌صورت غیرمستقیم دستگاه قضایی و روند صدور احکام زیر سئوال رفته و همچنین مطالبی بیان شد که رنگ و بوی دفاع از سران فتنه و از بین بردن خیانت‌های صورت گرفته از سوی آن‌ها به کشور می‌داد.

,

در قسمت چهارم این نمایش بازیگر مرد این نمایش در قالب فرزند کلیدساز که در آن زمان مرحوم شده بود و آن خانم وارد صحنه شده و تیر خلاص را به اخلاق و نزاکت زده و از الفاظ و عبارات منافی عفت عمومی استفاده کرد که دل تمام نیروهای انقلابی حاضر در سالن را به درد آورد.

,

در قسمتی از این نمایش خانم بازیگر به آقا اعلام می‌کند که اصلاً ازدواج نکرده است که بازیگر آقا در جواب اعلام می‌کند «بابام خودش گفته که با دست منو ریخته توی شیکمت» و گفتن این کلام باعث بهت و حیرت اولیه حاضران در سالن شد.

,

وارثان قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ که در آن سالن حضور داشتند منتظر بودند تا شاید اولین نمایشی که در این جشنواره در حال اجرا بود در نهایت نتیجه‌گیری خوبی داشته باشد تا جبران آن همه قبح شکنی‌های انجام شده در اجرای نمایش را جبران کند اما در نهایت بازیگر مرد در قالب روانپزشک وارد صحنه شده و کلام‌هایی گفت که خانم بازیگر به‌عنوان یک عروسک وارد جعبه‌ای شد که در اول نمایش از آن خارج شده بود.

,

مردان و زنان ورامینی همیشه هنر خود را ثابت کرده و به همگان نشان داده‌اند که پای ارزش‌های نظام و اسلام ایستادگی کرده و تا پای خون خود نیز از آن دفاع می‌کنند ولی در زمانی که همگان خود را آماده می‌کنند تا ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامی را جشن بگیرند، افرادی به اسم فرهنگ در این خطه اقدامات خلاف فرهنگ اسلام و ایران انجام می‌دهند که دل همگان را به درد آورد.

,

دبیر این جشنواره اعلام کرده بود که آثار توسط تیم داوری بازبینی شده و پس از آن‌که تاییدیه‌های لازم گرفته شده و نمره‌های مناسب کسب شد، اجرا خواهد شد؛ حال در مورد این اثر سئوال این است که این اثر مورد بازبینی داورها قرار گرفته است یا خیر که اگر پاسخ مثبت باشد باید از تیم داوری و همچنین مسئولان فرهنگی شهرستان پرسید که مسائل اخلاقی و اجتماعی جز شاخص‌های داوران بوده است یا خیر؟

, , , , , , ,
, , , , ,
, , , , ,
, , , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه