اخبار داغ

در گفتگو با مسئول کارگروه فرهنگی بسیج دشتی بررسی شد؛

راه‌های کاهش نرخ طلاق در دشتی/ امسال کاهش ۲۰ درصدی نرخ طلاق را در شهرستان شاهد بودیم

راه‌های کاهش نرخ طلاق در دشتی/ امسال کاهش ۲۰ درصدی نرخ طلاق را در شهرستان شاهد بودیم
طلاق به‌عنوان معضل بزرگ این روزهای دشتی توجه بسیاری از فعالان اجتماعی و فرهنگی شهرستان را به خود معطوف ساخته است تا جائیکه مهم‌ترین دغدغه کارگروه فرهنگی بسیج شهرستان مسئله طلاق و حواشی آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسپاس؛ تمامی انسان‌ها در دایره زندگی زناشویی خود همواره در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و اگر برای این آسیب‌ها راه چاره‌ای اندیشیده نشود می‌تواند بنیان خانواده را با تزلزل مواجه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

امروزه در زندگی‌های مشترک نه یک زن تابع مطلق در چارچوب تمایلات مرد خود است و نه یک مرد در مفهوم قبلی خود می‌گنجد. تمام این عوارض و تبعات ناشی از زندگی‌های ابزاری امروزی شرایطی را برای بسیاری از زوج‌های جوان فراهم می‌کند که از یک‌سو تحت تأثیر اختلافات شدید سلیقه‌ای قرار می‌گیرند و از سوی دیگر بنا به برخی مصلحت‌ها یا امکان جدایی برای آن‌ها فراهم نیست یا نمی‌توانند به‌سادگی از هم جدا شوند.

,

امروز شهرستان دشتی با داشتن پیشینه‌ای عالم پرور یدک کشیدن نگین فرهنگی استان، دچار بزرگ‌ترین معضل اجتماعی خود در چند سال اخیر شده است معضلی که بنیاد خانواده را نشانه رفته است و تنها راه مبارزه با آن فعالیت‌های گسترده موثرفرهنگی است.

,

طلاق به‌عنوان معضل بزرگ این روزهای دشتی توجه بسیاری از فعالان اجتماعی و فرهنگی شهرستان را به خود معطوف ساخته است تا جائیکه مهم‌ترین دغدغه کارگروه فرهنگی بسیج شهرستان مسئله طلاق و حواشی آن است.

,

سید نیام الدین حسینی مسئول کارگروه فرهنگی بسیج شهرستان دشتی با اشاره به اجرای برنامه‌های این کارگروه گفت: کارگروه فرهنگی بسیج شهرستان دشتی طی دو سال گذشته تشکیل‌شده است و اولین هدف خود را شناخت چالش‌ها و آسیب‌هایی حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرستان قرار داده است.

,

وی افزود: 4 الی 5 مورد از معضلات اساسی شهرستان را احصا کردیم و از میان آن‌ها معضلاتی مانند افزایش سن ازدواج، افزایش نرخ طلاق در شهرستان، افزایش روند بدحجابی و افزایش علاقه جوانان به روابط در شبکه‌های اجتماعی در این کارگروه موردبررسی و بحث و نظر قرار گرفت.

,

خانواده به‌عنوان سنگ زیربنای جامعه شناخته می‌شود بنیان نظام اجتماعی است که در همه جوامع موردپذیرش است و اگر این بیان با خطر مواجه شود قطعاً جامعه به سمت فروپاشی فرهنگی و اجتماعی پیش می‌رود.

,

افزایش نرخ طلاق در شهرستان دشتی در سال‌های گذشته بزرگ‌ترین معضل در این شهرستان به شمار می‌رود و در این حین فعالان فرهنگی و اجتماعی دشتی در قالب جمعی به نام کارگروه فرهنگی بسیج شهرستان دشتی در پی کاهش این معضل اجتماعی برآمد.

,

حسینی در مورد فعالیت‌های کارگروه که منجر به کاهش نرخ طلاق در شهرستان دشتی شد گفت: در اولین گام نقطه هدف خود را کارکنان دولت و خانواده‌های آنان را قراردادیم و آن‌ها را تحریک فرهنگی کردیم، زیرا ورود برخی از خانواده‌ها به مرز فروپاشی باعث ازایش نگرانی کارگروه شد و ورود به این مسئله می‌توانست برچسب دخالت را بر پیکره کارگروه بچسباند.

,

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته کاهش 20 درصدی طلاق را در شهرستان دشتی شاهد بودیم که این روند در صورت اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب و حمایت از هنرمندان برای تولید آثار فاخر فرهنگی درزمینهٔ کاهش طلاق و همچنین ترویج سبک زندگی ساده ایرانی اسلامی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

,

برای کاهش هرچه بیشتر نرخ طلاق در شهرستان دشتی همگرایی مدیران برای کاهش این پدیده شوم از فضای اجتماعی دشتی لازم به نظرمی رسد و برای آگاهی بیشتر خانواده‌ها باید خانواده‌های موفق به جامعه معرفی شوند تا نقش سبک زندگی ساده ایرانی اسلامی در تحکیم بنیان خانواده بیشتر نمایان شود.

,

خانواده، نهاد دیرپای اجتماع است که محل و مأمن آسایش آرامش جسم و روان آدمی به شمارمی آید، خانواده جزئی از جامعه است و هر بحرانی که جامعه را فراگیرد، خانواده را نیز تحت تاثیرقرارمی دهد پس هراندازه محیط اجتماعی سالم‌تر و بانشاط تر باشد قطعاً خانواده‌های سالم‌تری در اجتماع خواهیم داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه