اخبار داغ

کارخانه زنجیره فولاد چه زمانی در شهرستان قروه کلنگ زنی خواهد شد؟

کارخانه زنجیره فولاد چه زمانی در شهرستان قروه کلنگ زنی خواهد شد؟
خبرهای بسیاری در خصوص راه اندازی واحد فولاد در شهرستان قروه به گوش می رسد اما به راستی آیا این خبرها عملی خواهند شد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر، مدتی است که در خبرها برخی مسئولین از جانمایی کارخانه زنجیره فولاد در شهرستان قروه خبر می دهند اما تاکنون نه مکان این جانمایی بیان شده است و نه زمان کلنگ زنی آن!!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

این موضوع به ایجاد ابهامی در ذهن عموم مردم تبدیل شده است که چرا تاکنون زمان و مکان احداث این کارخانه بیان نشده است و به راستی اگر احداث زنجیره فولاد تصویب شده است پس چرا در اجرایی شدن ان تنها به ارائه چند خبر در خبرگزاری ها بسنده می شود؟

,

نخستین بار وزیر وقت صنعت معدن و تجارت محمد رضا نعمت زاده در تابستان 94 بود که از احداث کارخانه بزرگ فولاد در استان کردستان خبر داد و در سفر خود به شهرستان قروه و نیز در جریان بازدید از معدن طلای ساریگونی وعده ایجاد اشتغال با راه اندازی واحد فولاد در شهرستان قروه را به مردم داد که پس از مدتی در اظهارنظری جالب توجه و در بهمن ماه 95 در حضور جمعی از مردم و نمایندگان بیجار در همایش گروس در تهران می گوید که می داند طرحی برای ایجاد واحد فولاد در کردستان تصویب شده است اما جایش را نمی داند کجاست!!!

,

پس از این بارها از سوی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان خبر از ایجاد واحد فولاد در شهرستان قروه به گوش رسید.

,

محمد دره وزمی در جلسه کمیسیون اقتصاد مقاومتی شهرستان قروه که در محل شهرک صنعتی آونگان در آذرماه سال گذشته برگزار شد گفت: واحد فولاد یک بحث محوری و جدی برای جلوگیری از خام فروشی سنگ اهن در کردستان است که وزیر صنعت و معدن نیز عزم راسخ برای ایجاد این زنجیره دارند تا بتوانیم در سال های آتی از خام فروشی سنگ اهن جلوگیری کنیم

,

وی افزود: پروژه ای که برای احداث واحد فولاد تعریف شده است برای تولید 1.5 میلیون تن ورق از سنگ اهن شامل کارخانه های کنسانتره ، گوندله ، اهن اسفنجی و فولاد و کارخانه ورق می باشد که در استان کردستان اجرایی خواهد شد

,

دره وزمی گفت: برای احداث واحد فولاد  4 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت که برای 2 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل می نماید.

,

ناگفته نماند که مدیر کل صنعت و معدن و تجارت در این سفر خود به شهرستان قروه از راه اندازی شهرک صنعتی شماره 3 قروه نیز خبرداده بود که تاکنون هیچ کدام آنها عملی نشده است.

,

اما هم اکنون و با گذشت بیش از 2 سال از ارائه وعده هایی در این خصوص نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در گفتگوهای متعدد با خبرگزاری های رسمی از تصویب راه اندازی واحد فولاد در شهرستان قروه خبر داده است و بازهم هیچ اقدامی در خصوص راه اندازی و یا کلنگ زنی ان دیده نمی شود.

,

در همین خصوص تماس هایی نیز با نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان گرفته شد اما وی تاکنون پاسخگوی تماس های تلفنی خود نبوده است.

,

انتظار می رود اگر به راستی برنامه ای برای راه اندازی واحد فولاد در شهرستان قروه در نظر گرفته شده است به اطلاع عموم مردم رسانده شود و تلاش مسئولین در جهت استخدام افراد بومی در این واحد قرار بگیرد.

,

ما منتظر پاسخگویی مسئولین در این خصوص هستیم.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه