اخبار داغ

رئیس محیط زیست ایجرود:

شایعه رها سازی گرگ توسط محیط زیست صحت ندارد

شایعه رها سازی گرگ توسط محیط زیست صحت ندارد
رئیس اداره محیط زیست ایجرود با بیان اینکه گرگ مهاجم در هر سه مورد گرگ کشته شده و گرگ دیگری در شهرستان طبق پایش های انجام شده مشاهده نشده است، گفت: شایعه رها سازی گرگ توسط محیط زیست صحت ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایجرود خبر؛غروب روز پنجشنبه 21 دی‌ماه سه مورد حمله گرگ در شهرستان ایجرود اعلام شد که طی آن یک مرد 63 ساله، خانم میانسال 43 ساله و مرد 32 ساله دچار جراحات شده بودند که گرگ با ضربات وارده مرد 32 ساله کشته شد، برخی از کاربران ایجرود خبر با اظهار اینکه این شخص را اداره محیط زیست ایجرود جریمه کرده است و اینکه گرگ ها را این اداره در شهر به عمد رها کرده است باعث شد تا پای صحبت های رئیس اداره محیط زیست ایجرود بنشینم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایجرود خبر,

حامد تقی بگلو امروز در گفت و گو با خبرنگار ایجرود خبر، با اشاره بر اینکه بر اساس اعلام انستیتوپاستور گرگ مهاجم به روستائیان ایجرودی "هار" بوده است، اظهار کرد:

,

یک پیرمرد 63 ساله در شهر زرین‌آباد، یک خانم میانسال 43 ساله در روستای «ینگه کند سیدلر» و یک مرد 32 ساله در روستای «ایچ» افرادی بودند که در این حمله آسیب دیدند و مرد 32 ساله هنگام حمله در تلاش برای دفاع از خود بود به ضرب چوب و چماق گرگ مهاجم را کشت.

,

وی با اشاره بر اینکه 360 قلاده گرگ در کشور وجود دارد و این اینکه در شهرستان 25 قلاده گرگ وجود دارد آمار عجیبی است، تصریح کرد:  اینکه محیط زیست گرگ پرورش دهد و در شهر رها کند کاملا تکذیب می شود.

,

رئیس اداره محیط زیست ایجرود با تاکید بر اینکه رفتار گونه ها مشخص است، برخی در شب و برخی روز فعال هستند اما وقتی دچار بیماری هاری می شوند، این بیماری بافت های عصبی را از بین برده و رفتار تغییر پیدا می کند در این صورت میل به تهاجم به وجود می آید، ادامه داد: در شهرستان ایجرود یک قلاده گرگ بوده که به سه نفر حمله کرده و مهاجم نیز تلف شده است.

,

وی با اشاره بر اینکه اکیپ‌های محیط زیست با حضور در منطقه پایش را آغاز کرده و گرگ دیگری را در منطقه مشاهده نکردند، افزود: بدین ترتیب گرگ مهاجم در هر سه مورد گرگ کشته شده و گرگ دیگری در شهرستان طبق پایش های انجام شده مشاهده نشده است.

,

تقی بگلو با بیان اینکه دو اکیپ محیط زیست ایجرود در شهرستان فعال هستند، ادامه داد: تاکنون گرگ دیگری مشاهده نشده است و رها سازی گرگ توسط محیط زیست شایعه است.

,

رئیس اداره محیط زیست ایجرود با تاکید بر اینکه البته که کشتن حیوانات به قصد شکار جریمه دارد اما فرد 32 ساله که گرگ را برای دفاع از خود به مهاجم حمله کرده است شامل جریمه نمی شود و محیط زیست تصمیمی بر جریمه کردن این فرد ندارد، گفت: این موضوع که محیط زیست این فرد را جریمه کرده است صحت ندارد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه