اخبار داغ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

ایرادات طرح تحول سلامت باید برطرف شود/ وظیفه وزارت بهداشت بیمه‌گری نیست

ایرادات طرح تحول سلامت باید برطرف شود/ وظیفه وزارت بهداشت بیمه‌گری نیست
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به برطرف شدن ایرادات طرح تحول سلامت تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا،با بیان اینکه تمام جمعیت ایران در بحث بهداشت و درمان از خدمات استفاده می‌کنند، اظهار کرد: جامعه هدف بزرگی در بحث بهداشت و درمان موجود بوده و به نوعی تخصصی‌ترین و بزرگترین وزارتخانه وزارت بهداشت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با اشاره به اینکه خدمات و علم به روز هزینه‌بر است، افزود: نبود نیروی انسانی متخصص سبب شده تا هزینه‌های درمانی و بهداشتی افزایش یابد، طرح تحول سلامت در اکثر کشورها اجرا شده و موفقیت‌آمیز نیز بوده است.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تحول سلامت در کشور ما نوپا است، ابراز کرد: به طور یقین طرح تحول سلامت در کنار مزایا یکسری معایبی نیز دارد که باید برطرف شود.

,

وی با اشاره به اینکه در این دوره بهداشت در اولویت دولت قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: معایب طرح تحول سلامت که برای نمایندگان مجلس و خود دولت مشخص شده باید برطرف شوند.

,

بیگدلی با تاکید بر اینکه توجه به بهداشت و درمان مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: برای عملی شدن خواسته‌های مقام معظم رهبری باید منابعی صرف خدمات بهداشتی و درمانی شود.

,

وی با بیان اینکه انتظار نمایندگان رفع معایب این طرح است، تصریح کرد: امیدواریم طرح تحول سلامت با سلامت به مقصد برسد.

,

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پایه و اساس درمان بیمه‌ها هستند، اظهار کرد: در دنیا وقتی بخواهند خدمات درمانی را با حداقل پرداختی از جیب مردم ارائه دهند، یک بیمه قوی را پایه و اساس آن قرار می‌دهند.

,

وی با بیان اینکه در کشور ما هنوز یک سازمان بیمه‌گر مستقل و قوی شکل نگرفته است، افزود: یکی از ایرادات بحث بیمه این است که سازمانهای بیمه‌گر مختلف دولتی در حال ارائه خدمات هستند که ما را با هدر رفت منابع و اعتبارات روبرو می‌کند.

,

بیگدلی با تاکید بر اینکه به عقیده بنده بیمه‌گری وظیفه وزارت بهداشت و درمان نیست، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر وظیفه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در مان نبوده و وظیفه بیمه‌گری را برعهده دارد اما در کشور ما این موضوع رعایت نشده است.

,

وی بیان کرد: اگر ما می‌خواهیم راه آمده اشتباه خود را جبران کنیم، باید ایرادات گذشته را اصلاح کنیم و دراین حوزه به نظرم باید یک نوع بیمه برای تمام ایرانیان تعریف شود یعنی یک روستایی باید با کارمند یک وزارتخانه یک نوع خدمات دریافت کنند.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود تامین اجتماعی به بحث درمان درست نیست، گفت: در تهران به روزترین امکانات درمانی به مردم از طرف تامین اجتماعی ارائه می‌شود اما در مراکز استانها و شهرستانها خدمات آنچنانی ارائه نمی‌شود و این عین بی‌عدالتی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه