اخبار داغ

کودکی فراموش شده در «لباس سفید عروسی»/ دخترانی که با آرزوهای کودکانه به خانه بخت می روند!

کودکی فراموش شده در «لباس سفید عروسی»/ دخترانی که با آرزوهای کودکانه به خانه بخت می روند!
ازدواج امر مقدسی بوده و مورد تاکید دین اسلام نیز است ولی نه ازدواجی که در آن دختر یا پسر در کلاس دبستان یا راهنمایی درس می خواند و هنوز به حدی از رشد نرسیده که قادر به بر عهده گرفتن مسئولیت در جامعه و زندگی اجتماعی باشد و همین امر سبب معضلات فرهنگی و اجتماعی و تربیتی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، خانواده مهم ترین و اساسی ترین نهاد اجتماعی بوده و عامل پیدایش خانواده نیز ازدواج است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

ازدواج را می توان دوره گذر زندگی هر انسان دانست که در آن انسان از زندگی فردی به زندگی اجتماعی گذر می کند و نقش مهمی در زندگی آدمی داشته و جنبه های مختلفی از زندگی شخصی و اجتماعی یک فرد را در بر می گیرد.

,

ازدواج رویدادی سرنوشت ساز و مهم است که باید در بستر زمانی مناسب خود شکل بگیرد و اگر خارج از این موضوع باشد، قطعا آسیب ها و پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت که می توان از طلاق و معضلات و مشکلات ناشی از آن به عنوان یکی از این آسیب ها نام برد.

,

شاید شنیده باشید که در گذشته دختران در سنین پایین ازدواج می کردند و حتما هم می گویید که این موضوع مربوط به گذشته بوده و امروزه نمی توان چنین چیزی را شاهد بود، ولی متاسفانه در این زمینه نه می‌توان گفت چنین ازدواج‌هایی در میاندوآب وجود ندارد و نه می‌توان گفت، شایع است بلکه می گوئیم که متاسفانه مواردی از این ازدواج ها در میاندوآب نیز رخ داده است.

,

یک کارشناس مسائل اجتماعی در این زمینه معتقد است: برای ازدواج صرفاً بلوغ عاطفی و جسمی نیاز نیست، بلکه فرد باید از لحاظ فکری و اجتماعی نیز به بلوغ رسیده باشد، برخی خانواده‌ها تصور می‌کنند همین که کودکشان بزرگ شد، زمان ازدواج او فرا رسیده و باید این بار مسئولیت را از دوش خود بردارند؛ در حالی که فرزند هنوز به پختگی کافی نرسیده و از لحاظ شخصیتی رفتار، منش، کردار و گفتار متعهد نیست.

,

باید گفت که ازدواج امر مقدسی بوده و مورد تاکید دین اسلام نیز است ولی نه ازدواجی که در آن دختر یا پسر در کلاس دبستان یا راهنمایی درس می خواند و هنوز به حدی از رشد نرسیده که قادر به بر عهده گرفتن مسئولیت در جامعه و زندگی اجتماعی باشد و همین امر سبب معضلات فرهنگی و اجتماعی و تربیتی می شود.

,

ازدواج در سنین پایین تبعات مختلف اجتماعی، روانی و خانوادگی دارد و از سوی دیگر چگونه می‌توان از یک دختر ۱۲ – ۱۱ ساله انتظار داشت بتواند از عهده وظایف شوهرداری، خانه‌داری و تربیت درست فرزند برآید.

,

از سوی دیگر آمار نشان می دهد که بیشترین طلاق ها در سال های نخست زندگی رخ داده است و همین امر لزوم فرهنگ سازی در امر ازدواج زودهنگام را می رساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه