اخبار داغ

روایت یک پدر از سرگردانی نیمه‌شب در بیمارستان امام ساری

حرمتِ سقط شده در ظرف یک‌بار مصرف!

حرمتِ سقط شده در ظرف یک‌بار مصرف!
پدر نوزاد سقط شده در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری، از بی‌مهری کارکنان بیمارستان گلایه کرد و خواستار رسیدگی مسئولان به مشکل خود و مواردی از این دست شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مرتضی مددی در گفت‌وگو با بلاغ، در تشریح اتفاق رخ‌داده، اظهار کرد: همسرم 4 ماه باردار بود، در 18 هفتگی کودک دچار درد شدید شد، ازآنجایی‌که در طول دوران بارداری تحت نظر پزشک بود و در استراحت مطلق به سر می‌برد سریعاً او را به بیمارستان ولیعصر قائم‌شهر منتقل کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی افزود: پزشکان بیمارستان ولیعصر قائم‌شهر پیشنهاد دادند جهت عکس‌برداری و درمان درد، همسرم را به بیمارستان امام خمینی(ره) ساری منتقل کنم.

مددی در ادامه گفت: ساعت 9 شب و با تشدید درد، همسرم را به بیمارستان امام ساری منتقل کردم که پزشکان آنجا در ویزیت اولیه به این نتیجه رسیدند کودک را سقط کنند.

وی بابیان اینکه قاعدتاً بیمارستان‌ها باید از مادر و پدر بچه‌های سقط شده سؤال کنند که با جنازه بچه چه می‌خواهند بکنند، گفت: در شرایط بدی قرار داشتم، از یک‌سو وضعیت همسرم و آشفتگی عجیب بیمارستان و سوی دیگر تکلیف نامشخص کودک سقط شده‌ام که ناگهان پرستاری کودک را در ظرفی یک‌بارمصرف تحویل من داد.

پدر کودک سقط شده با اعلام اینکه ساعت یازده و نیم شب من با جنازه بچه چه باید می‌کردم، اذعان کرد: از مسئولان بیمارستان خواستم فردا آن روز جنازه را تحویل بگیریم اما قبول نکردند و همه می‌گفتند این موضوع به بیمارستان ارتباطی ندارد.

وی در انتقاد به پاسخگو نبودن مسئولان بیمارستان امام خمینی(ره) ساری، گفت: به تمام مسئولان بیمارستان مراجعه کردم و همه در فرار از پاسخگویی به بخشنامه‌ای ارجاع می‌دادند که دستور است هر زمان کودک سقط شد همان موقع تحویل خانواده داده شود.

مددی با اشاره به مقاومتش در برابر این عمل بیمارستان، گفت: وقتی به این کار معترض شدم حراست بیمارستان با من برخورد کرد و تنها دو راه را پیش روی من گذاشتند، اول بچه را تحویل بگیریم و دوم اینکه برای پاتولوژی و استفاده خود بیمارستان از جسد 800 هزار تومان پول بدهم.

پدر کودک سقط شده با بیان اینکه در کدام سیستم درمانی دنیا هم‌چین برخوردی با بیمار و خانواده‌اش می‌شود، گفت: کادر درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) ساری احترام بیمار را حفظ نکردند.

وی با اشاره به برخورد زننده مسئولان بیمارستان، بیان کرد: آن مسئول بیمارستان لحظه‌ای خود را جای من نگذاشت که در غم از دست دادن کودک، درد شدید همسرم در آن موقع شب با جسد کودک سقط شده‌ام چه باید می‌کردم؟

مددی با تاکید بر پیگیری خود، اظهار کرد: مسئولان دانشگاه علوم پرشکی مازندران و بیمارستان امام خمینی(ره) ساری باید پاسخگوی من و مواری از این دست باشند.

به گزارش بلاغ، این پایگاه خبری آمادگی انتشار پاسخ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بیمارستان امام خمینی(ره) ساری را دارد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بلاغ,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه