اخبار داغ

مسئولین پروژه های ناتمام استان را دریابند:

غبار فراموشی بر پیکر پروژه های نا تمام همدان/پروژه هارا یک وجب خاک گرفته است!

غبار فراموشی بر پیکر پروژه های نا تمام همدان/پروژه هارا یک وجب خاک گرفته است!
با انداختن نیم نگاهی به لیست پروژه های درحال ساخت در استان ممکن است کمی نسبت به پیشرفت و توسعه استان ناامید شویم چراکه بسیاری از پروژه ها بیش از 10 سال است که فقط خاک میخورند و به اتمام نرسیده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ اگر این روزها در سطح شهر و استان قدم بزنیم و با دقت به پروژه های نصفه نیمه و درحال ساخت نگاه کنیم خواهیم فهمید که اکثر پروژه هایی که در هفت یا هشت سال پیش مصوب شده اند امروزه در حال خاک خوردن هستند و اگر بخواهیم کمی خوش بینانه تر صحبت کنیم باید گفت که برخی پروژه ها نهایتا 70 درصد پیشرفت داشته اند و سپس متوقف شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

کمبود بودجه، عدم پیگیری و کم کاری مسئولان و جدی نگرفتن طرح ها و پروژه ها توسط مردم ومسئولین میتواند دلایلی باشند که باعث خاک خوردن پروژه ها شده اند اما به هرجهت نباید اوضاع و احوال استانی که پایتخت تاریخ و تمدن ایران و یکی از قطب های گردشگری است اینگونه باشد.

,

 

,

اوضاع استان آنقدر وخیم است که نماینده مردم همدان به صراحت گفته است : طرح هایی که در سفر چندسال پیش رهبری به استان مصوب شده بود هنوز به انجام نرسیده و این معنی جز کم کاری مسئولان  در جهت پیشرفت و توسعه استان ندارد؛ البته اگر کمی منصف باشیم مطالبه گر نبودن و کم کاری اهل رسانه و مطبوعات نیز  میتواند یکی دیگر از دلایل سروسامان نگرفتن طرح ها باشد.

,

 

,

پروژه کلانشهر شدن همدان که از سال 1388 مصوب شده بود و تا کنون به هیچ نتیجه ای نرسیده و شعار های مسئولان برای این طرح در حد همان شعارها و حرف ها باقی مانده و دیگر کسی به صورت واقعی پیگیر آن نیست هم یکی از آن پروژه های متوقف شده است .

,

 

,

پروژه پتروشیمی ابن سینا نیز از پروژه هاییست که در سفر مقام معظم رهبری مصوب شد تا یک خط از ملایر به همدان کشیده شود و البته با پیگیری های مسئولین زیربط در همان زمان، 28 کیلومتر لوله گذاری انجام شد و حالا بعداز هفت سال شاهد آنیم که 28 کیلیومتر حتی یک میلیمتر هم تغییر نکرده!

,

 

,

, ,

 

,

از سوی دیگر شهرک فناوری های برتر که روزی به عنوان طرحی اشتغال آفرین در استان سر و صدا به پا کرد و باعث شد که همدان را به عنوان قطب ششم فناوری های برتر کشور مصوب کنند هم هنوز نتوانسته به نتیجه قابل توجهی برسد.

,

 

,

, ,

 

,

بیمارستان اکباتان 300 تختخوابی که از پروژه های مهم در حوزه سلامت مطرح میشود هم قرار بود با تامین اعتبار 35 میلیارد تومانی در سال 92 افتتاح شود ولی با گذشت چهار سال شنیده شد که نیاز به 57 میلیارد تومان  اعتبار دیگر دارد که به علت کم کاری وزارت راه و شهر سازی در ساخت، بهره برداری پروژه توسط سازمان خدمات و درمان به تعویق افتاد ولی طبق پیش بینی مسئول زیربط این پروژه در سال 97 به اتمام خواهد رسید.

,

 

,

, ,

 

,

در مجموع پروژه های دیگری همچون منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد، تصویه خانه فاضلاب همدان، تالاب آق گل نهاوند،پردیس سینمایی همدان که قرار است به عنوان مرکز تولید انیمیشن کشور باشد، موزه هنرهای معاصر همدان، تالار شش هزار نفری،مخزن گنجینه ها و موزه غرب کشور و بسیاری پروژه دیگر هستند که قریب به 10 است به فراموشی سپرده شده اند و خاک میخورند.

,

 

,

اگر بخواهیم کمی مطالبه گرانه به این اوضاع و احوال پروژه هایی که به آن ها چشم دوخته ایم تا باعث توسعه استان شوند نگاه کنیم سوال هایی پیش می آید که قطعا مسئولین به بهانه گذشت بیش از 8 سال از مصوبه ی طرح ها تقصیر ها را به گردن مسئولین قبل از خود و افتادن فاصله زمانی زیاد می اندازند و ما چاره ای نداریم جز ابراز امیدواری برای به ثمر نشستن پروژه ها.

,

 

,

به گزارش صبح الوند، در پایان لازم است به مسئولینی که خود میدانند استان همدان ظرفیت بالایی برای توسعه و پیشرفت دارد و اگر بسیاری از پروژه ها به نتیجه برسند قادر خواهند بود تا اوضاع اقتصادی مردم استان را زیر و رو کنند  یادآوری کنیم مردم صبور، به شرایط و اوضاع کنونی جامعه آگاهند و در شرایطی کاملا آرام و جدا از جنجال از شما تقاضا دارند تا با وجدان کاری روی همه ی پروژه ها تمرکز کنید و آنها را به نتیجه برسانید تا شرایط اجتماعی و اقتصادی استان پیشرفت کند؛ جوانان این استان بیکارند و چشم امیدشان به بسیاری از  پروژهایی است که رویشان را یک وجب خاک گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه