اخبار داغ

رئیس اداره تعاون ایجرود خبر داد

ثبت 85 شرکت تعاونی در ایجرود

ثبت 85 شرکت تعاونی در ایجرود
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجرود با اشاره بر اینکه 85 شرکت تعاونی در ایجرود ثبت شده است، گفت: در حال حاضر 30 شرکت تعاونی فعال با 414 نفر عضو و اشتغال 150 نفر در شهرستان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ باب اله قاسم لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایجرود خبر، اظهار کرد: در شهرستان ایجرود 85 شرکت تعاونی به ثبت رسیده است که از این تعداد 30 شرکت تعاونی در ایجرود فعال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایجرود خبر،,
,

وی افزود: 105نفر بدون احتساب بعنوان اعضا تعاونی سهام عدالت در این شرکت عضو هستند.

,

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجرود، شرکت های  تعاونی را  به منظور رفع نیازمندی‌های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا از طریق خود یاری و کمک متقابل آنان بر اساس قانون بخش تعاون خوانده و تصریح کرد: مهم ترین هدف از تشکیل تعاونی ها توسعه بخش تعاون و ایجاد اشتغال است.

,

قاسم لو در ادامه با اشاره به جایگاه قانونی اقتصاد بخش تعاونی جمهوری اسلامی ایران در قانون تعاون، سیاست‌های کلی اصل 44 و 43 سند توسعه تعاون به مزیت‌های شرکت‌های تعاونی در زمینه تخفیفات بیمه‌ای و مالیاتی و برخورداری از حمایت‌ها و خدمات بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و اتاق‌های تعاون پرداخت و ادامه داد: یکی از ابزار های دستیابی به اشتغال تشکیل تعاونی است.

,

*تعاون مردمی ترین وجه اقتصادی است

,

وی اضافه کرد: شرکت‌های تعاونی  اغلب در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، فرش دستباف و معدنی در شهرستان ایجرود فعالیت دارند.

,

قاسم لو با بیان اینکه آمارها نشان از هزینه بالای تولید در کشور ما را دارد که در شهرستان هم این موضوع صدق می کند، تاکید کرد: عدم وجود تشکل اقتصادی در تهیه مواد اولیه و همچنین عدم بازاریابی و فروش برای تولیدات شهرستان، تولید کنندگان را با مشکلات متعددی روبرو کرده است. که تشکیل تعاونی ها با عضویت تولید کنندگان بخصوص تعاونی های تامین نیاز تولید کنندگان، می تواند در تهیه و بازاریابی و فروش محصولات و برند سازی محصولات تولیدی کمک کند.

,

تعاونی ها کارکردهای گوناگونی دارند که در صورت حمایت و مدیریت می تواند به رشد اقتصادی کمک کند، گفت: تعاون بعنوان مردمی ترین و دموکراسی ترین وجه اقتصادی است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه