اخبار داغ

مصاحبه ای تکان دهنده با یک معتاد؛

مصرف تفریحی مواد مخدر باعث اعتیاد پیمانکار ۳۴ ساله شد

مصرف تفریحی مواد مخدر باعث اعتیاد پیمانکار ۳۴ ساله شد
یکی از بیماران معتاد با بیان اینکه حدود 9سال است مواد مخدر مصرف می کند، گفت: از اینکه بخواهم با پدر و مادرم ارتباط بگیرم خجالت می کشم، پدرم با توجه به اینکه اطرافیانش کنایه های زیادی برای اعتیادم به او زدند از من ناراضی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصرهامون، بیکاری فراوان، مشکلات خانوادگی، رفیقان ناباب و منطقه آلوده محل زندگی از عواملی هستند که افراد را به دام اعتیاد و مواد مخدر می کشاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,


افغانستان به عنوان تامین کننده مواد مخدر از کشورهایی است که دارای مرز مشترک با سیستان و بلوچستان است و این موضوع را می توان از عوامل دسترسی راحت تر به مواد مخدر دانست.

اعتیاد به مواد مخدر، بیکاری و بی سواد یا باسواد نمی شناسد چرا که در میان معتادان می توان حتی دکتر، معلم و مهندس هم مشاهده کرد، در این گزارش خبرنگار ما با یکی از پیمانکاران عسلویه(میدان گازی پارس جنوبی) که در دام مواد مخدر گرفتار شده گفت و گویی انجام داده است.

وی که 34 سال بیشتر سن ندارد در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در عسلویه در دهه دوم زندگیم کارهای کوچک پیمانکاری از جوشکاری تا دیگر کارها را انجام می دادم و در یک محل که همه مجرد بودند، شب ها را تا صبح سپری می کردم آن زمان یک مهندس عسلویه با اعتماد به بنده، یکی از کارهای سنگین فازهای 6و8میدان گازی پارس جنوبی را داد و 30تا 40کارگر زیر نظرم به کار مشغول بودند، دوران خوبی بود، در محل استراحتم مجردهایی از قشرهای مختلف راننده تا کارگر و غیره در کنار هم زندگی می کردیم، برخی تفریحی تریاک می کشیدند.

نادر نصیر زاده ادامه داد: هم اتاقی هایم به من می گفتند با ما تفریحی تریاک وشیره را استفاده کن و اگر با آنها شریک نمی شدم آنها می گفتند وقتی همه دارند می کشند، کار زشتی است که تو در جمع حاضر نباشی.

وی اظهار کرد: با آنکه هر دو تا سه روز تریاک و یا شیره به طور طبیعی مصرف می کردیم، پس از مدتی که به محل زندگیم در خوی از  شهرستانهای استان آذربایجان غربی رفتم، اولین شب دردهایی را در استخوان هایم احساس می کردم و تا آن زمان نمی دانستم خماری چیست تا آنکه ظهر روز بعد با یکی از افراد محل دیدار کردم که او نیز از درد بد استخوان هایش ابراز ناراحتی می کرد و من را دعوت کرد تا برای رهایی از خماری برای استعمال مواد مخدر به محلی بروم، تازه آنجا بود که فهمیدم خماری به چه معنا است.

وی با بیان این مطلب که دارای مدارک مختلف آموزش مهارتی از فنی و حرفه ای بوده و کارهای فنی بسیاری را می تواند انجام دهد، افزود: با استعمال تریاک شب ها راحت خواب می شدم و روز بعد سرحال به سرکار می رفتم،پس از 6سال از استفاده تریاک در یکی از بیمارستان های زاهدان در حال فعالیت بودم که با شیشه و کریستال آشنا شدم.

نصیر زاده با اشاره به اینکه حدود 9سال مواد مخدر استفاده کرده ام، تاکید کرد: از اینکه بخواهم با پدر و مادر و خانواده ام ارتباط بگیرم خجالت می کشم، پدرم از دست من با توجه به اینکه اطرافیانش کنایه های زیادی برای اعتیادم به او می زنند از دستم شاکی است که من به او حق می دهم، در حال حاضر با برادر کوچک خود در ارتباطم و از حال خانواده ام آگاه می شوم.

وی خاطر نشان کرد: در زمانی که کار می کردم با آنکه خانواده ام به پول من احتیاجی نداشتند، ماهانه یک میلیون تومان برای آنها واریز می کردم و می گفتم در حسابی پس انداز کنند.

وی با اشاره به وضعیت جسمانی خود در استفاده از مواد مخدر، بیان کرد: استفاده از شیشه و کریستال بر وضعیت جسمانی من تاثیر زیادی گذاشت به طوری که مردم از من فرار می کردند، در اوایل گرفتار شدنم کمپ های ترک بسیاری رفتم و خانواده ام نیز برای ترک بنده زیاد تلاش کردند اما پس از ترک احساس می کردم که دنیا بدون مواد مخدر برایم معنا ندارد و دوباره گرفتار آن می شدم.
این فرد گرفتار شده در دام اعتیاد با ابراز پشیمانی از مصرف مواد مخدر، گفت: درحال حاضر با هدف ترک تنها از متادون استفاده می کنم و امیدوارم هرچه سریعتر بتوانم ترک کرده و به شهرستان خود بازگردم تا خانواده خود را ببینم.
وی اظهار کرد: معتاد، یک مریضی است که خوب و بد خود را نمی فهمد و نه تنها با مصرف مواد مخدر خود را آتش می زند، بلکه اطرافیان وی نیز در این آتش می سوزند.

نصیر زاده افزود: باید با معتاد به مثل اینکه بچه تازه به دنیا آمده باید راه رفتن را یاد بگیرد، رفتار شود تا در مدت کوتاهی ترک مصرف مواد مخدر کرده و به زندگی عادی برگردد در این بین باید مسئولان به فکر اشتغال بعد از ترک آنها هم باشند.
وی در خصوص قرارگاه جواد الائمه سپاه که در استان درحال اجرا است نیز گفت: افراد بسیجی در این طرح بیشتر از مادری که به فرزند خود خدمت می کند، از معتادان مراقبت ونگهداری می کنند و هیچ کاری نمی تواند زحمات آنان را جبران کند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه