اخبار داغ

رئیس کمیته امداد شهرستان جاجرم:

توانمند کردن خانواده و ترویج سنت حسنه انفاق در جامعه از اهداف کمیته امداد است

توانمند کردن خانواده و ترویج سنت حسنه انفاق در جامعه از اهداف کمیته امداد است
رئیس کمیته امداد جاجرم با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی خدمات خوبی را از بدو تاسیس به محرومان داده است گفت: کمیته امداد در رابطه با کمک به مستضعفین دو هدف توانمند کردن خانواده و ترویج سنت حسنه انفاق در جامعه را دنبال میکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری جاجرم، با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و آغاز فعالیت های دوباره کشور، لزوم حمایت از نیازمندان در صدر برنامه های نظام قرار گرفت. 22 روز پس از پیروزی انقلاب، کمیته امداد به عنوان دومین نهاد انقلابی در تاریخ 14 اسفند ماه 1357 با صدور حکم حضرت امام خمینی رحمه الله به منظور تحقق بخشیدن به اهداف والای نظام جمهوری اسلامی و کمک رسانی به محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنان تأسیس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری جاجرم, پایگاه خبری جاجرم, .,

 از وظایف اساسی این نهاد، تلاش در راه شناخت انواع محرومیت ها، نارسایی های مادی و معنوی و نیز کمبودهای افراد و خانواده های محروم است. برخی از اهداف کمیته امداد، کوشش برای برطرف ساختن محرومیت خانواده ها، از راه اعطای کمک های بلاعوض، وام و ایجاد کار مناسب و نیز تأمین مسکن در مناطق مختلف کشور است.

, . , . ,

در شهرستان جاجرم هم خدماتی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ارائه می شود اما طرح وام های خودکفایی یک سری ابهاماتی را برای مددجویان ایجاد کرده است.

,

زاهدی یکی از مدد جویان کمیته امداد امام خمینی شهرستان جاجرم با بیان اینکه سال ۸۸ کمیته امداد شروع به ساختن منزل مسکونی برای بنده کرد گفت: از بانک ملی جاجرم برای بنده وام مسکن برداشتن و به بنده هم خبر ندادند که قسط این وام را باید پرداخت کنم چون خود کمیته امداد قرار بود پرداخت کند.

,

وی تصریح کرد: اکنون می خواهم وام خود کفایی از خود کمیته امداد بردارم می گویند چون شما بدهی دارید این وام به شما تعلق نمی گیرد.

,

زاهدی با بیان اینکه پرونده وام بنده، کامل و آماده واریز است اظهار کرد: به این وام نیاز دارم از مسئولین محترم خواستارم که این موضوع را پیگیری کنند.

,

یکی دیگر از مددجویان کمیته امداد با بیان اینکه اگر فرزند خانواده وام خودکفایی بگیرد بعد پدر و مادر را خودکفا اعلام می کنند اظهار داشت:  پدر و مادری که تحت پوشش کمیته امداد بوده اند ودر طی چند سال گذشته فرزندان خانواده، از طریق کمیته امداد به بانک ها معرفی شده و وام گرفته اند.

,

وی با بیان اینکه فرزندان خانواده، برای امور زندگی خودشان وام را دریافت کرده اند افزود:  اما حالا به خاطر وام فرزندان، پدر خانواده که در پیری و ناتوانی به سر می برد، را خودکفا اعلام نموده و حقوق ناچیزی که کمیته امداد می داد را قطع کرده اند.

,

برزکار رییس کمیته امداد جاجرم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جاجرم، با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی خدمات خوبی را از بدو تاسیس به محرومان داده است گفت: کمیته امداد در رابطه با کمک به مستضعفین دو هدف توانمند کردن خانواده و ترویج سنت حسنه انفاق در جامعه را دنبال میکند.

, پایگاه خبری جاجرم, پایگاه خبری جاجرم,

, ,

وی گفت: توانمند کردن بوسیله پرداخت تسهیلات، ارائه خدمات فرهنگی، خدمات احدات مسکن و غیره به خود مددجو و فرزندان صورت می گیرد.

,

بزرکار تصریح کرد: بعد از گذشت مدتی نظارت بر طرحها و برآورد درآمد خانواده در کمسیون توانمندسازی مطرح می شود اگر خانواده مددجو به درامد کافی رسیده بودند خودکفا و تا دوسال بعد بجز مستمری سایر خدمات مساعدت میگردد.

,

وی اظهار داشت: در مورد اقساط مسکن، در صورت پرداخت قسط توسط مددجو کمیته امداد مقداری کمک خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه