اخبار داغ

در نشست توانمند سازی زنان مناطق حاشیه نشین مطرح شد؛

کهگیلویه و بویراحمد در بین ۵ استان مورد هدف دولت قرار دارد/ اختصاص ۱۰ میلیارد ریال به استان در زمینه توانمند سازی زنان

کهگیلویه و بویراحمد در بین ۵ استان مورد هدف دولت قرار دارد/ اختصاص ۱۰ میلیارد ریال به استان در زمینه توانمند سازی زنان
فرماندار بویراحمد گفت: : یاسوج از مهاجرپذیرترین شهرستان استان است که تنها در بخش مارگون فقط ۵۰۰ زن بی سرپرست داریم و یا در کمیته امداد ناحیه یک یاسوج بالای دوهزار زن بی سرپرست داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل؛  صبح امروز نشست توانمند سازی زنان مناطق حاشیه نشین با حضور معاونت سیاسی- امنیتی، معاونت امور اقتصادی استانداری و جمعی از مسئولین در سالن استانداری برگزار شد که معاون امور اجتماعی استانداری گفت: چندسالی است که بحث کنترل و آسیب های اجتماعی طبق فرمایشات رهبری و دولت مورد تاکید قدار گرفته است که برنامه های خوبی وزارت کشور به کمک استانداری و فرمانداری ها صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهارفصل,

, ,

معاون اموراجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بحثی که اینجا مورد نظر است مبحث تولید و فروش است که باید با جشنواره هایی که در سطح استان و کشور برگزار می کنیم سطح فروش کالاهای زنان توانمند را بالا ببریم.

,

میرمحمدی بیان کرد: ما به بیش از صد زن آموزش فنی و حرفه ای مورد نظر را ارائه داشتیم که به شکل توانمند می توانند در اجرای اقتصاد مقاومتی گام بر میدارند.

,

وی اشاره کرد: وزارت کشور تفاهنامه ای با فنی حرفه ای به عنوان قرارداد بسته است که با تخصیص یک میلیارد در این حوزه بحث توانمندسازی زنان حاشیه نشین کهگیلویه و بویراحمد مورد نظر است.

,

, ,

معاون امور اجتماعی استانداری ادامه داد: بحث توانمند سازی زنان در حاشیه شهر ها مورد هدف است و استان کهگیلویه و بویراحمد جز 5 استان هدف وزارت کشور قرار گرفته است.

,

میرمحمدی بیان نمود: 5 میلیارد به پنح استان کشور در زمینه توانمند سازی زنان حاشیه شهرها و خانه دار بی سرپرست تخصیص داده شده است که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در این مورد یک میلیارد است.

,

وی در پایان اظهار کرد: زمینه سازی ارتقای آموزشی زنان خانه دار و بی سرپرست است را باید به قول ژاپنی ها در آغاز  با فن مهارت و آموزش ماهیگیری آغاز نماییم و توانمند سازی زنان حاشیه ای در سطح استان با آموزش این طیف زنان صورت خواهد پذیرفت.

,

, ,

راد مدیر کل فنی حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این جلسه گفت: ما 5 استان در سطح کشور در چارچوب های اختصاصی و سیاست های خود محور که با حضور ریاست جمهوری  تفاهنامه ای با وزارت کار و فنی حرفه ای صورت پذیرفته است.

,

راد افزود: اگر ما بخواهیم این طرح را در یک نگاه ببینیم، همه دستگاههای اجرایی در این امر دخیل هستند و فنی حرفه ای در این مورد باید با آموزش مهارتهای مورد نظر زمینه کار را فراهم بیاورد.

,

, ,

وی ادامه داد: باید در این راه کیفیت و کمیت را مورد نظر داشته باشیم، این تفاهنامه 26 دی ماه به ما ابلاغ شده و تا پایان فرودین ماه 96 اعتبار دارد و در این زمینه می توان بخش خصوصی را وارد میدان کرد.

,

مدیرکل فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: اگر مفاد تفاهنامه اجازه بدهد که زنانی که سن بالایی دارند، دختران آنها را به عرصه توانمندسازی وارد نماییم. در این عرصه تعدادی از زنان سرپرست خانوار همسرانشان افراد معتاد، بیمار و یا اینکه حرفه ای ندارند.

,

, ,

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیا اجازه داریم بر مبحث این توانمند سازی مقداری از این بودجه اختصاصی را صرف فرصت های شغلی نماییم؟

,

صفایی افزود: باید برای آموزش های فنی و حرفه ای برنامه  توانمندسازی زنان در سطح مساجد و پایگاهها صورت پذیرد، باید تلاش کنیم که کیفیت آموزش پایین نیاید و در این گام باید روزانه 200 نفر را آموزش دهیم.

,

مدیرکل بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر بتوانیم در بحث خوشه های تولید با نگاه ویژه ای در این راه گام برداریم می توانیم برای بحث توانمندسازی زنان حاشیه شهرها اقدامی موثر بعمل آوریم.

,

, ,

وی اظهار نمود: نگرانی ما از 100 روزه فرصت این تعهدنامه با 100 هزار ساعت می تواند بر کاهش کیفیت آموزش تاثیر داشته باشد.

,

گوهرگانی معاونت امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد: زنان سرپرست خانوارها بصورت کلی باید مورد نظر قرار بگیرند و چه در روستاها و حاشیه شهرها مورد توجه قرار گیرند. در سازمان جهادکشاورزی و بسیج آموزش های مورد نظر صورت می پذیرد که باید ما این گروهها را مورد حمایت قرار دهیم تا در این فرصت به دست آمده با اخذ وام به بحث خوداشتغالزایی دست بیابند.

,

, ,

گوهرگانی بیان نمود: اگر در این مقوله درست برنامه ریزی نکنیم می تواند این فرصت کوتاه را از ما بگیرد.

,

در ادامه کناری فرماندار بویراحمد گفت: وقتی تعریف از زن بی سرپرست می شود فوری ذهن ها به سوی زنان مطلقه و یا همسرفوت شده می رود، زنانی هستند که همسرانشان معتاد و یا بیمار هستند و این زنان هم بی سرپرست هستند که عمده  مشکلات زنان استان اقتصادی است.

,

, ,

کناری افزود: مشکلات نگرشی و عاطفی در جامعه ما کم نیستند، ما باید نگاه جامعه را که زنان بی سرپرست فقط مطلقه و فوت شده نیستند را برای مردم آگاهی سازی نماییم.

,

وی بیان کرد: یاسوج از مهاجرپذیرترین شهرستان استان است که تنها در بخش مارگون فقط500 زن بی سرپرست داریم و یا در کمیته امداد ناحیه یک یاسوج بالای 2000 زن بی سرپرست داریم.

,

فرماندار بویراحمد اظهار کرد: بحث آموزش زنان بی سرپرست خانواده ها باید با توجه در مناطق مختلف استان مورد نظر قرار گیرد.

,

نظری معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث آسیب های اجتماعی مورد تاکید مقام رهبری و اولویت جدی دولت تدبیر و امید است.

,

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: دولت با توجه به فشارهای اقتصادی اما هزینه های خوبی در این زمینه و بحث کاهش های آسیب اجتماعی تخصیص می دهد. فرمانداران برای بحث کاهش آسیب های اجتناعی با مورد ثمن ها وارد این مبحث شوند.

,

, ,

نظری ادامه داد: ما می خواهیم زنان بی سرپرست و بد سرپرست را تحت پوشش قرار دهیم، باید برای آموزش دادن زنان بی سرپرست در قدم اول آگاهی های لازم را در مورد دغدغه فکری آنان مورد توجه قرار دهیم و در زمینه هزینه کردن برای آموزش محدودیتی وجود ندارد.

,

, ,

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان این جلسه گفت: مراکز بهداشتی آمار دقیق تری برای بحث توانمندسازی زنان بی سرپرست به همراه دیگر دستگاههای مورد نظر دارند. باید جایی هزینه نماییم که استقبال بهتری وجود دارد و بحث هزینه کردن در سطح استان بر این اساس صورت می پذیرد. در این ارتباط کارشناسان باتجربه با توجه به فرصت محدود در صورت نیاز مورد نظر قرار گیرد تا با مهیا کردن فضا و کلاس های آموزشی در این راه برای توانمندسازی زنان بی سرپرست گام های خوبی برداریم.

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه