اخبار داغ

دست فروشان دیلم، نیازمند سازماندهی یا برخورد؟ + تصوبر

دست فروشان دیلم، نیازمند سازماندهی یا برخورد؟ + تصوبر
در شهرهای مختلف همچون شهرستان دیلم شاهد افرادی هستیم که بعلت عدم اشتغال و نداشتن سرمایه کافی در گوشه کناری از شهر اقدام به دست فروشی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، در جامعه امروزی و در شهرهای مختلف همچون شهرستان دیلم همواره شاهد افرادی هستیم که بعلت عدم اشتغال در سازمان های دولتی و غیر دولتی، شرکت های خصوصی و دیگر نهادها و عدم داشتن سرمایه کافی در گوشه کناری از شهر اقدام به دست فروشی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

در دیلم دست فروش هایی در چند میدان و تقاطع و چهارراه ها وجود دارند که می توان به دست فروشان ماهی در ابتدای خیابان امام حسین(ع)، وانت بار میوه و تره بار در انتهای همین خیابان و چهار راه سید رضا اشاره کرد همچنین در ایام تعطیلات آخر هفته در خیابان های ساحلی، بازار و خیابان منتهی به بازار کویتی دیده می شود‌.

,

در قانون از دست فروشی به عنوان جرم یا خلاف یاد نشده اما بعضی اوقات این کار به دلیل نقض حریم خصوصی، سد معبر، ایجاد مزاحمت های عمومی، به وجود آمدن بار ترافیکی و نابسامانی در شهر شکایت مردم را درپی دارد‌ که می توان به اعتراض برخی از ساکنین خیابان امام حسین به بوی بد ماهی و همچنین کثیفی فاضلاب خیابان امام حسین اشاره کرد‌.

,

متولی برخورد با دست فروشان، شهرداری شهر می باشد که مورد تایید قانون قرار گرفته(ماده 55قانون شهرداری ها)و تأکید شده که به حمع آوردی آن در شهر اقدام شود و این قانون مورد حمایت دستگاههای قضایی نیز است.

,

از طرفی دست فروشان که بدلیل عدم اشتغال و راهی برای درآمد و امرار معاش زندگی و به ناچار اقدام به دست فروشی می کنند، اگر معیشت این عده بسته شود که تنها چاره زندگی آنهاست معلوم نیست چگونه خواهند توانست خرج خانواده خود را تامین کنند، آنهایی که اقدام به دست فروشی می کنند با زبانی می گویند که زندگی آنها تأمین نیست و این تنها راه درآمد آنهاست.

,

فراهم کردن فضایی مناسب برای دست فروشان می تواند هم از نابسامانی در شهر جلوگیری کند و هم عده ای که به ناچار دست به این کار زده اند بتوانند برای خانواده و زندگی خود امرار معاش کنند.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه