اخبار داغ

افتتاح فاز نخست بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در زرندیه

افتتاح فاز نخست بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در زرندیه
فاز نخست بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور به وسعت 5 هکتار به بهره‌برداری رسید؛ فاز نخست این گلخانه شامل 15هکتار بوده که 10 هکتار باقی مانده آن تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زر خبر؛ در مراسمی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و جمعی دیگر از مقامات کشوری و استانی فاز نخست بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در شهرستات زرندیه بهب بهره‌برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زر خبر,

این گلخانه با مساحت ۲۰۰ هکتار در یک سقف، توسط ستاد اجرای فرمان امام در سه فاز متوالی ۱۵، ۵۰ و ۲۰۰ هکتار با همکاری یک شرکت اسپانیایی در مدت ۵ سال در شهرستان زرندیه ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید.

,

فاز نخست این گلخانه در مساحتی به وسعت 5 هکتار امروز مورد بهره‌بردار قرار گرفت که با بهره‌برداری از این فاز حدود ۲۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار می شوند و فازهای دوم و سوم به ترتیب در ۳ و ۵ سال ساخته می شوند.

,

این پروژه با قرارداد ۱۱ میلیون یورویی با شرکت اسپانیایی منعقد شد و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به منظور دستیابی به تکنولوژی نصب و راه اندازی گلخانه‌های مدرن از نصاب ایرانی در این پروژه استفاده کرده‌اند.

,

این گلخانه به تولید انواع صیفی و سبزیجات نظیر گوجه، خیار، بادمجان و انواع سبزی خواهد پرداخت و عمده محصولات آن به کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

,

احمد قره‌بیگلو، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از فاز نخست بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در این شهرستان در گفتگو با خبرنگار زر خبر؛ احداث این گلخانه را از جمله برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دانست و گفت: این گلخانه در سه فاز متوالی به بهره‌برداری می‌رسد که فاز نخست آن به وسعت 15 هکتار بوده که امروز 5 هکتار آن به بهره‌برداری رسید و 10 هکتار دیگر نیز تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

, زر خبر,

وی با بیان اینکه تکنولوژی احداث این گلخانه از سوی یک شرکت اسپانیایی وارد کشور شده است، گفت: پس از پایان بازه زمانی تولید توسط اسپانیایی‌ها، تکنولوژی از سوی شرکت به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) منتقل می‌شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه تصریح کرد: برای اجرای این پروژه در 15 هکتار بالغ بر 800 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که 400 میلیارد ریال آن در قالب تسهیلات اعطایی از سوی بانک کشاورزی بوده است. 

,

قره‌بیگلو استفاده بسیار اندک از کودهای قابل حل در آب را از دیگر مزایای این شیوه کشت بیان کرد که در تمام فصول سال امکان‌پذیر است و گفت: مدیریت در مصرف آب و به حداقل رساندن آن در بستر کشت هیدروپونیک از مهمترین مزایای این نوع کشت با توجه به محدودیت‌های منابع آبی است که این روزها در کشور ما وجود دارد چرا که کشت گلخانه‌ای بر روی خاک به مراتب بسیار بیشتر از این شیوه کشت، آب مصرف می‌کند و با توجه به کمبود منابع آبی قابل توجیه نیست.

,

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین گلخانه هیدروپونیک کشور در فاز نخست به تولید انواع صیفی‌جات و سبزیجات نظیر فلفل در سه رنگ، گوجه و خیار می‌پردازد و در ادامه انواع سبزی، بادمجان، توت فرنگی و سایر محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود که به دلیل مدرن بودن این گلخانه میزان تولیدات آن نسبت به گلخانه‌های سنتی پنج برابر بیشتر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه