اخبار داغ

در جلسه امروز شورای شهر تبریز چه گذشت؟

شیفت حاشیه های جلسه قبل به جلسه بعد با غیبت شهردار!/انتقاد والی اسبق آذربایجان از استانبولیزه شدن خیابان شریعتی تیریز

شیفت حاشیه های جلسه قبل به جلسه بعد با غیبت شهردار!/انتقاد والی اسبق آذربایجان از استانبولیزه شدن خیابان شریعتی تیریز
جلسه امروز شورای شهر تبریز با حاشیه موکول شدن بررسی لایحه عوارض محلی به جلسه فوق العاده و حضور والی اسبق آذربایجان شرقی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار ، جلسه امروز شورای شهر تبریز ساعت ۸:۳۰ امروز با حضور همه اعضا آغاز شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار ،,


شکور اکبرنژاد در ابتدای جلسه با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زینب(س)، اظهار داشت: از مجموعه شهرداری و زیباسازی انتظار داریم عدم نصب بنر و داربست در سطح شهر را مد نظر قرار دهند و همچنین طرح های جایگزین نصب بنر را هر چه سریعتر جایگزین نمایند. ما هر چه داریم مربوط به شهدا و انسانهای بزرگی هست که در کشور زحمت کشیده اند. 

وی افزود: در راستای تبریز ۲۰۱۸ و گردشگری باید دست در دست هم دهیم و همدیگر را کمک نماییم، این رخداد کار شهرداری و یک مجموعه خاص نیست. 

در ادامه جلسه ارشدی، از مسئولین سازمان نظام مهندسی پرستاری استان، با اشاره به اینکه ۱۳۴ هییت مدیره و ۲۰۰ هزار پرستار در حوزه سلامت کشور فعالیت می کنند، ابراز داشت: در استان آذربایجان شرقی ۶ هیئت مدیره در حوزه های مختلف و ۹ هزار پرستار فعالیت می کنند و کف مدرک این عزیزان لیسانس است و این پرستاران در ۵۱ واحد بیمارستانی فعالیت کرده و ۵ هزار تخت بیمارستانی را پوشش می دهند.

,
,
,
,
,
,


وی افزود:  سازمان نظام پرستاری استان کمی در غربت مانده و کمتر ارتباط برقرار کرده ایم و انتطار تعامل بیشتری با کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر داریم حداقل  یک میدان و خیابان به نام پرستار نام گذاری کنیم.

,
,

شیرزاد، قائم مقام دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اهمیت پرستاری و نقش آن در حیات اجتماعی خواستار کمک مجموعه مدیریت شهری به تجهیز سالن های دانشکده مامایی و پرستاری شد.

,

در ادامه جلسه لایحه شهرداری تبریز در خصوص اهدای مبلغ دیرکرد عوارض سالیانه نوسازی، کسب و پیشه و خودرو، برای مودیانی که تا پایان سال ۹۶نسبت به پرداخت نقدی اصل عوارض اقدام کنند، مطرح شد که این لایحه در نهایت با رای موافق اعضای شورا روبرو شد.

,

شکور اکبرنژاد با اشاره به صحبت های هفته پیش فرج قلیزاده و پاسخ محرم محمدزاده و شهردار تبریز گفت:  آقای قلیزاده درخواست زمان برای پاسخ به مطالب مطروحه داشت که با توجه به عدم حضور شهردار در جلسه امروز، از آقای قلیزاده می خواهم صحبت هایشان را به جلسات آتی موکول کند. 

در ادامه جلسه با حضور عاشقی، مشاور شهردار و حسین زاده مدیر تشخیص و وصول درآمد شهرداری بندهای تعرفه عوارض محلی بررسی گردید.

,
,
,

 

,

اشرف نیا نیز با انتقاد از ورود شورای شهر به تصویب کسری فضای باز و کسری پارکینگ، ابراز داشت: کسری فضای باز مصوبه قانونی مجلس است و سوال من این است که آیا ما می توانیم برخلاف قانون مصوب کنیم شهرداری میتواند در این رابطه جریمه بگیرد. کسری پارکینگ جزو مصوبه دولت است و پرسش اصلی این است که آیا شورای شهر حق اعطای این مجوز به شهرداری را دارد؟

تقی پور نیز در مخالفت با برخی تخفیفات در تعرفه عوارض محلی، گفت: این تخفیفات تاثیری در ایجاد انگیزه در بین شهروندان برای اخذ پرونده ندارد، اگر قصدمان ترغیب و تشویق است، مبنای عوارض را برای افزایش درخواست پروانه کاهش دهیم.

دبیری نیز درباره سخنان تقی پور اظهار داشت: این روند پلکانی تخفیفات سال هاست که در کلانشهرها آغاز شده و تا حدودی نتیجه گرفته اند و اگر به صورت ضابطه مند و فصلی این تخفیفات را اعمال کنیم، می توانیم بهتر نتیجه بگیریم. 

بابایی اقدم نیز با انتقاد از تعارض سخنان مدیران شهرداری درباره لایحه، گفت: همکاران شهرداری پیش از جلسه حرفشان را یک کاسه کنند و ما را گیج نکنند.

وی با انتقاد از نحوه مدیریت جلسه توسط شکور اکبرنژاد، خطاب به وی گفت: آقای دکتر احساس می شود زمانی که لایحه در نطر شما سنگینی می کند، آن را از دستور جلسه خارج می کنید، هفته پیش آن لایحه جانبازان را از دستور جلسه خارج کردید، امروز نیز درباره این بند این رفتار را مرتکب می شوید.

بهشتی با انتقاد از اینکه شهرداری تبریز باید تا اول بهمن ماه لایحه بودجه ۹۷ را اعطا می کردند، در این زمینه شهرداری مقصر است و باید سریعا در کنار ارائه بودجه، لایحه تعرفه عوارض محلی را در این هفته تصویب کنیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

برای بررسی بیشتر لایحه تعرفه عوارض محلی، مقرر شد روزهای سه شنبه و چهارشنبه جلسات ۴ ساعته از ساعت ۱۶_۲۰ برگزار شود

,

مسعودی ریحان در جربان بررسی بندهایی از لایحه در رابطه با کاربری ها، با اشاره به اینکه تبریز از باغ شهر به بتن شهر تبدیل شده است، اظهار داشت: علت این مسئله از تغییر کاربری هایی است که شهر به دست برخی آقایان افتاده و به دوستانشان گفتند فلان باغ را بخر و سپس تغییر کاربری بده! متاسفانه سهم ما از فصای سبز در جهان و ایران کمترین میزان است.

وحیدی غروی، استاندار اسبق آذربایجان شرقی در دولت موقت، که به عنوان میهمان در جلسه امروز حاضر شده بود با اشاره به اینکه آرزومندم رویداد تبریز ۲۰۱۸ با موفقیت برگزار شود، گفت: از زمانی که در این روزها به تبریز آمده ام، احساس نکرده ام شهر برای تبریز ۲۰۱۸ آمادگی دارد. زمانی که به این ساختمان آمدم دیدم ناودان های ساختمان در حال افتادن است. این ساختمان یک هویت تبریز است و باید به وضعیت آن برسیم.

وی افزود: دو نکته ای که این روزها احساس کرده ام، نحوه رانندگی تبریز است، در این نحوه رانندگی پیکار بی امان بین زانو و سپر اتومبیل برقرار است و گویی رانندگان به سمت درخت می روند. احترام به انسان در خیابان است و اصل اول در شهر پیاده رو است.

غروی اظهار داشت:در این روزها فرصتی شد تا در محل تولدم یعنی لیل آباد و یا شریعتی فعلی قدم زدم و دیدم گویا این منطقه استانبولیزیشن شده و غذاهای ترکیه ای به وفور وجود دارد است. در رستورانی که نشانی از این استانبولیزیشن نداشت، غذاهایی با نام های چیزبرگر با ژامبون، دبل برگر، رویال، چیزبلغاری، چیزهات داگ با زامبون، ساست دبدم که نشان می دهد اگر توریستی به شهر تبریز بیاید این ها را به عنوان تبریز خواهد دید.

,
,
,
,
,
,
,

وی افزود:این روزها می بینم که تبریز به شهر آخرین ها تبدیل شده و بیایید در ذهنمان به ۱۱۰ سال پیش تبریز برویم و ببینیم چه شد که در تبریز اولین بلدیه و نظمیه را درست کردند و در ذهنشان چه می گذشت؟ 
استاندار اسبق آذربایجان شرقی گفت: متواضعانه می گویم که بیایید خودمان احساس خودتبریزبینی کنیم و از پایین به بالا به تهران نگاه کنیم. چرا دیگر نمی توانیم اولین شویم و منتظر هستیم چه اتفاقی در تهران رخ می دهد.

جلسه این هفته در نهایت با اعلام وصول لوایح شهرداری به پایان رسید

,
,
,
,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه