اخبار داغ

معاون قوه قضائیه خبر داد؛

راه‌اندازی ۷۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی تا پایان سال در سراسر کشور

راه‌اندازی ۷۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی تا پایان سال در سراسر کشور
معاون قوه قضائیه گفت: تاکنون ۳۰۰ دفتر خدمات الکترونیکی در کل کشور راه‌اندازی شده که تا پایان سال این تعداد به ۷۰۰ دفتر افزایش می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام دلیجان؛ حجت‌الاسلام حمید شهریاری معاون رئیس قوه قضائیه صبح امروز در آئین افتتاح نخستین دفتر الکترونیک قضایی در شهرستان دلیجان با بیان اینکه راه‌اندازی یک‌هزار و ۶۰۰ دفتر الکترونیک قضایی در کل کشور هدفگذری شده است، گفت: تاکنون ۳۰۰ دفتر خدمات الکترونیکی در کل کشور راه‌اندازی شده که تا پایان سال این تعداد به ۷۰۰ دفتر افزایش می‌یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام دلیجان؛,

وی افزود: این دفاتر باهدف استفاده از ظرفیت مردمی و خصوصی در راستای اهداف قوه قضائیه راه‌اندازی شده‌اند، چراکه قانون‌گذار تمایل دارد بخش‌هایی از خدمات درون حاکمیت، برون سپاری و توسط خود مردم انجام شود. 

,

وی اظهار کرد: در این راستا بخش خصوصی با کسب مجوز و با استفاده از افراد باتجربه در حوزه دادرسی با استخدام جوانان در حوزه فناوری و حقوقی دفتر الکترونیک قضایی را تأسیس و به ثبت دادخواست‌ها و خدمات جانبی می‌پردازد. 

,

حجت‌الاسلام شهریاری افزود: راه‌اندازی این دفاتر باعث می‌شود تا یکی از مراحل رسیدگی به خارج از مجتمع‌های قضایی منتقل شود؛ دادخواست‌هایی نظیر دادخواست‌های بدوی، تجدیدنظر، هواخواهی، شکوائیه چک، اظهارنامه برای ثبت، پیگیری و اطلاع‌رسانی در این دفاتر ثبت می‌شود.

,

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: ۲۰ خدمت قضایی برای هر پرونده‌ قضایی در این دفاتر به‌صورت الکترونیکی ثبت و ضبط می‌شود؛ ارائه این خدمات قضائی در این دفاتر باعث می‌شود بخش فراوانی از نیروهای انسانی که پیش از راه‌اندازی این دفاتر در دادگاه‌ها در حال ثبت دادخواست بودند، در مراحل دیگری به خدمت گرفته شوند که از نظر مکان، نیروی انسانی و هزینه‌های جاری صرفه‌جویی قابل‌ملاحظه‌ای در مراجع قضایی صورت می‌گیرد.

,

اجرای طرح کلان عدالت الکترونیکی در راستای خدمات‌رسانی مطلوب

, اجرای طرح کلان عدالت الکترونیکی در راستای خدمات‌رسانی مطلوب, اجرای طرح کلان عدالت الکترونیکی در راستای خدمات‌رسانی مطلوب,

وی تصریح کرد: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضایی در راستای خدمات‌رسانی به مردم طرح کلان عدالت الکترونیکی را در حال اجرا دارد، در مرحله نخست این طرح اجرای ۵۰ پروژه طراحی‌شده بود که اکنون به ۱۲۰ پروژه توسعه پیدا کرده است. 

,

معاون قوه قضائیه ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در حوزه قضائی از سیاست‌ها و اهداف قوه قضائیه برای خدمات‌رسانی به مردم، تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها و صدور احکام و همچنین نظارت سریع و مستمر بر پرونده‌ها و محاکم قضائی است. 

,

بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارتباطی رویکرد و راهبرد اصلی دستگاه قضائی

, بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارتباطی رویکرد و راهبرد اصلی دستگاه قضائی, بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارتباطی رویکرد و راهبرد اصلی دستگاه قضائی,

حجت‌الاسلام شهریاری افزود: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ارتباطی در دستگاه قضائی به‌عنوان رویکرد و راهبرد اصلی دستگاه قضائی، موجب تسهیل در رسیدگی به پرونده‌ها و رهایی مردم از سرگردانی می‌شود؛ به‌طوری که دیگر لازم نیست مردم به دادسراها مراجعه کنند یا مجبور به سفرهای بین شهری برای ثبت دادخواست خود شوند. 

,

رئیس دادگستری شهرستان دلیجان:

, رئیس دادگستری شهرستان دلیجان:,

نخستین دفتر الکترونیک قضایی شهرستان دلیجان افتتاح شد

, نخستین دفتر الکترونیک قضایی شهرستان دلیجان افتتاح شد, نخستین دفتر الکترونیک قضایی شهرستان دلیجان افتتاح شد,

غلامرضا شریعتی، رئیس دادگستری شهرستان دلیجان در خصوص راه‌اندازی این دفتر گفت: نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی باهدف تحقق دولت الکترونیک و حذف مراودات کاغذی اداری در دستگاه قضایی در این شهر راه‌اندازی شد. 

,

غلامرضا شریعتی افزود: با اجرایی شدن این طرح مجموعه اموری که مورد تائید و استانداردهای دستگاه‌های قضایی باشد به دفاتری خارج از دادگاه انتقال می‌یابد. 

,

وی اظهار کرد: در دفتر خدمات الکترونیک قضایی برای رفاه بیشتر مردم، اموری از قبیل ارائه و پیگیری درخواست، شکوائیه، اظهارنامه، ثبت‌نام الکترونیکی، ابلاغ و دادخواست‌های شورای حل اختلاف در این دفاتر انجام می‌شود.  

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه