اخبار داغ

با تجلیل از منتخبین؛

چهارمین جشنواره شکوه شکیبایی در زنجان به کار خود پایان داد/ بذر انقلاب حضرت زینب (س) در کربلا خفته ها را بیدار کرد

چهارمین جشنواره شکوه شکیبایی در زنجان به کار خود پایان داد/ بذر انقلاب حضرت زینب (س) در کربلا خفته ها را بیدار کرد
با تجلیل از منتخبین؛چهارمین جشنواره شکوه شکیبایی در زنجان به کار خود پایان داد و 36 نفر به عنوان منتخب در این جشنواره تجلیل شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،چهارمین جشنواره شکوه شکیبایی امسال در دو بخش فرهنگی و هنری و در رشته های شعر و داستان و دلنوشته(فارسی و ترکی) و نقاشی، خط اجرا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا،,

در مجموع 719 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در بخش شعر فارسی 305 اثر، داستان فارسی 85 اثر، دلنوشته فارسی 102 اثر و در بخش شعر ترکی 99 گفتنی است،در مجموع 514 نفر از 29 استان در این جشنواره شرکت کردند که  از این تعداد از 36 نفر به عنوان منتخب جشنواره تجلیل شدند.
همچنین امسال بخش مشاعره از جشنواره حذف و برگزاری کارگاه های شعر، داستان و نمایشگاه نقاشی از برنامه های جانبی جشنواره بود.

,
,

در ادامه این مراسم از سومین کتاب جشنواره شکوه شکیبایی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان رونمایی شد.

,

, ,

 آیت الله شیخ علی خاتمی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی شکوه شکیبایی،اظهار داشت: به این دلیل که حضرت علی (ع) در همه خصلت های انسانی در مرتبه والای خود قرار داشتند مجمع اضداد بودند.

,

وی با بیان اینکه این حضرت در کنار زهد و تقوا در قناعت نیز در مرتبه والای بخشش بودند، تصریح کرد:همین خصلت ها موجب شده است تا این حضرت به عنوان انسان کامل شناخته می شوند.

,

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه از انسان همواره به عنوان کوه آتشفشان،کانون استعدادها و خلیفه خدا بر روی زمین یاد می شود، افزود: انسان تجلی صفات خداوند متعال است.

,

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تجلی انوار الهی و صفات قدسی خداوند در حضرت علی (ع) نمود و ظهور می یابد،ادامه داد:در مواجه به شخصیت حضرت زینب (س) نیز این ویژگی های دیده می شود.

,

وی با اشاره به بخش هایی از زندگی این حضرت، ادامه داد: ایشان بعد از شهادت مادر گرامیشان در روز روشن به مزار ایشان نمی رفت و پدر فانوس در دست راه را برایشان روشن می کرد.

,

امام جمعه زنجان با نگاهی کوتاه به واقعه کربلا و نقش حضرت زینب (س) در آن، گفت: روزی که قافله امام حسین (ع) از مدینه خارج شد این حضرت نیز سوار کجاوه شده و امام حسین (ع) را همراهی کرد.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تا آنزمان که هیچ نامحرمی صدای حضرت را نشنیده بود،اما در واقعه کربلا و با درک به موقع ضرورت، آنچنان این حضرت بذر انقلاب می پاشید که خفته ها را بیدار می کرده و قدرت به ظاهر پیروز نظامی را به چالش کشاند.

,

, ,

آیت الله خاتمی با بیان اینکه با سخنرانی حضرت زینب (س) نفس ها در سینه حبس شده و همه گوش فرا می دادند، ادامه داد: فصاحت، جرات و بلاغت ایشان گویی فصاحت و بلاغت امیر المومنین (ع) بود.

,

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) در بخشی از سخنان خود خطاب به مردم کوفه گفت:" کوفیان با این کار خود جگر فاطمه الزهرا (س)را سوزاندید".

,

وی با بیان اینکه حضرت در ادامه فرمودند:" آنچه شکست نمی خورد، حق است و حقیقت و اسلام همیشه زنده و پاینده است"،افزود: کوفه سنگر اول حضرت زینب (س) برای دفاع از قیام برادرش بود و اگر دشمن به قدرت تخریبی آن حضرت پی می برد، در همان مکان ایشان را زمینگیر می کرد.

,

امام جمعه زنجان با بیان اینکه اما لازم بود در بلاد شام حضرت زینب(س) با دستان بسته در مقابل دستگاه فاسد حکومت بایستید،تهدید کند و بگویید آیا این از عدالت است؟،افزود: حضرت زینب(س) عقیله بنی هاشم بوده و کمالات مقهور او بوده و مسلط بر او نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه