اخبار داغ

استقبال مسئولین IOMOU از طرح مستندسازی کنترل و بازرسی کشتی‌ها در بندر چابهار

استقبال مسئولین IOMOU از طرح مستندسازی کنترل و بازرسی کشتی‌ها در بندر چابهار
در همایش سالانه افسران کنترل و بازرسی کشتی های کشور از اجرای طرح مستندسازی تصویری گزارشات کنترل و بازرسی کشتی‌ها در بندر چابهار تقدیر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهاربهاران، در حاشیه همایش سالانه افسران کنترل و بازرسی کشتی های کشور که در بندر بوشهر برگزار شد، از اجرای طرح مستندسازی گزارشات کنترل و بازرسی کشتی ها  در بندر چابهار تقدیر شد.

در این مراسم که با حضور معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد با اهدای لوح یادبود از تلاشهای سیداحمد هاشمی کارشناس مسئول بخش کنترل و بازرسی کشتی های اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در اجرای موفق طرح مستندسازی تصویری کنترل و بازرسی شناورها در بندر چابهار تقدیر بعمل آمد.

این اقدام تخصصی منحصر به فرد مورد استقبال مسئولین IOMOU نیز واقع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهاربهاران,
,
,
,
,
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: بخش کنترل و بازرسی کشتی ها همگام با پیشرفته ترین مراکز کنترل و بازرسی کشتیها در جهان، اقدام به پیاده سازی طرح مستندسازی کنترل و بازرسی شناورها کرده است.
,

سیدحسن ابراهیمی افزود: در این طرح از دوربین مخصوصی که بر روی لباس افسر کنترل و بازرسی نصب می شود، کلیه مراحل بازرسی بصورت کامل و دقیق تصویربرداری شده، به نحوی که دوربین و تجهیزات هیچ اختلال و مزاحمت برای بازرس کشتی و روند انجام بازرسی ایجاد نمی کند.

وی ادامه داد: این طرح فقط در تعداد معدودی از پیشرفته ترین مراکز کنترل و بازرسی جهان همچون AMSA استرالیا اجرا می شود و اجرای آن در بندر چابهار در میان تمام بنادر کشور، منطقه و آسیا بی سابقه است.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: این طرح شامل دو فاز است، فاز اول طرح برای کشتیهای کنوانسیونی و اقیانوس پیما اجرا شده و  اجرای فاز دوم با تامین و تکمیل دیگر تجهیزات، مستندسازی از بازرسی شناورهای غیرکنوانسیونی اجرایی خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه فاز اول طرح مستند سازی با انجام بازرسی کشتی "ایران فاضل" با موفقیت اجرا و عملیاتی شده و امیدواریم با اجرای کامل این طرح، کلیه بازرسی ها از کشتیها و شناورهای غیر کنوانسیونی متردد به بنادر اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، به صورت کامل از ابتدا تا انتها مستندسازی شود.

ابراهیمی با اشاره به مزایای این طرح افزود: این طرح به جمع آوری کامل مستندات و شواهد مورد نیاز در هنگام بازرسی بر اساس الزامات کنوانسیون های بین المللی و ملی؛ تشکیل بانک اطلاعاتی بازرسی از کشتیها و شناورها بصورت تصویری، جهت پاسخگویی به ممیزی های مربوطه از جمله ممیزی IMO؛ آموزش افسران کارآموز با استفاده از تصاویر و مستند بازرسی ها؛ امکان استفاده از تصاویر مستند در همایش ها، کمیته های بررسی سوانح و جلسات مرتبط، شفاف سازی بازرسی کشتیها با امکان بازبینی آنها و رفع هر نوع شک و شبهه در بازرسی ها اقدام خواهد کرد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مزایای این پروژه، امکان رجوع به تصاویر مستند بازرسی ها در صورت اعتراض مالکان کشتی ها و یا دیگر نهاد های ذیربط و ذیصلاح است.

انتهای پیام/
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه