اخبار داغ

فرمانده انتظامی خدابنده:

نگاه تحول گرا در حوزه تعلیم و تربیت امری ضروری است

نگاه تحول گرا در حوزه تعلیم و تربیت امری ضروری است
فرمانده انتظامی خدابنده با بیان اینکه در عصر شتابان تغییرات اجتماعی و فرهنگی قرار گرفته ایم، افزود: باید با نگاهی تحول گرا، نوگرا و کیفیت گرا در حوزه تعلیم و تربیت حرکت کنیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم اشراق،امروز نمایشگاه عکس و کارگاههای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی برای دانش آموزان و همکاران دبیرستان امام سجاد (ع)قیدار با حضور فرمانده انتظامی خدابنده برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم اشراق,

حسین مصطفائی در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: آسیب های اجتماعی یک موضوع پیچیده و مهم در حوزه اجتماعی است و برای کاهش آن در سطح کشور نمی توان نسخه واحد پیچید و با توجه به شرایط و موقعیت هر منطقه می بایست با اجرای طرح های کارشناسی و دقیق برای کنترل و کاهش آن برنامه ریزی نکرد.

,

وی با بیان اینکه در عصر دگرگونی‌های فزاینده ما با سرعت تحولات و سرعت شتابان تغییرات در عرصه‌های اجتماعی،فرهنگی، ارزش‌ها و مباحث اقتصادی مواجه هستیم،افزود: این سرعت تغییرات ارمغان‌های منفی به دنبال دارد که یکی از آن‌ها رشد آسیب‌های اجتماعی است.

,

فرمانده انتظامی خدابنده ادامه داد: بشر در قرن بیست و یکم وارد دگرگونی‌های پیچیده‌ای شده است که اگر همه متخصصان و اندیشمندان عرصه تعلیم و تربیت به این ویژگی‌ها توجه نکنند، قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

,

وی با بیان اینکه در مطالعاتی که در جامعه جهانی صورت گرفته است حجم و دایره آسیب‌های اجتماعی افق وسیع‌تری را به خود می‌گیرد، ادامه داد: سه نظام اجتماعی خانواده، مدارس، دانشگاه‌ها و محیط آموزشی و نهاد محله‌های شهری و روستایی که در تیررس این آسیب‌ها قرار گرفته‌ است.

,

مصطفائی آسیب‌های اجتماعی مثلث سه ضلعی شامل اعتیاد به مواد مخدر، مشروبات الکلی و مباحث سوء اخلاقی و روابط سوء جنسی دانست و گفت: دشمنان برای ترویج این سه آسیب جدی از ابزارهایی همچون  شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ای و بیش از ۱۰۰ شبکه پورنوگرافی قابل دسترس در سطح کشور استفاده می‌کنند.

,

وی  با بیان اینکه در عصر شتابان تغییرات اجتماعی و فرهنگی قرار گرفته ایم، افزود: باید با نگاهی تحول گرا، نوگرا و کیفیت گرا در حوزه تعلیم و تربیت حرکت کنیم .

,

فرمانده انتظامی خدابنده خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان می دهد که فقر، آگاهی و عدم آموزش های مهارت در جوانان و نوجوانان میزان آسیب پذیری را در میان آنان افزایش می دهد بگونه ای که امروز با تغییر مصرف مواد مخدر در حوزه دختران و افراد تحصیل کرده مواجه هستیم.

,

وی افزود: همه دستگاه‌ها به نوعی درگیر آثار  زیان بار برخی از آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه هستند و باید با الگو گیری از اطلاعات آماری موجود، به بررسی دقیق‌تر آسیب‌های اجتماعی بپردازند چراکه لازمه حل بسیاری از معضلات اجتماعی انجام یک کار تیمی و تخصصی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه