اخبار داغ

علی رغم وجود ظرفیت تولید در کشور؛

واردات 58 میلیون دلاری ماهی تیلاپیا به کشور/ پرورش تیلاپیا در بافق منتظر ورود سرمایه گذاران

واردات 58 میلیون دلاری ماهی تیلاپیا به کشور/ پرورش تیلاپیا در بافق منتظر ورود سرمایه گذاران
با وجود ظرفیت تولید ماهی تیلاپیا در کشور و حتی صدور مجوز احداث 10 کارگاه پرورش این نوع ماهی در بافق هنوز هم وارادات فیله تیلاپیا از به کشور ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر فرهنگ؛ طعم خوب تیلاپیا، قابلیت فیله شدن آسان، نداشتن تیغ، همچنین مقاومت این گونه در برابر امراض و نیاز به آب کم باعث شده این ماهی در 140 کشور دنیا پرورش داده شود. علاقه مردم ایران نیز برای استفاده از این ماهی روز به روز افزایش یافته به صورتی که  در سال گذشته ۱۵٬۸۰۰ تن فیله تیلاپیا به صورت رسمی وارد کشور شد که ارزش آن ۵۸ میلیون دلار معادل ۱۸۴ میلیارد تومان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر فرهنگ,

 

,

, ,

واردات ماهی تیلاپیا از چین، هنگ کنگ و امارات

,

 

,

همین اقبال روز افزون مردم به مصرف ماهی تیلاپیا نشان می دهد که برای کاهش خروج ارز از کشور، ایجاد اشتغال و همچنین نظارت بر تولید و پرورش آن به صورت بهداشتی چاره ای جز پرورش این ماهی در داخل کشور وجود ندارد.

,

با این وجود تا کنون سازمان محیط زیست معتقد بود که ماهی تیلاپیا دارای ویژگی‌هایی است که به زیست بوم سایر گونه‌های آبزیان آسیب وارد می‌کند. هر چند کارشناسان می‌گویند با پرورش ماهی تیلاپیا در محیطهای بسته مثل استخر به راحتی می‌توان آسیب‌های این ماهی را کنترل کرد.

,

 

,  ,  ,

 

,

پرورش تیلاپیا در بافق منتظر ورود سرمایه گذاران

, پرورش تیلاپیا در بافق منتظر ورود سرمایه گذاران, پرورش تیلاپیا در بافق منتظر ورود سرمایه گذاران,

فرهاد رجبی پور معاون مرکز تحقیقات ماهیان آب شور کشور با رد شایعاتی که در مورد مضرات ماهی تیلاپیا عنوان می شود، گفت: به هیچ وجه شایعات و شبهاتی که آقایان انتشار می دهند سندیت ندارد. کدام یک از مجموعه های متولی امر بهداشت و درمان شامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان دامپزشکی و یا سازمان شیلات ایران چنین شایعاتی را تائید می کنند. شایعاتی که این افراد با قصد تشویش اذهان عمومی منتشر می کنند، اصلا سندیت ندارد.

,

 

,

, ,

 

,

وی بیان داشت: ماهی تیلاپیا به میزان 190 کیلو در ثانیه در دنیا تولید می شود. وقتی محصولی به این میزان در دنیا تولید می شود و سازمان دامپزشکی، مرتباً نمونه می گیرد و در مورد آن تحقیق و بررسی می کند و اساتید دانشگاه آن را مورد ارزیابی قرار می دهند چطور ممکن است آلوده باشد؟ چطور ممکن است انگل داشته باشد، بکشد یا آلزایمر ایجاد کند؟ این سخنان شایعه و دروغ است.

,

وی با اشاره به دریافت مجوز  راه اندازی 10 کارگاه پرورشی و تولیدی ماهی تیلاپیا در بافق آن هم در سال 90 تاکید کرد: با تغییر مدیریت سازمان محیط زیست و عملگرا شدن دیدگاه ها و موافقت نامه ای که بارها و بارها تصویب شده اکنون می تواند اجرایی شود. مشکلاتی هم که در بحث آب وجود داشت، در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در بافق برگزار شد، حل شد و اکنون سرمایه گذارها باید بیایند و در این زمینه فعالیت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه