اخبار داغ

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه:

شعر ابزاری مهم در ترویج و تبیین مفاهیم دینی و اعتقادی است/جشنواره اشراق ویترین هنر شعر است

شعر ابزاری مهم در ترویج و تبیین مفاهیم دینی و اعتقادی است/جشنواره اشراق ویترین هنر شعر است
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جشنواره اشراق ویترین هنر شعر است، گفت: شعر ابزاری مهم در ترویج و تبیین مفاهیم دینی و اعتقادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، دکترمحمد حسنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق(ویژه طلاب) با اشاره جایگاه هنر در حوزه علمیه، اظهار داشت: هنر شعر به دو دلیل اصلی جایگاه وسیعی در حوزه های علمیه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: هنر شعر تبدیل به هنر اول و اصلی حوزه شده است و مراجع، علما و فضلا در طول تاریخ شیعه ارتباط خاصی با شعر داشته اند.

,

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به دلایل جایگاه هنر شعر در حوزه، بیان داشت: شعر یک کارکرد عمومی ، روشن، ظریف و اغنایی در ترویج و تبیین مفاهیم دینی و اعتقادی داشته است که این مسئله را علمای دین در ابتدا دریافتند و از این کارکرد شعر استفاده کردند.

,

وی عنوان داشت:شاعران روحانی از جایگاه خاصی برخوردار بودند و علما از ابتدا ارتباط ویژه ای با هنر شعر داشته اند.

,

حسنی با اشاره به اینکه جشنواره اشراق ویترین هنر شعر است، خاطرنشان شد:سی ام مهر مهلت ارسال آثار به پایان رسید اما به دلیل استقبال بالا این تاریخ تا 25 آبان تمدید شد.

,

وی اضافه کرد: بیش از 1400 اثر در این ایام از 338 نفر شاعر طلبه به دبیرخانه جشنواره رسید که این رشد تعدادی آثار از شاخصه های موفقیت می باشد.

,

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی افزود: رشد کمی استقبال کنندگان از شاخصه های موفقیت جشواره اشراق به عنوان فعالیت فرهنگی می باشد چرا که در دوره اول 110 نفر شرکت کننده، دوره دوم 230 نفر، دوره سوم 300 نفر و در دوره چهارم هم 338 نفر شرکت کننده داشته است.

,

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های این جشنواره خاطرنشان کرد:توسعه جغرافیای فعالیت های جشنواره یکی از ویژگی های آن می باشد که این جشنواره علاوه بر قم در گنبد، تبریز، مشهد، شیراز، اصفهان و حتی در خارج از کشور در غالب یک تیمی در سوریه به مدت 10 روز در بین رزمندگان ایرانی، عراقی و افغانی هم حضور پیدا کرده است.

,

حسنی با اشاره به زبان ویژگی دوم جشنواره، گفت: در این دوره بخش زبان بصورت رقابتی اعلام شده است اما بخش اصلی به زبان فارسی می باشدو ویژگی دیگر این جشنواره محقق ساختن مفهوم انقلابی در عرصه های مختلف می باشد.

,

وی با اشاره به اینکه حوزه ما در بحث شعر حوزه انقلابی می باشد، ابراز داشت:بعد از اتمام جشنواره برای افراد شرکت کننده مهارت افزایی خواهیم داشت.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه