اخبار داغ

در سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش مطرح شد

تذکراتی از جنس ریزش پلاسکو / درخواست رسیدگی به علت زیر آوار ماندن یک شهروند در شهرداری منطقه ۱۸

تذکراتی از جنس ریزش پلاسکو / درخواست رسیدگی به علت زیر آوار ماندن یک شهروند در شهرداری منطقه ۱۸
برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در سی و نهمین جلسه علنی این شورا به بیان تذکرات خود پرداختند که از این میان می‌توان به تاکید بر رسیدگی به مطالبات افکار عمومی و بازماندگان حادثه ساختمان پلاسکو، درخواست بررسی عوامل و دلایل زیر آوار ماندن یک شهروند در شهرداری منطقه ۱۸ ، افزایش ۱۵ درصدی تخلیه نخاله ساختمانی در معابر نسبت به سال گذشته و … اشاره کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش با حضور محمدعلی نجفی، شهردار تهران در حال برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این نشست پس از صحبت‌های ابتدایی محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با تذکراتی همراه بود که در ادامه این تذکرات را با هم می‌خوانیم:

,

 

,
* نژادبهرام: تخلیه نخاله‌های ساختمانی مانع اصلی عبور و مرور مردم است / رشد ۱۵ درصدی تخلیه نخاله در معابر نسبت به سال گذشته
, * نژادبهرام: تخلیه نخاله‌های ساختمانی مانع اصلی عبور و مرور مردم است / رشد ۱۵ درصدی تخلیه نخاله در معابر نسبت به سال گذشته, * نژادبهرام:,
 
,
زهرا نژادبهرام نخستین عضوی بود که امروز در صلح علنی شورای اسلامی شهر تهران ، ری و تجریش به بیان تذکر خودش پرداخت.
,
 
,
وی گفت: تخلیه نخاله‌ها و مصالح ساختمانی در معابر عمومی مانعی اساسی برای عبور و مرور مردم است‌.
,
 
,
این عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: در تمام مناطق تهران ما شاهد سد معبر از سوی پیمانکاران و مالکان هستیم. مطالبات مردم در این باره نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است. 
,
 
,
وی ادامه داد: معابر و بستر رودخانه‌ها و گورستان‌های عمومی و نعابر عمومی هر شهر، ملکی عمومی و در مالکیت شهرداری است و کسی اجازه ندارد فضای عمومی را به مالکیت خودشان دربیاورند. آن‌ها مجازند با اجازه شهرداری فقط ۲۵ درصد از معابر را اشغال کنند.
,
 
,
نژادبهران تاکید کرد: از معاونت خدمات شهری محیط زیست انتظار می‌رود تا در کاهش این آمار و حرکت در مسیر درست تلاش عاجل کند.
,
 
,
 
,
 
,
* مسجد جامعی: پلاسکو نشان دهنده یک ساختار خراب است
, * مسجد جامعی: پلاسکو نشان دهنده یک ساختار خراب است, * مسجد جامعی: ,
 
,
احمد مسجد جامعی نیز در بیان تذکر خود اظهار داشت: پلاسکو نشان دهنده یک ساختار خراب است. مسجد هدایت، خانه مشیرالدوله و سایر بناها نیز باید در ساخت آن در نظر گرفته شود. 
,
 
,
وی گفت: سئوال من این است که عدوامل و مسبب درگذشت یک نفر زیر آوار در شهرداری منطقه ۱۸ چه کسی است؟
,
 
,
 
,
* علی اعطا: در رابطه با پلاسکو و فرآیند بازسازی آن نگرانی‌هایی مطرح است
, * علی اعطا: در رابطه با پلاسکو و فرآیند بازسازی آن نگرانی‌هایی مطرح است, * علی اعطا: ,
 
,
علی اعطا، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان تذکری در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش عنوان کرد: در رابطه با پلاسکو و فرآیند بازسازی آن نگرانی‌هایی مطرح است. اخیراً توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و بنیاد اعلام شده که به زودی پروژه احداث ساختمان جدید پلاسکو در محل برج و دو ساختمان مجاور آن انجام می‌شود.
,
 
,
وی گفت: در شش ماهی که تجهیز انجام می‌شود، نقشه‌ها و پروانه صادر می‌شود. در بحث پلاسکو تا همین امروز نیز اختلاف نظرهایی برای تراکم و تعداد طبقات وجود دارد. به عبارتی هنوز یک طرح نهایی برای اخذ پروانه وجود ندارد‌.
,
 
,
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش افزود: پیش از صدور پروانه لازم است مراجعی مثل کمیسیون ماده ۵ که شهرداری فقط یک رای از ۷ رای دارد نیز نظر بدهند‌.
,
 
,
وی بیان داشت: در حال حاضر صرفاً مرحله اول از یک مسابقه طراحی برای دریافت ایده‌ها برای طرح جدید پلاسکو برگزار شده و هنوز نمی‌توان پروانه صادر کرد.
,
 
,
اعطا خاطرنشان کرد: در مورد پلاسکو این نگرانی وجود دارد که عملیات عمرانی آغاز شود ولی مانند گود کنار برج میلاد نیمه‌کاره رها شود.
,
 
,
 
,
* صدراعظم نوری: شورای شهر تهران باید خودش را مخاطب اعتراضات اخیر بداند / نباید اجازه دهیم مشکلات مردم انباشته شود
, * صدراعظم نوری: شورای شهر تهران باید خودش را مخاطب اعتراضات اخیر بداند / نباید اجازه دهیم مشکلات مردم انباشته شود, * صدراعظم نوری:,
 
,
صدراعظم نوری نیز ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای پلاسکو اظهار داشت: طی هفته‌های گذسته اعتراضاتی در سطح شهرهای مختلف نسبت به وضعیت اقتصادی و سیاسی و مدیریتی انجام شد.
,
 
,
وی گفت: گرچه باید علا این اعتراضات را شناسایی و به مطالبات مردم رسیدگی کرد اما شورای شهر تهران باید خود را مخاطب این اعتراضات بداند و اجازه انباشت شدن مشکلات را ندهند.
,
 
,
نوری عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم که ریاست و هیئت رئیسه دو اقدام انجام دهند‌. نخست اینکه کارگروهی تشکیل بدهید و مشکلات مردم را بررسی و سپس به شورا ارجاع دهید.
,
 
,
وی افزود: افراد بسیاری در حوادث اخیر حادثه و آسیب دیده‌اند. پیشنهاد می‌کنم شورای شهر به دلجویی از خانواده‌های این عزیزان بپردازند.
,
 
,
 
,
 
,
* فراهانی: تیم مدیریت شهری را به گذر ایام یادآوری می‌کنم
, * فراهانی: تیم مدیریت شهری را به گذر ایام یادآوری می‌کنم, * فراهانی:,
 
,
مجید فراهانی آخرین عضوی بود که در نشست علنی امروز به بیان تذکرات خود پرداخت و گفت: امروز اول بهمن ماه است و پنج ماه از آغاز به کار شورای اسلامی شهرها می‌گذرد. همکاران و تیم مدیریت شهری را به گذر ایام یادآوری می‌کنم.
,
 
,
وی با بیان این‌که ایمنی یک نیاز ضروری در زندگی مردم است، اظهار داشت: در این مسیر آتش‌نشانان قهرمانان نجات زندگی مردم هستند. همه ما یکی از جلوه‌های ایثار ایشان را در پلاسکو دیدیم. 
,
 
,
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش خاطرنشان کرد: ما باید با نظارت بر اجرای مصوبات شورا زمینه نکریم ک حل مشکلات این هزیزان را فراهنک کنیم.
,
 
,
وی ادامه داد: شهرداری در سال گذشته موظف شده بود تا به منظور تامین حقوق کارکنان عملیاتی آتش‌نشان در دستورالعمل پرداخت حقوق بازنگری و پس از تصویب شورا ابلاغ کنند. سوال من این است که اکنون پس ازگذشت ۱۱ ماه وضعیت این طرح چگونه است؟
,
 
,
فراهانی در پایان تصریح کرد: تنها پاسخ داده شده که تدوین دستورالعمل در دستور کار قرار گرفته است. سئوال من این است که سازمان آتش‌نشانی چه کرده است؟ ، آیا اگر این دستورالعمل برای  مدیران آتش‌نشانی بود، باز هم به همین منوال عمل می‌شد؟
,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه