اخبار داغ

شمخانی در دیدار بارزانی:

استفاده ضدانقلاب از سرزمین کردی برای ما قابل تحمل نیست

استفاده ضدانقلاب از سرزمین کردی برای ما قابل تحمل نیست
شمخانی گفت: این که ضدانقلاب با استفاده از سرزمین‌های کردی، سربازان و شهروندان ما را ترور کنند و به مناطق تحت تسلط اقلیم بازگردند و سپس در کمال وقاحت مسئولیت آن را بر عهده بگیرند قابل تحمل نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در راس هیئتی بلند پایه ظهر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون آخرین تحولات اقلیم کردستان عراق و منطقه گفت‌وگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شمخانی در این دیدار، پیروزی بر داعش و آزادسازی کامل عراق و رهایی مردم این کشور از بزرگترین تهدید تروریستی منطقه را نوید دهنده آینده بهتر برای عراق یکپارچه و غلبه بر فتنه‌های خارجی برای ایجاد انشقاق در این کشور دانست.

,

وی افزود: با اشاره به علاقه متقابل و مراودات تاریخی مردم ایران و عراق بویژه در استان‌های کردنشین اظهار داشت: علی رغم فتنه انگیزی دشمنان دو ملت، بسترهای همکاری همه جانبه و روابط راهبردی میان ایران و عراق رو به گسترش است.

,

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: همکاری نزدیک جمهوری اسلامی ایران با دولت عراق و پذیرش هزینه‌های مادی و انسانی قابل توجه به منظور ایجاد ثبات، امنیت و پیشرفت در این کشور، آزمونی تاریخی و فراموش نشدنی برای اثبات صداقت، برادری واعتقاد به حسن همجواری با عراق بود.

,

دریابان شمخانی امنیت را خط قرمز جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطر نشان ساخت: این که برخی گروه‌های ضدانقلاب با استفاده از سرزمین‌های کردی، سربازان و شهروندان ما را ترور کنند و به مناطق تحت تسلط اقلیم بازگردند و سپس در کمال وقاحت در مصاحبه با رسانه‌های رسمی کردی مسئولیت آن را برعهده بگیرند به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

,

وی با اشاره به راهبرد اشتباه برگزاری همه پرسی در اقلیم که موجب ایجاد هزینه‌های گسترده اقتصادی، سیاسی و امنیتی برای مردم کردستان عراق و کشورهای همسایه شد، اظهار داشت: برخی بر این باور بودند که امنیت مردم کُرد از دیگر شهروندان عراق و منطقه جدا بوده و امکان مدیریت تهدید داعش و تروریسم با مذاکره و تعامل وجود دارد.

,

نماینده مقام معظم رهبری با بیان اینکه خواست برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای، تضعیف عراق و کشورهای بزرگ در غرب آسیاست تصریح کرد: با هوشیاری و در نظر داشتن منافع ملی و منافع جهان اسلام نباید اجازه داد این طرح‌های استعماری و وارداتی همچون خاورمیانه بزرگ محقق شود.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به سیاست‌های جدید اربیل و تمرکز بر گفت‌وگو و همکاری با بغداد، جمهوری اسلامی ایران همه ظرفیت‌های خود را برای پشتیبانی از حل و فصل موانع پیش رو و کمک به موفقیت این روند به کار خواهد گرفت.

,

نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز در این ملاقات ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات اقلیم کردستان عراق و منطقه، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان مردم کرد عراق بوده است تاکید کرد: پیوند میان ایران و کردستان عراق تمدنی و تاریخی است و اقلیم کردستان به دوستی با جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند.

,

وی با اشاره به پشتیبانی تعیین کننده ایران از امنیت اقلیم و مردم کردستان در زمان حمله گروه تروریستی داعش به این منطقه اظهار داشت: گسترش مناسبات و همکاری میان ایران و اقلیم کردستان تحت تاثیر تلاش مغرضان قرار نخواهد گرفت و از همه توان خود برای جلوگیری از تهدیدات امنیتی علیه ایران استفاده خواهیم کرد.

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه