اخبار داغ

شهردار تهران مطرح کرد

تفاوت اساسی بودجه شهرداری در بودجه سال ۹۸ است

تفاوت اساسی بودجه شهرداری در بودجه سال ۹۸ است
شهردار تهران با بیان این‌که تفاوت اساسی بودجه شهرداری در بودجه سال ۹۸ است، گفت: برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری تهران دی ماه سال ۹۷ ارائه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز، محمدعلی نجفی دقایقی پیش در سی و نهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش که ارائه بودجه سال ۹۷ در دستور کار آن قرار گرفته است، اظهار داشت: این نخستین بودجه‌ای است که توسط مدیریت بودجه شهرداری به شورای شهر تقدیم می‌شود. تفاوت اساسی بودجه شهرداری در بودجه سال ۹۸ خواهد بود. ما تا دی ماه سال آینده برنامه ۵ ساله سوم شهرداری را به تصویب می‌رسانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز،, شبکه خبری تهران نیوز, محمدعلی نجفی,
وی گفت: امسال در حدی که میسر بود، ما بودجه را تنظیم کردیم. عملکرد ۴۲ ماهه برنامه شهرداری یعنی تا پایان شهریور ماه نیز آماده شده و امروز به همراه لایحه بودجه تقدیم شورا خواهد شد.
,
 
,
شهردار تهران افزود: تراز عملیاتی امسال شهرداری تهران منفی بود ولی سال آینده مثبت خواهد بود.
,
 
,
وی عنوان کرد: کاهش سهم منابع غیرنفت از ۳۷.۵ درصد به ۲۵ درصد به منظور افزایش شفافیت از دیگر برنامه‌های ماست. این سیاست قطعی شهرداری است که در ارتباط با عدم فروش دارایی‌ها و املاک است. 
,
 
,
نجفی بیان داشت: منابع پایدار از ۳۹۰۰ میلیادر در سال ۹۶ به ۴۹۹۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ افزایش پیدا کند. در سال ۹۷ در صورت تحقق، منابع پایدار به ۲۸.۵ درصد خواهد رسید.
,
 
,
وی ادامه داد: برای این‌که بتوانیم منابع جدید را تامین کنیم، مشارکت بخش عمومی – خصوصی و خصوصی را لحاظ کرده‌ایم. 
,
 
,
شهردار تهران خاطرنشان کرد: امسال حدود ۳۵۰ میلیارد تومان کسری در پرداخت حقوق کارکنان داریم که بیشتر آن به استخدام ۱۳ هزار نفر در ایام پایانی مدیریت قبلی برمی‌گردد.
,
 
,
وی گفت: تلاش شده تا کاهش ۱۲.۳ اعتبارات عمرانی خللی در خدمت‌رسانی به شهروندان ایجاد نکند.
,
 
,
نجفی افزود: پیش‌بینی اعتبار لازم برای اتمام ۲۲۰ پروژه که عمده آن ساخته شده است. ۲۲۰ پروژه شهری در سال آینده تکمیل می‌شود و در چرخه خدمت‌رسانی قرار می‌گیرد.
,
 
,
وی بیان داشت: با توجه به محدودیت‌های محلی، پرداخت مطالبات پیمانکاران رشدی معادل ۴۲.۶ درصدی خواهد داشت. مشکل پیمانکارانی که از ما طلب دارند را در سال آینده به مقدار زیادی حل خواهیم کرد. 
,
 
,
شهردار تهران تاکید کرد: کاهش و حذف ۱۷ تبصره‌ غیرضروری را می‌توان مهم‌ترین بخش بودجه ۹۷ عنوان کرد. 
,
 
,
وی ادامه داد: در بودجه ۹۶ بخشی از فعالیت‌ها و منابع مالی عملیاتی و غیرعملیاتی دچار نوعی به هم ریختگی است و تلاش ما این بوده تا ساماندهی کنیم.
,
 
,
نجفی گفت: در حوزه معاونت و حمل و نقل به موضوع مقابله با آلودگی هوا و تقویت مراکز معاینه فنی، توسعه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا و اقدامات دیگر توجه ویژه‌ای شده است. 
,
 
,
وی عنوان کرد: ما به عنوان مدیران شهرداری از لحاظ کمبود ناوگان حمل و نقل به ویژه در مترو شرمنده مردم هستیم. وضعیت مترو در ساعات پیک قابل دفاع نیست‌.
,
 
,
شهردار تهران افزود: در حوزه معاونت فنی و عمرانی اولویت با پروژه‌هایی بوده که دارای پیشرفت فیزیکی بالاتری هستند.
,
 
,
وی با بیان این‌که توجه خاص به خانواده ایثارگران شهرداری تهران و معلولان و حمایت از پرسنل زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی از دیگر اولویت‌های ماست، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پارک علم و فناوری پیش‌بینی شده و اقداماتی هم در راستای نشر آثار امام انجام خواهد شد.
,
 
,
نجفی با تاکید بر این‌که در مناطق ۲۲ گانه بحث صرفه‌جویی و جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری اعمال شده است، گفت: در مورد سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز رویکرد ما ایجاد شفافیت مالی است. جداسازی حقوق و مزایا از خدمات قراردادی نیز موضوع دیگر است‌.
,
 
,
شهردار تهران در پایان تصریح کرد: امیدوارم این لایحه با دقت مورد بررسی قرار بگیرد و به تصویب برسد تا ما سال آینده سال بهتری را در ارتباط با بودجه داشته باشیم‌.
,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه