اخبار داغ

رئیس اداره هواشناسی خوروبیابانک خبر داد:

ادامه بارش باران تا پایان وقت امروز/ احتمال سرد شدن هوای خور در هفته آینده

ادامه بارش باران تا پایان وقت امروز/ احتمال سرد شدن هوای خور در هفته آینده
رئیس اداره هواشناسی خوروبیابانک، از ادامه بارش پراکنده باران در سراسر شهرستان تا پایان روز جای خبر داد و گفت: در صورت تثبیت نقشه های پیش بینی، هفته آینده شاهد نفوذ موج سرما در شهرستان خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر خور، رضا سعادت صبح امروز در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری، اظهار کرد: عصر روز گذشته با ورود موج ناپایدار به شهرستان و وزش باد شدید با سرعت 36 کیلومتر درساعت از سمت غرب شاهد پدیده گرد و غبار در اکثر مناطق شهرستان بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر خور,

رئیس اداره هواشناسی خوروبیابانک افزود: با ورود سامانه بارشی از اوایل شب گذشته تا صبح امروز در سراسر شهرستان شاهد بارش باران بودیم که بیشترین بارش در روستای ایراج با 23 و چهار دهم میلیمتر و کمترین آن در شهر جندق به میزان سه و نیم میلیمتر گزارش شده است.

,

وی میزان بارش باران در شهر خور را هفت و هفت دهم اعلام کرد و افزود: سامانه بارشی هم اکنون نیز در سراسر شهرستان به صورت پراکنده فعال است.

,

این کارشناس هواشناسی میزان باران سال زراعی سال جاری از اول مهر تا کنون را هشت میلیمتر عنوان کرد و گفت: بارش باران زراعی امسال نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته 29 درصد رشد داشته است ولی نسبت به میانگین بلندمدت شاهد کاهش 67 درصدی باران سال زراعی هستیم.

,

وی خاطرنشان کرد: خروجی مدل های پیش بینی هواشناسی بهبود نسبی بارش ها در فصل زمستان نشان می دهد اما توزیع بارش، دارای ناهمگونی زمانی و مکانی خواهد بود.

,

سعادت افزود: دمای هوای شهرستان در بهمن ماه کمتر از نرمال آن خواهد بود و در بازه های زمانی کوتاه مدت شرایط کاهش دما وجود خواهد داشت به طوری که در هفته آینده در صورت تثبیت سیستم نقشه ها شاهد نفوذ یک سیستم سرد در هفته آینده خواهیم بود.

,

وی تصریح کرد: بر اساس شاخص SPEL، دوره هفت ساله منتهی به آخر دیماه سال ٩۶ صد در صد مساحت و جمعیت شهرستان دچار خشکسالی شدید است که می طلبد با توجه به ذخایر آب و وضعیت خشکسالی شهرستان، مدیریت فراگیر در منابع آب به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه