اخبار داغ

خواسته ای که فراموش شد؛

وعده ارتقا دهستان "آلنی" مشگین به شهر چهارساله شد

وعده ارتقا دهستان "آلنی" مشگین  به شهر  چهارساله شد
بعد از گذشت چهار سال از وعده مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری برای ارتقاء دهستان آلنی به شهر، مردم این دهستان همچنان در انتظار تحقق این وعده هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سفیرمشکین، دهستان آلنی یکی از روستاهای بزرگ شهرستان مشگین‌شهر و در کمتر از 10 کیلومتری مرکز  این شهرستان واقع است؛ مردم این دهستان با توجه به شاخص های جمعیتی از چند سال گذشته پیگیر شهرشدن این دهستان هستند اما این امر با وجود وعده های مسئولین هنوز محقق نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

مجید خدابخش استاندار وقت اردبیل در سال 93 در همایش نکوداشت 42 عالم متوفی که در محل دهستان آلنی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولان شهرستان و شورای اسلامی و دهیاران این دهستان به دنبال تبدیل دهستان آلنی به شهر هستند لذا در این خصوص مکاتبات لازم انجام شده و در آینده نزدیک شاهد تبدیل این دهستان به شهر خواهیم شد؛ در حال حاضر نزدیک به چهار سال از این مکاتبات سپری شده و هنوز خبری از نتیجه مکاتبات و تبدیل دهستان آلنی به شهر نشده است.

,

براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۳۸۰۰ نفر است و براساس الحاق قانون سال 71 و اصلاحیه سال 89 روستاهای مرکز بخش چنانچه بالغ بر 3500 نفر جمعیت داشته باشند به شهر تبدیل خواهند شد و این دهستان براساس این قانون شرایط لازم برای تبدیل شهر را داراست و مردم این دهستان همچنان بر تبدیل دهستان به شهر اسرار دارند.

,

 

,

عبدالرضا رحمانی‌ فضلی وزیر کشور نیز در سال 93 در سفر به شهرستان مشگین‌شهر در جمع مردم روستای آلنی از توابع بخش مرکزی این شهرستان تاکید کرده بود که درخواست‌های مسئولان و مردم این روستا " زادگاه آیت‌الله مشگینی" مبنی بر ارتقاء روستا به جد مورد بررسی قرار گیرد و به استاندار وقت اردبیل دستور داده بود که براساس مقررات حاکم حتماً به صورت جد مسئله را پیگیری کنند.

,

با توجه به اینکه در حال حاضر این دهستان از نظر شاخص جمعیتی هیچ گونه مشکلی ندارد می‌بایست اقدامات لازم برای تبدیل آن به شهر انجام می‌گرفت اما هنوز این موضوع پیگیری نشده و اگر پیگیری شده هنوز هیچ تغییر و تحولی در تقسیمات کشوری اعمال نشده است و یا به عبارتی این وعده به فراموشی سپرده شده است.

,

به گزارش سفیرمشکین، اخیراً به دنبال پیگیری برخی از نمایندگان استان اردبیل مدیر تقسیمات کشوری به این استان سفر کرده و از مناطق مختلف استان بازدید به عمل آورده تا شرایط لازم برای تبدیل برخی از روستاهای استان به شهر را مورد بررسی قرار دهند و در جریان این سفر چندین روستای استان جهت ارتقاء به تصویب رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه