اخبار داغ

مسئول انجمن نمایش خمین بیان کرد؛

درخشش دو اثر نمایشی از زادگاه امام(ره) در جشنواره روح‌الله

درخشش دو اثر نمایشی از زادگاه امام(ره) در جشنواره روح‌الله
مسئول انجمن نمایش خمین گفت: دو اثر نمایشی از شهرستان خمین به بخش نهایی جشنواره تئاتر روح‌الله که در اصفهان برگزار می‌شود، راه پیدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد طاهری، نویسنده و کارگردان و مسئول انجمن نمایش خمین در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز، با اشاره به راهیابی دو نمایش از شهرستان خمین به بخش نهایی جشنواره تئاتر روح‌الله در استان اصفهان گفت: این جشنواره سراسری با موضوعات مرتبط با زندگی امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از سوم تا ششم بهمن ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز,

راهیابی دو اثر از شهرستان خمین به بخش نهایی جشنواره روح‌الله

, راهیابی دو اثر از شهرستان خمین به بخش نهایی جشنواره روح‌الله, راهیابی دو اثر از شهرستان خمین به بخش نهایی جشنواره روح‌الله,

 وی افزود: خمین با دو اثر به نام‌های «خوبترین غلط» و «آن شب که ستاره افتاد» در این دوره از مسابقات شرکت کرده است که این آثار بعد از راهیابی به بخش نمایش صحنه‌ای و اجرا در این بخش، به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کردند.

,

این نویسنده و کارگردان ادامه داد: نمایش «خوبترین غلط» روایتگر زندگی خانواده‌ای است که قبل از انقلاب در صنعت چاپ اشتغال دارند و در زمان انقلاب اعلامیه‌های امام خمینی(ره) را چاپ می‌کنند.

,

, ,

وی با اشاره به سه شخصیت اصلی این نمایش به نام‌های سمانه سماوات، محمد سماوات و حسن کامکار، گفت: نمایش شامل یک داستان اصلی و چند داستان فرعی است که به سبک رئال اکسپرسیونیسم به بیان اندیشه‌ها، ذهنیت‌ها، دورنمایه ناخودآگاه، احساسات و عواطف، تکاپوها و واقعیت‌های مجرد درونی و بیرونی شخصیت‌ها می‌پردازد.

,

طاهری ادامه داد: یکی از شخصیت‌های اصلی داستان از نیروهای شکنجه‌گر ساواک است که به دختر حاج آقا سماوات، صاحب چاپخانه، علاقه پیدا می‌کند و رند داستان شکل می گیرد.

,

نمایش «خوبترین غلط» با سه قاب و یک چهارپایه داستان‌ها را روایت می‌کند

, نمایش «خوبترین غلط» با سه قاب و یک چهارپایه داستان‌ها را روایت می‌کند, نمایش «خوبترین غلط» با سه قاب و یک چهارپایه داستان‌ها را روایت می‌کند,

این نویسنده و کارگردان با اشاره به اینکه بازیگران، داستان‌ها را با سه قاب و یک چهارپایه روایت می‌کنند، اظهار کرد: تلاش شده تا در انتخاب لباس بازیگران فضای نمایشی ایجاد شود و موسیقی نیز به صورت زنده با گیتار و ساز دهنی اجرا می‌شود.

,

طاهری با اشاره به اینکه فاطمه قاسمی، عادل کوچکی و اشکان ملکی بازیگران نمایش «خوبترین غلط» هستند، افزود: امیرحسین بیات دستیار کارگردان این نمایش است و میلاد داوودی، رضا مداحی و علی مرتضایی نیز موسیقی اثر را بر عهده دارند.

,

, ,

مسئول انجمن نمایش خمین با اشاره به اینکه «آن شب که ستاره افتاد» اثر دیگر راه یافته به بخش نهایی جشنواره روح الله است، تصریح کرد: این نمایش درباره پیرمرد و پیرزنی است که برای دیدار امام(ره) به تهران سفر می‌کنند، اما از ارتحال امام خمینی(ره) اطلاع ندارند.

,

وی حسین کرمی، میارا یعقوبی و حمید عرب را بازیگران این نمایش معرفی کرد و گفت: نمایش به نویسندگی امید طاهری و کارگردانی شمس‌الله اکبری در جشنواره شرکت کرده است.

,

لزوم برگزاری جشنواره ملی تئاتر با نام امام خمینی(ره) در این شهرستان

, لزوم برگزاری جشنواره ملی تئاتر با نام امام خمینی(ره) در این شهرستان, لزوم برگزاری جشنواره ملی تئاتر با نام امام خمینی(ره) در این شهرستان,

طاهری خاطرنشان کرد: خمین به عنوان زادگاه امام راحل از نظر هنری به خصوص هنر تئاتر این ظرفیت را دارد که جشنواره ملی با نام امام(ره) در این شهرستان برگزار شود.

,

این کارگردان جوان، ساخت ۲ فیلم بلند، ۲۰ مستند، ۶ فیلم کوتاه و ۵۰۰ ساعت محتواسازی و برنامه‌سازی را در کارنامه خود دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه