اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون اتاق ترکمنستان و ایران:

واردات دام زنده به کشور از طریق راه آهن انجام شود/ مشکلات بانکی و ویزا، گریبان گیر تجار ایرانی شده است

واردات دام زنده به کشور از طریق راه آهن انجام شود/ مشکلات بانکی و ویزا، گریبان گیر تجار ایرانی شده است
نائب رئیس کمیسیون اتاق ترکمنستان و ایران با بیان این مطلب که چرا دام زنده از طریق مرز هوایی وارد کشور می شود در حالی که قیمت آن نسب به مرز ریلی گرانتر است، اشاره کرد و افزود: بازرگانان و مسئولین میتوانند از طریق راه آهن که بسیار مقرون به صرفه است، دام زنده را از قزاقستان به ایران ترانزیت نمایند چه بسا قیمت انتقال دام از طرق هواپیما به ایران برای بازرگانان گران تمام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "عبدالحلیم ماهری" نائب رئیس کمیسیون اتاق ترکمنستان و ایران در گفتگو با خبرنگار ما از فعالیت اتاق مشترک دو کشور خبر داد و گفت: در نخستین جلسه این اتاق، چندین مسئول استانی حضور داشتند که در باب مشکلات و ظرفبت های موجود بین ایران و ترکمنستان بحث و تبادل صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی به مشکلات تجار ایرانی در ترکمنستان اشاره کرد و افزود: تجار ایرانی در کشور ترکمنستان دارای مشکلات متعددی هستند که مهمترین آن عدم ویزا به تجار ایرانی است.

,

"ماهری" همچنین به وجود زندانیان ایرانی در کشور ترکمنستان اشاره کرد و تصریح کرد: تعدادی از هموطنان ما در کشور ترکمنستان زندانی هستند که بر اساس پروتکل های امضا شده بین دو کشوراین زندانیان بایستی تبادل شوند اما این موضوع انجام نشده است.

,

* 242 ایرانی در زندان های ترکمنستان بازداشت هستند

, * 242 ایرانی در زندان های ترکمنستان بازداشت هستند, * 242 ایرانی در زندان های ترکمنستان بازداشت هستند,

نائب رئیس کمیسیون اتاق ترکمنستان و ایران در پاسخ به این سوال که چه تعداد زندانی ایرانی در ترکمنستان هستند، گفت: بالغ بر 242 ایرانی در زندان های ترکمنستان بازداشت هستند و در همین راستا، 17 ترکمنستانی در زندانهای ایران در بازداشت به سر می برند.

,

وی در باب امضای پروتکل تبادل زندانیان دو کشور در زمان تصدی گری "حجت السلام پور محمدی" افزود: در زمان جناب "پور محمدی"، پرتکلی بین دو کشور امضا شده است که زندانیان دو کشور تبادل شوند اما این موضوع انجام نشده و اگر هم انجام شده بسیار ضعیف پیاده سازی شده است.

,

"ماهری" تصریح کرد: بازرگانان ما در امر انتقال پول مشکلاتی داریم که امیدواریم این مشکلات با حضور مسئولین دو کشور برطرف گردد.

,

نائب رئیس کمیسیون اتاق ترکمنستان و ایران اظهار کرد: اعضای شورای مشترک ایران و ترکمنستان اعلام آمادگی کامل دارد که در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران و بازرگانان و مردم شریف ایران باشد.

,

* انتقال دام زنده از طریق راه آهن مقرون به صرفه تر از واردات آن از طریق هواپیما از کشور قزاقستان به ایران است

, * انتقال دام زنده از طریق راه آهن مقرون به صرفه تر از واردات آن از طریق هواپیما از کشور قزاقستان به ایران است, * انتقال دام زنده از طریق راه آهن مقرون به صرفه تر از واردات آن از طریق هواپیما از کشور قزاقستان به ایران است,

وی در خصوص ورود دام زنده از کشور قزاقستان به ایران از طریق مرز هوایی اظهار کرد: بازرگانان و مسئولین میتوانند از طریق راه آهن که بسیار مقرون به صرفه است، دام زنده را از قزاقستان به ایران ترانزیت نمایند چه بسا قیمت انتقال دام از طرق هواپیما به ایران برای بازرگانان گران تمام می شود.

,

این مقام مسئول در پایان به مشترکات دو کشور اشاره کرد و خواهان افزایش مراودات تجاری بین دو کشور شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه