اخبار داغ

مدیر کمیته امداد امام خمینی ره شهرستان ماهنشان:

بیش از پنج میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در ماهنشان جمع آوری شده است

بیش از پنج میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در ماهنشان جمع آوری شده است
مدیر کمیته امداد امام خمینی ره شهرستان ماهنشان گفت: امسال طی نه ماه گذشته بیش از ۵ میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در شهرستان ماهنشان جمع آوری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیروس محمدی در گفت و گو با خبرنگار شمیم ماهنشان اظهارداشت: دبیر شوری جمع آوری زکات این شهرستان در  راستای توسعه مشارکت های مردمی در سال جاری برای  جمع آوری زکات در زمینه های محصولات کشاورزی اقداماتی را در این شهرستان انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شمیم ماهنشان ,

وی با بیان اینکه پرداخت زکات از آغاز دین اسلام مورد توجه بوده،افزود:  یکی از مواردی که رعایت آن در دین اسلام تاکید شده پرداخت زکات و رسیدگی به امور محرومان است که شورای جمع آوری زکات مبالغ جمع آوری شده در این شهرستان را صرف هزینه های مردم محروم این منطقه می کند.

,

مدیر کمیته امداد امام خمینی ره شهرستان ماهنشان گفت: ۱۵۷ هزار  و ۲۵۶ تومان مبلغ از زکات واجب و بیش از سه میلیون و ۸۴۶ هزار تومان هم از زکات مستحبی ، یک میلیون و ۷۹۷ هزار تومان از زکات فطریه و ۹۷ هزار و ۵۶۶ هم از کفارات طی نه ماه گذشته در این شهرستان جمع آوری شده است.

,

محمدی با بیان اینکه مبالغ جمع آوری شده برای ۲۳۵ مورد درمانی، ۴۶ مورد تحصیلی ، ۴ واحد مسکن احداثی، ۲۰ مورد مسکن مرمت و بازسازی، ۴۵۳ مورد معیشتی و ۲۴۵ مورد سایر هزینه شده است، اظهارداشت: این مبالغ جمع آوری شده از زکات مستحبی و واجب صرف امورات محرومین و نیازمندان و اجرای طرح های عام المنفعه این شهرستان هزینه  شده است.

,

وی با بیان اینکه ۴۲ درصد از مبالغ زکات صرف امورات محرومین و نیازمندان شده است، افزود: ۵۸ درصد هزینه های انجام شده در امور پروژه های عمرانی صرف شده که این مبلغ برای ۴ مسجد این شهرستان هزینه شده است.

,

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره)شهرستان ماهنشان گفت: به عنوان نهادی مقدس برای رسیدگی به امور نیازمندان و مستمندان تشکیل شده است و تاکنون منشا خدمت های بسیاری زیادی برای محرومان جامعه بوده است.

,

محمدی  با بیان اینکه پرداخت زکات می تواند آثار دنیوی و اخروی مطلوبی بر زندگی فردی و اجتماعی داشته باشد، گفت: در زمینه های اقتصادی و سیاسی نیز آثار پرداخت زکات بر کسی پوشیده نیست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه