اخبار داغ

رئیس دادگستری سبزوار تاکید:

ضرورت بازنگری در قوانین جزائی کشور

ضرورت بازنگری در قوانین جزائی کشور
رئیس دادگستری سبزوار گفت: تورم قوانین جزایی در کشور سبب شده تا آمار ورودی پرونده ها به محاکم قضایی بسیار بیشتر از ظرفیت دستگاه قضا باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیرسبزوار  سید محمد حسینی در مراسم تودیع و معارفه رئیس زندان سبزوار با بیان اینکه بیشتر دستگاه‌های اجرایی در کشور به نحوی سعی کرده‌اند از مجلس قانونی مبنی بر جرم شناخته شد تخلفات گرفته و جنبه کیفری به این نوع تخلفات دهند اظهار داشت: این روند سبب شده است تا برای کوچک‌ترین تخلف نیز پرونده قضایی تشکیل‌شده و افزایش تعداد پرونده‌ها به محاکم و اطاله دادرسی‌ها را در پی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیرسبزوار , .,

 

,

وی با بیان اینکه کاهش عناوین مجرمانه و همچنین جرم‌زدایی در سیاست‌های کلی نظام به‌صراحت بر آن تأکید شده و دستگاه‌ها باید به این موضوع به‌صورت ویژه توجه کنند ادامه داد: ضرورتی ندارند که برای هر کاری عنوان مجرمانه‌ای تعریف کرده و از این طریق افراد را به دادگاه‌ها ارجاع دهیم.

, .,

 

,

حسینی با بیان اینکه در ده ماه نخست امسال بیش از یک هزار و 220فقره پرونده در خصوص تخلفات رانندگی به دادگستری سبزوار ارجاع شده که این رقم تا پایان سال افزایش خواهد یافت ادامه داد: هیچ توجیهی وجود ندارد که برای تخلفات رانندگی هم وقت دادگاه و ارباب‌رجوع گرفته شود.

, .,

 

,

وی ادامه داد: تنها حذف همین تعداد پرونده می‌تواند در حد و یک‌دهم از زمان رسیدگی به پرونده‌ها را کاهش دهد.

, .,

 

,

رئیس دادگستری سبزوار در ادامه با اشاره به اینکه کاهش این عناوین مجرمانه نیازمند ارائه طرحی به مجلس و تصویب در قوه مقننه کشور است ادامه داد: نیاز است که نمایندگان در این خصوص به کمک دستگاه قضا آمده و اقدامات عاجلی را انجام دهند.

, .,

 

,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه