اخبار داغ

تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی آذربایجان غربی تجلیل شدند

تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی آذربایجان غربی تجلیل شدند
۸۲ نفر از تولیدکنندگان برتر ملی و استانی بخش کشاورزی آذربایجان غربی تجلیل شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی امروز در محل آمفی‌تئاتر ساختمان شماره ۲ سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

در این مراسم ۷۶ نفر از تولید کنندگان بخش کشاورزی آذربایجان غربی به عنوان تولید کننده برتر استانی و ۶ نفر نیز به عنوان تولید کننده نمونه ملی در سال زراعی ۹۵-۹۶ انتخاب و معرفی شدند.

,

برخی از مهم‌ترین شاخص‌ها و اولویت‌های انتخاب تولیدکنندگان نمونه این بخش شامل مصرف بهینه نهاده‌ها، افزایش راندمان آبیاری، افزایش بهره‌وری و حفاظت از خاک و میانگین عملکرد محصولات کشاورزی در سال زراعی ۹۵-۹۴ است.

,

یکی از خلأهای موجود در کشاورزی امروز نداشتن ارتباط با بخش‌های علمی به ویژه دانشگاه‌هاست که ارتباط با چنین نهادهایی می‌تواند جذب محققان بخش کشاورزی به آن حوزه شده و بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

,

۱۰۰ هزار تن سیب از آذربایجان غربی صادر شد

, ۱۰۰ هزار تن سیب از آذربایجان غربی صادر شد,

استاندار آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۰۰ هزار تن سیب از آذربایجان غربی صادر شد که نسبت به سال گذشته ۷۵ هزار تن افزایش داشته است.

,

محمدمهدی شهریاری در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی آذربایجان غربی که در محل آمفی‌تئاتر ساختمان شماره ۲ سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: بهره‌وری در کشاورزی بسیار پایین است به گونه‌ای که ۶۰ هزار باغات سیب در استان داریم ولی تولید محصول یک میلیون و ۲۰۰ تن در هکتار است.

,

وی افزود: این میزان در حالی است که تولید در هکتار باید ۵۰ تن باشد که متأسفانه با این رقم بیست تن است و همگان باید بیندیشیم که ثروت خود را به راحتی به باد ندهیم و مصرف آب ما در بخش کشاورزی بسیار زیاد است و به سبب استفاده نکردن از امکانات جدید آن را هدر می‌دهیم.

,

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: ۲۴ هزار هکتار از اراضی استان باید زیر کشت چغندر می‌رفت که هفت هزار هکتار بیشتر کشت شده است و این در حالی است که اندازه چغندرها در اندازه استاندارد نیستند و با این همه حال سبب مصرف زیاد آب می‌شوند.

,

وی تصریح کرد: مشکلات مالی دولت ناشی از مدیریت قبل بوده است و وقتی که عده‌ای می‌پرسند دولت چه کارهایی کرده است می‌گوییم که باید سنگ انداخته شده از چاه را در بیاوریم و این کاری است که دولت انجام می‌دهد و ثروت کشور در دوره دولتی که دولت عدالت محور نامیده می‌شد هدر دادند.

,

شهریاری تاکید کرد: مردم مشکلاتی دارند به گونه‌ای ادعا دارند که این مسائل برطرف شود و اعتراضاتی که مردم دارند به حق است.

,

وی با اشاره به برجام گفت: آقای روحانی دو سال را برای رفع تحریم انجام صرف کردند که زحمات بسیاری کشیده شد و علی‌رغم محدودیت‌هایی که در داخل بود آنان به خوبی پیش رفتند و دو سال است که هفت قطعنامه را رد کرده‌ایم و مردم از دولت ادعا دارند و جوانان که وارد جامعه شده‌اند به دنبال شغل، خانه، ازدواج و دیگر موارد هستند.

,

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: دولت یازده هزار میلیارد به مؤسسات مالی پول پرداخت کرده تا پول مردم را بدهند و این رقم را نباید دولت پرداخت می‌کرد و پرداخت به سبب مشکلات اجتماعی است که ایجاد شده است.

,

وی بیان کرد: منابع داخلی پاسخگوی نیازهای داخلی نیستند از این رو باید به سمت منابع خارجی برویم تا بتوانیم از فرصت های خارجی استفاده کنیم و این موضوع در حالی است که در داخل نیز سنگ دوانی‌هایی صورت می‌گیرد.

,

شهریاری تصریح کرد: نمی‌گوییم دولت مشکل ندارد بلکه مشکلات بسیاری داریم که از این میان می‌توان به مدیریت اشاره کرد که باید هموار شوند و نمی‌توان گفت تمامی مدیران عالی هستند و شایسته سالاری حاکم است.

,

وی خاطرنشان کرد: کشور ما به قدری امکانات دارد که بر روی پای خود ایستاده و اگر کشور دیگری بود تا به الآن ده‌ها بار سقوط کرده بود و وحدتی که مردم با مسئولان و دولت خواهند داشت می‌تواند مشکلات به چرا برطرف کند.

,

تاکنون ۱۰۰ هزار تن سیب از استان صادر شده در حالی که سال گذشته ۱۵ هزار تن صادر شده بود و قیمت نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

,

تغییرات کشاورزی با سیاست‌های احیای دریاچه ارومیه صورت می‌گیرد

, تغییرات کشاورزی با سیاست‌های احیای دریاچه ارومیه صورت می‌گیرد,

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: هر گونه تغییر در کشاورزی با محوریت برنامه‌های آموزشی و ترویجی باید با سیاست‌های احیای دریاچه ارومیه صورت گیرد.

,

زین‌العابدین قمری اظهار داشت: بخش کشاورزی بخش قابل توجهی از اقتصاد آذربایجان غربی را مدنظر قرار داده است.

,

وی خاطرنشان کرد: ۲٫۳ مساحت کل کشور داریم و تولید ۶ میلیون تن از محصولات کشاورزی کشورمان در سال ۹۶ برایمان بسیار افتخار آمیز است به همین دلیل آذربایجان غربی به عنوان استان کشاورز خیز شناخته می‌شود.

,

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تولید محصولات از طریق بهره‌وری در بخش زراعت، طیور و دام می‌تواند جایگاه ما را اعتلا دهد و این اقدام اگر با آموزش کشاورزان همراه باشد می‌توانیم به هدف خود که افزایش بهره‌وری است دست یابیم.

,

وی تصریح کرد: اگر با آموزش و تغییر نگرش مهارت کشاورزان را افزایش دهیم شاهد ارتقا بهره‌وری خواهیم بود و بیشتر از ۶٫۲ تولید کشور را خواهیم داشت که همان اقتصاد مقاومتی است و بیشترین تعداد نمونه‌های منتخب کشاورزی استان در حدود ۱۵ نفر از شهرستان ارومیه و کمترین به تعداد یک نفر از شهرستان شاهین دژ  است.

,

قمری یادآور شد: ۷۶ نفر از تولید کنندگان بخش کشاورزی آذربایجان غربی به عنوان تولید کننده برتر استانی و ۶ نفر نیز به عنوان تولید کننده نمونه ملی  در سال زراعی ۹۵-۹۶ انتخاب و معرفی شدند.

,

وی تاکید کرد: هر گونه تغییر در کشاورزی با محوریت برنامه‌های آموزشی و ترویجی باید با سیاست‌های احیای دریاچه صورت گیرد.

,

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: برخی از مهم‌ترین شاخص‌ها و اولویت‌های انتخاب تولیدکنندگان نمونه این بخش شامل مصرف بهینه نهاده‌ها، افزایش راندمان آبیاری، افزایش بهره‌وری و حفاظت از خاک و میانگین عملکرد محصولات کشاورزی در سال زراعی ۹۵-۹۴ است.

,

باید پیوند دانشگاه با جهاد کشاورزی و کشاورزان افزایش یابد

, باید پیوند دانشگاه با جهاد کشاورزی و کشاورزان افزایش یابد,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید پیوند دانشگاه با جهاد کشاورزی و کشاورزان افزایش یابد چرا که در این حوزه کمبود داریم شاید هم نتوانسته‌ایم به خوبی عمل کنیم.

,

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی اظهار داشت: خداوند در قران کریم از زوایای مختلف به کشاورزی، حرص و دامداری نگاه کرده است.

,

وی افزود: یکی از مباحث این است که بحث کشاورزی از آیات خداشناسی و توحید است و کشاورزی و داشت و برداشت به قیامت نیز اشاره‌ای دارد که پس از مرگ مجدداً زنده می‌شویم و خداوند با استفاده از این موضوع به قیامت اشاره کرد.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: همان‌گونه که خداوند متعال از آب زمین مرده را زنده می‌کند و مردم نیز این‌گونه از قبرها بلند می‌شوند و همان‌گونه که زمین مرده را زنده می‌کند آدمی نیز در آخرت زنده می‌شود که نشانه‌ای برای توحید است.

,

وی خاطرنشان کرد: غیر از مباحث عرفی و عادی باید یک نگاه عالمانه و عارفانه به کشاورزی داشته باشیم که این مسئله ایمان و اعتقاد ما را عمیقاً توسعه خواهد داد و در اعتقادات خود به مسائل کشاورزی متدین‌تر خواهیم بود.

,

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: از مسئولان استانی درخواست می‌شود تلاش مضاعفی برای رفع مشکلات کشاورزان کنند تا بتوان مشکلات را برطرف کرد.

,

وی یادآور شد: باید پیوند دانشگاه با جهاد کشاورزی و کشاورزان افزایش یابد چرا که در این حوزه کمبود داریم شاید هم نتوانسته‌ایم به خوبی عمل کنیم.

,

قریشی تاکید کرد: ورود عالمانه در این میان نیاز است و تا جایی که اطلاع دارم در دانشگاه‌ها و گروه‌های علمی مختلف تحقیقات خوبی انجام شده است لذا لازم است مسئولان به این مهم اهمیت بسیاری دهند از این رو پیوند محیط‌های علمی با محیط‌های کشاورزی لازم است.

,

وی اظهار داشت: سران کشوری باید از تحقیق هایی که انجام می‌شود استفاده کنند و این محققان گرامی داشته شوند تا به مقاطع بالاتر توسعه برسیم.

,

, ,

فقدان سرمایه‌گذاری بلندمدت مشکل کشاورزان آذربایجان غربی است

, فقدان سرمایه‌گذاری بلندمدت مشکل کشاورزان آذربایجان غربی است,

مسئول حوزه نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: فقدان زیرساخت مناسب و سرمایه‌گذاری بلندمدت مشکل کشاورزان آذربایجان غربی است.

,

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حامد ساجدی‌نژاد نیز در این مراسم گفت: خداوند متعال در قران بیش از هزار آیه در مورد کشاورزی و دامداری مطرح کرده و در یکی از آیات مأموریت بشر را در این کره خاکی مأموریت عبادت، اطاعت و آبادانی زمین قرار داده است.

,

وی خاطرنشان کرد: شکوفایی اقتصادی کشور در بخش کشاورزی است و باید در آن جست و اگر بخش‌های دیگر رشد کنند ولی کشاورزی که مأموریت انسان در روی زمین است رشد نکند اقتصاد را به اقتصاد بادکنکی تبدیل می‌کند.

,

مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اگر بخواهند کشور را بر زمین بزنند از کشاورزی شروع می‌کنند لذا لازم به ذکر است که اقتصاد، خودکفایی کشور و مبارزه با تمامی تحریم‌ها در بخش کشاورزی باید دنبال شود.

,

وی تصریح کرد: این انسان است که باعث می‌شود خداوند محصولات کشاورزی را از بین می‌برد و عموم آفت کشاورزی را به ابد در مسائل عقیدتی دنبال کرد که به خود ما برمی‌گردد.

,

ساجدی نژاد تأکید کرد: بخش کشاورزی مهم‌ترین تأمین کننده نیاز بشری است و اگر این بخش رونق خوبی داشته باشد اشتغال‌زایی زائدالوصفی در کشور ایجاد می‌شود که اهمیت این بخش را نشان می‌دهد بنابراین برنامه مسجل و محکمی باید پشت این بخش باشد.

,

وی بیان کرد: یکی از مشکل کشاورزان فقدان سرمایه‌گذاری بلندمدت و زیرساختی است از این رو باید حمایت جدی از کشاورزی و روستاییان، خرید محصولات تولیدی آنان با قیمت مناسب، ارتقا آموزش در کشاورزی و به حداقل رساندن ضایعات در دستور کار مسئولان دولتی قرار گیرد.

,

مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  اظهار داشت: چهارصد میلیون جمعیت منطقه نیازمند محصولات کشاورزی کشورمان هستند که با برنامه ریزی می‌توانیم به این مهم دست یابیم.

,

وی افزود: ایجاد انگیزه و جذابیت برای فعالیت در این بخش به ویژه ترغیب جوانان برای حضور در این عرصه، تجهیز کشاورزی به علم روز، تحقق اقتصاد مقاومتی در این بخش، عزم و اراده جدی برای جلوگیری از واردات بی رویه، افزایش چتر بیمه و سایر راهکارهایی اجرایی منجر به توسعه علمی و عملی این بخش خواهد شد.

,

ساجدی نژاد بیان کرد: افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی که به دانش کشاورزان ما مربوط می‌شود مد نظر باشد به گونه‌ای که با مباحث به روز ارتباط خاصی نداریم که مسئولان و کارشناسان باید به این زمینه ورود پیدا کنند تا فرزندان به شغل ابا و اجدادی خود روی آورند ولی این اقدام باید با امکانات به روز و نوین دنیا باشد تا بتوانیم شعار مقام معظم رهبری را محقق کنیم تا تحریم‌ها و هر چه که از دشمن می‌آید را نابود کنیم.

,

۶ میلیون تن محصول کشاورزی در آذربایجان غربی تولید شد

, ۶ میلیون تن محصول کشاورزی در آذربایجان غربی تولید شد,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده در سال زراعی ۹۶ ـ ۹۵ بیش از ۶ میلیون تن محصول کشاورزی در سطح استان تولید شده است.

,

اسمعیل کریم‌زاده در این مراسم با اشاره به جایگاه جهاد کشاورزی استان در کشور اظهار داشت: آذربایجان غربی یکی از قطب‌های کشاورزی در کشورمان است.

,

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی در تولید اکثر محصولات کشاورزی از جمله سیب درختی، عسل، چغندر قند، جمعیت گاومیش، آفتابگردان آجیلی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در اکثر محصولات مور نیاز جامعه و استان خودکفا هستیم و در برخی موارد بیش از چهار برابر از مرز خودکفایی عبور کرده‌ایم و در گندم رتبه ۶ کشوری را داریم و امسال ۵۳۰  هزار تن تولید داشته‌ایم.

,

وی بیان کرد: با تولید ۳۵ درصد از چغندر قند کشور رتبه نخست کشوری را داریم و در تولید سیب نیز با اختلاف ۸ صد هزار تنی با استان آذربایجان غربی در جایگاه نخست قرار داریم.

,

کریم زاده گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در سال زراعی ۹۶ ـ ۹۵ بیش از ۶ میلیون تن محصول کشاورزی در سطح استان تولید شده و براساس این ارزیابی در رتبه هشتم کشوری قرار داریم که ما را وادار می‌کند تا برای پایداری این بخش تصمیم جدی داشته باشیم و مسئولان برنامه‌ریزی باید ما را یاری دهند.

,

وی یادآور شد: به هیچ وجه از نظر عرضی یا طولی به دنبال افزایش کشاورزی نیستیم ولی از نظر بازده ارتفاعی و عمقی برنامه‌هایی داریم که دست یافتنی است و با امکانات موجود و صرفه جویی در مصرف و دانش روز می‌توانیم محصولات تولیدی در استان را بهره‌ور کنیم و بازده آن‌ها را افزایش دهیم تا کشاورزی را مقرون به صرفه کنیم که با برنامه‌های دولت آقای روحانی در چهار سال خود را نشان داد.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: در طی ۴ سال گذشته با تخصیص ۲۱۶ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه در حدود ۹۲ میلیون متر مکعب آب در پشت سدها ذخیره‌سازی و صرفه جویی شده است.

,

در پایان این برنامه از افراد نمونه کشوری و استانی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه