اخبار داغ

سرپرست جهاد دانشگاهی استان قزوین:

آماده ورود به حوزه‌های درمان سرطان، طب تسکینی و توان‌بخشی هستیم

آماده ورود به حوزه‌های درمان سرطان، طب تسکینی و توان‌بخشی هستیم
سرپرست جهاد دانشگاهی گفت: در حال حاضر نیز آمادگی داریم تا در سه حوزه درمان سرطان به‌ویژه سرطان پستان، طب تسکینی و توان‌بخشی به‌صورت تخصصی ورود پیدا کنیم و در حال حاضر نیز به دنبال کسب مجوزهای لازم هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ فرشاد پیله‌چی سرپرست جهاد دانشگاهی استان قزوین پیش از ظهر امروز در بازدید بهمن طاهر خانی رئیس مجمع نمایندگان استان از جهاد دانشگاهی واحد استان قزوین اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک مجموعه منسجم و به‌هم‌پیوسته و یکپارچه است که در حوزه‌های مختلف علمی و تخصصی فعالیت کرده و به ارائه خدمت می‌پردازد و آمادگی ارائه کلیه توانمندی‌های کشور را در هر استان و در هر حوزه‌ای دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ,  صبح قزوین,


وی افزود: در حوزه پژوهش جهاد دانشگاهی امروز با ۳ پژوهشگاه و ۲۰ پژوهشکده درزمینه‌‌های مختلف ازجمله برق، نفت، زلزله محیط‌زیست، درمان سرطان و غیره فعالیت می‌کند و دارای یک شبکه دانش فنی سراسری است که می‌توان از دستاوردها و دانش فنی آن‌ها در مراکز دیگر جهاد دانشگاهی استان‌ها استفاده کرد. 

سرپرست جهاد دانشگاهی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه آموزش این مجموعه عنوان کرد: ما در جهاد دانشگاهی بزرگ‌ترین شبکه آموزشی کشور را داریم و توانسته‌ایم با مجوز برگزاری بیش از ۷۰۰ دوره آموزشی، بخش‌های مختلفی را پوشش بدهیم.

وی ادامه داد: ازجمله پر کردن خلأ میان دانشگاه و بازار کار، برگزاری دوره‌های اشتغال محور و دیگر دوره‌ها از اهداف فعالیت آموزشی جهاد دانشگاهی است و برای مثال اکنون در بوشهر کلیه دوره‌های آموزشی وزارت نفت توسط جهاد دانشگاهی انجام می‌شود؛ و در این حوزه ۲ دانشگاه، ۵ موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و ۴۰ مرکز آموزش علمی کاربردی در حال فعالیت هستند و علاوه بر آن مراکز آموزش کوتاه‌مدت نیز در بیشتر استان‌ها مستقر است. 

پیله‌چی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی نیز جهاد دانشگاهی کارهای بزرگی را بر عهده دارد و می‌توان در این زمینه بهخبرگزاری ایسنا، خبرگزاری ایکنا، سازمان دانشجویان که در بیشتر دانشگاه‌ها فعال است و امروز پرچم‌دار برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های کشور است و مرکز افکار سنجی دانشجویان (ایسپا) اشاره کرد؛ به‌ویژه اینکه این مرکز امروز دقیق‌ترین نظرسنجی‌ها و پایش‌ها را در کشور انجام می‌دهد و ازجمله در انتخابات ریاست جمهوری ایسپا تنها مرکزی بود که توانست با دقت بالایی نتیجه انتخابات را پیش‌بینی کند. 

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال نیز ما در جهاد دانشگاهی سازمان تجاری‌سازی و اشتغال داریم و امروز با ۳ پارک علم و فناوری و ۴۰ مرکز رشد و شرکت جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی نیز حرفی برای گفتن دارد. 

جهاد دانشگاهی قزوین آماده ورود به سه حوزه درمانی دیگر 
سرپرست جهاد دانشگاهی عنوان کرد: در استان قزوین نیز امروز متناظر با این ظرفیت‌ها و بخش‌ها، حوزه‌های کاری وجود دارد که متخصصان جهاد دانشگاهی در آن مشغول به کار هستند. 

وی ادامه داد: در بخش فرهنگی، در آموزش و نیز حوزه اشتغال این بخش‌ها در قزوین فعال است و مراکز مختلف کاری جهاد به ارائه خدمت می‌پردازد. 

پیله‌چی عنوان کرد: در حوزه پژوهش نیز جهاد دانشگاهی قزوین اولین مرکز درمان ناباروری در استان و اولین مرکز تخصصی درمان ناباروری به‌صورت دوراپزشکی (تله‌مدیسین) را راه‌اندازی کرده و مشغول فعالیت در این حوزه است، همچنین در کنار این مرکز آزمایشگاه پاتوبیولوژی، نمایندگی بانک خون سلول‌های بنیادین بند ناف رویان نیز در این مجموعه مشغول فعالیت است.

وی اضافه کرد: هم اکنون آمادگی داریم تا در سه حوزه درمان سرطان به‌ویژه سرطان پستان، طب تسکینی و توان‌بخشی به‌صورت تخصصی ورود پیدا کنیم و در حال حاضر نیز به دنبال کسب مجوزهای لازم هستیم. 

سرپرست جهاد دانشگاهی همچنین به پروژه‌های در حال اجرا نیز اشاره کرد و افزود: ما اکنون یک پروژه ملی تحت عنوان کتاب زبان eaight داریم که رسالت آن تدوین منابع آموزشی زبان انگلیسی مبتنی بر فرهنگ اسلامی است و همچنین درزمینه‌ی اسباب‌بازی نیز که مورد دغدغه مقام معظم رهبری بود نیز پروژه طراحی و اجرای انواع بازی و اسباب‌بازی را داریم که اکنون یکی از آن‌ها با عنوان چیدا عملیاتی شده است. 

پیله چی عنوان کرد: در صورت حمایت نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی برای احداث ساختمان و کسب مجوزهای لازم، این واحد آمادگی دارد تا با تأسیس جهاد دانشگاهی در این شهرستان به ارائه خدمات و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بپردازد و ایجاد اشتغال نماید.

وی افزود: همچنین در صورت حمایت مجمع نمایندگان استان برای احداث مجتمع تحقیاتی و درمانی جهاد دانشگاهی بسیاری از مشکلات استان در حوزه درمان سرطان رفع شده و به نوبه خود ایجاد اشتغال نیز خواهد شد. 

سرپرست جهاد دانشگاهی در پایان از رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین دعوت کرد تا در اولین فرصت همراه با سایر نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی از دستاوردهای این مجموعه بازدید کنند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
, خبرگزاری,  خبرگزاری,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه