اخبار داغ

رئیس سازمان امور اراضی کشور:

طرح "کاداستر" ۳۰ درصد پرونده‌های قضایی حوزه زمین را کاهش می‌دهد

طرح "کاداستر" ۳۰ درصد پرونده‌های قضایی حوزه زمین را کاهش می‌دهد
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: با اجرای طرح کاداستر و سند دار شدن زمینهای کشاورزی حدود ۳۰ درصد از حجم پرونده های قضایی در حوزه زمین کاهش می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ علیرضا اورنگی، رئیس سازمان امور اراضی کشورصبح امروز  در مجموعه باغستان اظهار کرد: کار ما حاکمیتی است و دقت و نظارت در آن بسیار اهمیت دارد و لازم است در استیفای حقوق دولت و مردم همه موارد قانونی رعایت شود تا حقی ضایع نشود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: هم اکنون بیش از ۳۰ درصد پرونده‌های قضایی در حوزه املاک و اعتراض به مسائل مربوط به آن است که اگر کاداستر درست اجرا شود، می‌توانیم از تشکیل بسیاری از پرونده‌های این بخش جلوگیری کنیم. 

این مقام مسئول بیان کرد: نبود برنامه آمایش سرزمین مهمترین چالش ما در حوزه اراضی کشاورزی است و با همه همکاری‌هایی که مجموعه‌های جهاد کشاورزی اعم از منابع طبیعی، آبخیزداری، امور اراضی و جنگلبانی با توسعه کشور داشته اند، همچنان باید پاسخگو باشیم. 

وی افزود: باید به رسالت اصلی خود در حفظ امنیت مواد غذایی و رسیدن به خوداتکایی و سایر نیازهای این بخش عمل کنیم و با حفظ مناسب آب و خاک که زیربنای توسعه است در مسیر اهداف تعیین شده گام برداریم. 

اورنگی اضافه کرد: حفظ کاربری باغ و مزرعه در راستای صیانت از منابع ملی صورت می‌گیرد؛ اما همچنان مورد تهدید و برخورد فیزیکی و قضایی هستیم و این مسئولیت بسیار سنگین است. 
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: هرچند باید یکپارچگی در اراضی کشاورزی اتفاق بیفتد اما گاهی این کارها با منافع شخصی افرادی زیاده خواه منافات دارد و در یک جا در عایت حقوق بهره بردار واقعی با افراد فرصت طلب روبرو می شویم که کار را سخت می‌کند. 

وی اذعان کرد: ما هم باور داریم که باید برخی بخشنامه‌ها و آئین نامه‌ها و نیز ساختارهای اجرایی اصلاح شود و بانگاه استانی و منطقه ای بتوانیم بخشی از نیازها را حل کنیم و پاسخگو باشیم. 

این مقام مسئول بیان کرد: بیش از ۵۰۰ نیروی حجمی در استان‌ها داریم که مسئولیت سنگین اجرای قانون را بر عهده دارند و باید حقوق مردم و دولت را در برابر یک سری افراد حرفه ای استیفا کنند که نیازمند حمایت هستند. 

وی گفت: در این راستا تلاش می‌کنیم تا ۱۰۰۰ نیروی حجمی استانها تعیین تکلیف شود که مجوز لازم را از مجلس دریافت کرده ایم. 

اورنگی تصریح کرد: مجوز استخدام ۱۰ تا ۱۲ هزار نیرو کارشناسی در بدنه جهاد کشاورزی دریافت شده که امیدواریم نیازهای امور اراضی نیز تامین شود. 

رئیس سازمان امور اراضی کشور در ادامه گفت: برگزاری جلسات رفع تداخلات برای وزراتخانه بسیار اهمیت دارد و محور برنامه وزیر هست که امیدواریم در استان قزوین هم جدی گرفته شود و از این ظرفیت برای رفع مشکلات کشاورزان استفاده شده و ارزیابی مدیران هم بر همین اساس باشد. 

اورنگی اضافه کرد: استان قزوین در موضوع رفع تداخلات و اجرای طرح کاداستر در زمره مناطق پیشرو قرار دارد و می تواند مدل موفقی برای سایر استانهای کشور باشد. 

وی یاد آور شد: شما باید بیانات مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده و به عنوان سند عالی کشور برای اقدام عملی مورد توجه قرار دهید. 

این مقام مسئول اذعان کرد: اختیارات داده شده به استان‌ها با گذشته قابل مقایسه نیست و امروز هم آمادگی داریم هم دیدگاه شما را در اصلاح ایین نامه و بخشنامه‌ها مورد توجه قرار دهیم و هم با دادن اختیارات بیشتر هرجا لازم بود نسبت به واگذاری کارها به بخش خصوصی هم حمایت لازم را انجام دهیم. 

اورنگی یادآورشد: قرار است باهم فکری یکدیگر برای رفع مشکلات و توسعه کشور گام برداریم و هیچگاه خود را از مشورت کارشناسان خود بی نیاز نمی دانیم. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

وی گفت: سند توسعه نیروی انسانی سازمانها نیز باید تصویب شود تا نیازهای کارشناسی و تخصصی خود را تامین کنیم. 

این مقام مسئول از ابلاغ اعتبارات طرح کاداستر هم خبرداد و گفت: این اعتبارات دریافت شده و بزودی سهم استان‌ها از جمله قزوین پرداخت خواهد شد تا کارهای این استان شتاب گیرد. 
انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه