اخبار داغ

شهردار آبیک:

بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری آبیک بازآفرینی می‌شوند

بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری آبیک بازآفرینی می‌شوند
شهردار آبیک با بیان اینکه ناحیه شهری مهدیه ،شهرک فردوس و بهداری از محله های شهر آبیک با بافت های ناکارآمد شهری است، عنوان کرد: اگر مشارکت مردمی نباشد هیچ پروژه ای در حوزه شهری نمی تواند موفق و یا محقق شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نگاه آبیک، سعید آگشته شهردار آبیک صبح امروز(یکشنبه) در جلسه این سازمان  با اشاره به باز آفرینی بافت های شهری اظهار کرد:مهم ترین معضل شهر آبیک وجود بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری است که ارتباطی به قدمت بافت ها ندارد و از نظر کالبدی دچار مشکل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   نگاه آبیک,

وی افزود: عدم وجود سرانه و دسترسی مناسب وعدم دقت در تنظیم و تفکیک زمین ها موجب ناکارآمدی شهری شده که لازم است بافت های ناکارآمد شهری به دقت شناسایی شده و راه حل های مناسب طراحی و تبدیل به پروژه های عینی شود.

,

شهردار آبیک با بیان اینکه  ناحیه شهری مهدیه ،شهرک فردوس و بهداری از محله های شهر آبیک با بافت های ناکارآمد شهری است، عنوان کرد: تجربه نشان داده تا مشارکت مردمی نباشد و مردم درگیر پروژه نشوند، هیچ پروژه ای در حوزه شهری نمی تواند موفق و یا محقق شود.

,

آگشته بیان کرد :به دلیل ریزدانگی و مالکیت اداره مسکن و شهرسازی امکان صدور پروانه برای شهروندان آبیکی وجود ندارد و به دلیل عدم نقشه برای بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده ،پرونده مردم به کمیسیون ماده ۱۰۰هدایت شده و ازدحام افراد را در این کمیسیون شاهد هستیم.

,

وی تصریح کرد: همچنین به دلیل عدم صدور پروانه توسط شهرداری به مردم برای ساخت وساز ،مردم به ساخت و سازهای غیر مجاز روی آورده ومشمول کمیسیون ماده ۱۰۰می شوند.

,

این مسئول با بیان اینکه شهرداری آبیک باتوجه مردم و اهتمام مسئولان در راستای فضاهای شهری گام بر میدارد، یادآور شد: انتظار می‌رود در راستای اهداف سازمانی وملی که تعریف شده،توسط ستاد ملی بازآفرینی کشور که دارای اعتبارات خاصی است،به پروژه های تعریف شده شهر آبیک توجه ویژه ای شده و از اعتبارات بهره مند شود.

,

شهردار آبیک در پایان با بیان اینکه یکی از مهم ترین موضوعات شهری ایجاد فضاهای تعامل شهری است، خاطرنشان کرد:این طرح مقرر شده در کوچه خنجری شهر آبیک اجرا شود که در مرحله طراحی و حوزه استعلام ها و غیره قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه