اخبار داغ

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

۸ مرکز غیرمجاز طب سنتی در مشهد پلمپ شدند

۸ مرکز غیرمجاز طب سنتی در مشهد پلمپ شدند
مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هشت مرکز غیرمجاز و مداخله گر طب سنتی در مشهد، طی ۲ ماه اخیر بسته شده و از فعالیت آنها جلوگیری شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر سیدجواد مجتبوی در گفت وگو با نبض شهر اظهار داشت: این مراکز و یا دفاتر طب سنتی در مناطق مختلف مشهد از جمله خیابان های خواجه ربیع، ابوطالب، صارمی و فدائیان اسلام فعالیت می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  نبض شهر,

وی بیان کرد: تعطیلی این مراکز به دنبال شکایت های مردمی و اقدامات خلاف سلامت آنها در حوزه طب سنتی مانند گیاه درمانی و زالودرمانی، با همکاری دادگستری خراسان رضوی انجام شد.

,

وی از مردم خواست برای استفاده از خدمات طب سنتی و حفظ سلامت خود، تنها به مراکز مجاز مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پزشکان دارای تحصیلات تخصصی و یا دوره دیده طب سنتی مراجعه کنند.

,

مجبتوی خاطرنشان کرد: هم اکنون درمانگاه طب سنتی مستقر در بیمارستان امام رضا (ع) و ۲ سلامتکده در شهر مشهد خدمات طب سنتی را به صورت مجاز ارائه می کنند.

,

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از سوی دیگر اکنون ۱۲ پزشک متخصص طب سنتی و ۴۰ پزشک عمومی آموزش دیده در مشهد مورد تایید این دانشگاه بوده و در حوزه طب سنتی فعالیت می کنند.

,

۳۰۰ روش طب سنتی، مکمل یا طب کل نگر برای درمان و پیشگیری از بیماریها کاربرد دارد.

,

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، روشهای حجامت، زالودرمانی، انرژی درمانی، هومیوپاتی، طبیعت درمانی، رایحه درمانی، طب سوزنی، فصد درمانی، طب گیاهی، ذکر درمانی و موسیقی درمانی از درمانهای طب سنتی و مکمل هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه