اخبار داغ

گاودار نمونه صنعتی شهرستان تایباد:

ایستگاه جمع آوری شیر صنعتی در شهرستان تایباد وجود ندارد/ حذف دلال‌ها از بازار را خواستاریم

ایستگاه جمع آوری شیر صنعتی در شهرستان تایباد وجود ندارد/ حذف دلال‌ها از بازار را خواستاریم
گاودار نمونه صنعتی شهرستان تایباد گفت: ایستگاه جمع آوری شیر صنعتی در شهرستان وجود ندارد و ما همه روزه مجبور به حمل شیر به شهرستان تربت جام هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرحمان عیدی دوست، صبح امروز در گفتگو با تایبادخبر گفت: در سال 1393 اقدام به ساخت گاوداری 50 رأسی شیری در منطقه ریزه از بخش میان ولایت شهرستان تایباد کردم که درحال حاضر توانستم این گاوداری را به 90 رأس گاو شیری افزایش دهم و برای چهارنفر بطور مستقیم و ۱۰نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,

 

,

گاودار نمونه صنعتی شهر مشهدریزه (توابع بخش میان ولایت شهرستان تایباد) با بیان اینکه بالا بودن قیمت نهاده‌های دامی و پایین بودن قیمت شیر مهم ترین مشکل گاوداری های شیری است، افزود: قیمت شیر در سال ۱۳۹۳ به مبلغ ۱۴۴۰۰ ریال اعلام شد؛ اما هنوز بعد از گذشت چند سال این موضوع اجرایی نشده و قیمت شیر هم اکنون با افزایش چند درصدی به مبلغ ۱۲۵۰۰ریال در شهرستان عرضه می شود و این در حالی است که قیمت نهاده‌های اولیه دامی بالاتر از این مبلغ است.

,

 

,

وی دیگر مشکلات این صنعت را تأمین سوخت، بالا بودن تعرفه ‌های خدمات دولتی از قبیل برق و آب و همچنین عدم صدور مجوز حفر چاه عنوان کرد.

,

 

,

این گاودار نمونه افزود: ایستگاه جمع آوری شیر صنعتی در شهرستان تایباد وجود ندارد و ما همه روزه مجبور به حمل شیر به شهرستان تربت جام هستیم که با توجه به مسافت، هزینه زیادی نیز دارد.

,

 

,

عیدی دوست تصریح کرد: باتوجه به اینکه سال ۹۶ از جانب مقام معظم رهبری سال تولید و اشتغال نامگذاری شده است از مسئولان و سازمانهای مربوطه درخواست دارم از این صنعت که باعث اشتغال روستائیان و عدم مهاجرت آنان به کلان شهرها می باشد حمایت کرده و برای رفع مشکلات این زحمت کشان تلاش کنند.

,

 

,

وی بیان کرد: امیدوارم با حمایت مسئولان و تامین به موقع نهاده و حذف دلال ها از بازار، فرآیند دامداری رو به بهبود باشد تا شاید دغدغه دامداران بیشتر از این ادامه نیابد و صنعت دامداری همچنان پا برجا بماند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه