اخبار داغ

آیت‌الله ری‌شهری:

عده‌ای در مهد اسلام ناب، از دین فاصله گرفته‌اند / برخی افراد نسبت به هشدارهای قرآن بی‌تفاوت هستند

عده‌ای در مهد اسلام ناب، از دین فاصله گرفته‌اند / برخی افراد نسبت به هشدارهای قرآن بی‌تفاوت هستند
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام گفت: اسلام بهترین قوانین را برای زندگی بشر دارد اما پیام‌ها و هشدارهای قرآن بر کافران بی‌تاثیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری یکشنبه شب در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که کافر هستند برایشان تفاوتی ندارد به آن‌ها هشدار بدهی یا نه؛ فرقی برایشان ندارد زیرا در هر صورت ایمان نمی‌آورند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری،, آفتاب ری,

وی با طرح این سئوال که چرا قرآن در عده‌ای تاثیر می‌کند ولی در عده‌ای دیگر اثر ندارد؟، گفت: عده‌ای با دین، مسجد و خدا رابطه ندارند، در مرکز اسلام ناب در تهران و در جوار حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام زندگی می‌کنند ولی کاری با دین ندارد اما  کسانی هستند که در آن سوی دنیا زندگی می‌کنند و با خدا و ائمه علیهم‌السلام ارتباط پیدا می‌کنند.

,

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام عنوان کرد: سال 83 در یکی از کشورهای آفریقای جنوبی که دین اکثریت آن‌ها مسیحی است با فردی آشنا شدم که شیعه بود و درباره شیعه شدنش می‌گفت؛ من کمونیست بودم که تحت تاثیر سخنان و شعارهای حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفتم ابتدا وهابی شدم و سپس با شناخت امام راحل ارتباط معنوی با ایشان پیدا کردم و شیعه اهل بیت علیهم‌السلام شدم.

,

آیت‌الله محمدی ری‌شهری ادامه داد: چطور می‌شود شخصی کمونیست مرید قرآن و پیرو اهل بیت علیه‌السلام و رهبر شیعیان آفریقای جنوبی می‌شود ولی کسی در مهد اسلام و قرآن، پشت به دین می‌کند و ایمان نمی‌آورد.

,

وی با بیان این‌که اسلام مترقی ترین دین است، گفت: اسلام بهترین قوانین را برای زندگی بشر دارد اما پیام‌ها و هشدارهای قرآن بر عده‌ای بی‌تاثیر است و نسبت به انذارها بی‌تفاوت هستند.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که قرآن کتاب هدایت برای همه بشر است، خاطرنشان کرد: پیامبران منذر هستند یعنی به ما هشدار می‌دهند که راه نادرست و مسیری که به بن‌بست می‌رود و شما را راهی جهنم می‌کند، انتخاب نکنید و پیام اصلی قرآن نیز این است که می‌گوید در زندگی راه درست را انتخاب کنید.

,

آیت‌الله محمدی ری شهری با اشاره به روایتی که در منابع شیعی و سنی نقل شده است، بیان کرد: روزی پیامبراکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم بر بلندی کوهی در مکه فریاد هشدار سرداده و به مردم فرمودند من شما را از عذاب شدید و خطرناکی می‌ترسانم که اگر راهی که به شما معرفی کرده‌ام، انتخاب نکنید، آن عذاب در انتظار شماست. رسول اسلام گرامی صلی‌الله علیه و اله وسلم به همه هشدار می‌دهند اما چرا عده‌ای اطاعت می‌کنند و عده‌ای مانند ابولهب که عمو و از نزدیکان پیامبر بود، گوش نمی‌دهد و مخالفت می‌کند.

,

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام در پایان تصریح کرد: مردم در پاسخ به هشدارهای قرآن دو دسته هستند عده‌ای قبول می‌کنند و عده‌ای دیگر نمی‌پذیرند که این افراد نیز دو گروه هستند دسته اول کافر هستند و به صراحت می‌گویند که ما خدا را قبول نداریم و دسته دوم منافق هستند این افراد دورو بوده و در ظاهر می‌گویند می‌پذیریم ولی کلک می‌زنند که این مورد خطرش بیشتر است. کافران نیز به سه دسته خوب، بد و خنثی تقسیم می‌شوند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه